inwendige visabak in 2cvbak ??
inwendige visabak in 2cvbak ??
hello
Wel ik was aan het denken omdat de verhoudingen van een dyane bak of 2cv bak nooit exact zijn voor de visablok. Om het inwendige (tandwielen enzovoort in een dyane of 2cv bak in t ebouwen. Nu gaat dit? is er iemand dat dit misschien al geprobeerd heeft ? Ik heb nu een dyane boite op mijn getuned visablokje zitten.
greets robin
Wel ik was aan het denken omdat de verhoudingen van een dyane bak of 2cv bak nooit exact zijn voor de visablok. Om het inwendige (tandwielen enzovoort in een dyane of 2cv bak in t ebouwen. Nu gaat dit? is er iemand dat dit misschien al geprobeerd heeft ? Ik heb nu een dyane boite op mijn getuned visablokje zitten.
greets robin
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
gaat niet
Je kunt het inwendige niet overzetten.
Trouwens zou je dan ook met 13 inch wielen moeten gaan rijden ipv 15, als je hetzelfde wilt als bij een Visa.
Je kunt de 2cv en de dyane bak combineren, scheelt dacht ik 11 % tov de 2cv bak. (Als jetenminste minder toeren wilt, neem aan dat dat de bedoeling is.)
Trouwens zou je dan ook met 13 inch wielen moeten gaan rijden ipv 15, als je hetzelfde wilt als bij een Visa.
Je kunt de 2cv en de dyane bak combineren, scheelt dacht ik 11 % tov de 2cv bak. (Als jetenminste minder toeren wilt, neem aan dat dat de bedoeling is.)
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Kroon en pignon wiel, ps als je er een paar vindt houd ik me aanbevolen
oudere dyanes hebben kroon en pignonwiel verhouding 8/29 en de eend heeft 8/33. 1 probleem is maar 1 jaar gemaakt, vervolg is allemaal 8/31.
Verschil +/- 12%, daarbij nog setje 155 banden monteren, dan kom je op theoretische top van +/- 145 KM/h, afhankelijk van de PK's
oudere dyanes hebben kroon en pignonwiel verhouding 8/29 en de eend heeft 8/33. 1 probleem is maar 1 jaar gemaakt, vervolg is allemaal 8/31.
Verschil +/- 12%, daarbij nog setje 155 banden monteren, dan kom je op theoretische top van +/- 145 KM/h, afhankelijk van de PK's
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dus kroon enpignonwiel van een dyane of amibak in 2cv bak en we zijn vertrokken ??
heb namelijk nog wel een amibakstaan waar synchromesh van 2-3de stuk is.
Deze ami 8 haalde met deze bak 140km/u
alle dat gaf de snelheidsmeter toch aan.
Dan gaan we dit eens snel properen te fiksen se.
er moeten vanvoor bredere banden op. Hab nu uniroyal 125 maar die kunnen de poweroverdracht precies niet aan of wel slechte banden ?
slip zeer snel door. kan tot 3de blijven patineren of bij opschakelen dat hij doorslipt.
greets robin
heb namelijk nog wel een amibakstaan waar synchromesh van 2-3de stuk is.
Deze ami 8 haalde met deze bak 140km/u
alle dat gaf de snelheidsmeter toch aan.
Dan gaan we dit eens snel properen te fiksen se.
er moeten vanvoor bredere banden op. Hab nu uniroyal 125 maar die kunnen de poweroverdracht precies niet aan of wel slechte banden ?
slip zeer snel door. kan tot 3de blijven patineren of bij opschakelen dat hij doorslipt.
greets robin
Michiel,Michiel van Ginkel schreef:ik merk het verschil in bakken goed. Biuj de dyane is de dyanebak door een eendenbak vervangen en de motor moet beduidend meer toeren maken!
mocht je nog een keer je bak willen laten vervangen (in het onwaarschijnlijke geval dat ) dan kun je er van uitgaan dat een ami8 bak en een acadiane bak inwendig gelijk zijn aan een dyane bak.
ami 8 bak heeft nadeel dat de schakelstift in een andere richting staat en dan zou je de pook-in-de-motorruimte moeten (laten) aanpassen.
eendebak heeft niet de optimale verhouding voor je dyane blok
Ami 8 break
kijk eens op de site van Jeroen Cats, daar staan alle verhoudingen van de versnellingsbakken van a-types op kun je meteen zien voor welke versnellingen de verhoudigen anders zijn: www.cats-citroen.netrobin2cv schreef:Dus kroon enpignonwiel van een dyane of amibak in 2cv bak en we zijn vertrokken ??
heb namelijk nog wel een amibakstaan waar synchromesh van 2-3de stuk is.
Deze ami 8 haalde met deze bak 140km/u
alle dat gaf de snelheidsmeter toch aan.
Dan gaan we dit eens snel properen te fiksen se.
er moeten vanvoor bredere banden op. Hab nu uniroyal 125 maar die kunnen de poweroverdracht precies niet aan of wel slechte banden ?
slip zeer snel door. kan tot 3de blijven patineren of bij opschakelen dat hij doorslipt.
greets robin
Ami 8 break
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
kroon en pignonwiel zitten bij je differentieel, kweet niet of je primaire as er uit moet om kroon tandwiel er af te halen. Maar bak valt wel mee, je moet alleen goed de handleiding lezen, micrometer hebben en wat meetlood of plasticcauge (soort plastic wat je tussen tandwielen doet, boel monteren, losmaken en met soort meetlatje zie je hoeveel speling er tussen zit, desnoods met vulringen aanpassen totdat je de juiste hebt)robin2cv schreef:dan letten we op he. Heb je gedacht of heel de bak uiteen moet of ik gemakkelijk aan pignon en kroonwiel kan. motor al wel paar keer open gehad en meerdere ander eblokken ook maar versnellingsbak zou eerste keer zijn
greets robin
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
kroonwiel zit OP je differentieel.
Pignon is het kleine tandwiel dat op het kroon wiel loopt, die 2 zijn een paar, en die zit vast aan de secundaire as.
EVEN een bak inelkaar flansen is er niet bij, er komt wat speciaal gereedschap en ervaring bij kijken, zeker bij het afstellen van het handeltje.
De visa ingewanden passen niet in een eendebak, de verhoudingen zouden op zich niet eens zo gek zijn voor een (getunde) eend.
Pignon is het kleine tandwiel dat op het kroon wiel loopt, die 2 zijn een paar, en die zit vast aan de secundaire as.
EVEN een bak inelkaar flansen is er niet bij, er komt wat speciaal gereedschap en ervaring bij kijken, zeker bij het afstellen van het handeltje.
De visa ingewanden passen niet in een eendebak, de verhoudingen zouden op zich niet eens zo gek zijn voor een (getunde) eend.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
tot in 3de???? ik kan nog niet patineren in eerste .... is dit normaal met 125 banden of is men motor bijna in de prak???robin2cv schreef: kan tot 3de blijven patineren of bij opschakelen dat hij doorslipt.
greets robin
want ik zou wel eens willen weten hoe men eend presteerd ivm andere colega's
vroem vroem