Hittebestendige verf

Gesloten
Rik
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 31 jul, 2005 21:07
Locatie: Sleeuwijk
Contacteer:

Hittebestendige verf

Bericht door Rik » zo 16 okt, 2005 18:47

Welke onderdelen kan ik met hittebestendige verf spuiten?

-spuitstuk
-kachelpotten
-ventilatorhuis
-?

Voor het spuitstuk twijfel ik nog tussen lichtgrijs of zwart. Volgens mij steekt dat grijs mooi af tegen al het zwart wat er al is (o.a. cilinderbeplating en kachelpotten)

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » zo 16 okt, 2005 19:40

Je kunt veel met hittebestendige verf spuiten, maar het is niet altijd noodzakelijk.

Het inlaat-gedeelte van het spruitstuk blijft netjes in de lak zitten, van het uitlaat-gedeelte brand zelfs de hittebestendige verf weg.

Persoonlijk spuit ik kachelpotten, cylinderbeplating, ventilatorhuis met standaard autolak dit blijft ook goed zitten.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Punky @WORK

Bericht door Punky @WORK » zo 16 okt, 2005 19:55

Bij mij zit alle beplating van het blok in de gewone hamerite en het spruitstuk in de hamerite tot 650 graden.

Op alle plekken werkt dit goed, behalve op de uitlaat van het spruitsuk

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 17 okt, 2005 18:26

Hoe zit het met galvaniseren ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 18 okt, 2005 05:09

Lijkt mij een beetje overbodig. Met verf is het al voldoende beschermd tegen de roest. Verder heb je kans dat de platen vervormen en je tunnel niet meer fatsoenlijk past.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » di 18 okt, 2005 10:13

Lelijke Eend schreef:Hoe zit het met galvaniseren ?
Wordt ook gedaan of zelfs verchromen. Niet voor thermisch verzinken kiezen dan past het plaatwerk niet zo goed meer.

Groeten Joost

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 18 okt, 2005 18:18

Thanx ! Electrolytisch is ook iets mooier ;)

Op zoek dus ...
Afblijven.

Rik
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 31 jul, 2005 21:07
Locatie: Sleeuwijk
Contacteer:

Bericht door Rik » zo 23 okt, 2005 15:05

Ok, bedankt voor de reacties.
Mn motor zit inmiddels weer in elkaar en heeft gisteravond weer keurig gelopen met hittebestendige verf op het ventilatorhuis, kachelpotten, spruitstuk, kleppendeksels en de koelingsdelen voor de remschijven (had de spuitbus toch in mn handen :wink: ).

Resultaat staat op mn website

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Hittebestendige verf

Bericht door burtonbouwer » vr 28 okt, 2005 09:33

Rik schreef:Welke onderdelen kan ik met hittebestendige verf spuiten?

-spuitstuk
-kachelpotten
-ventilatorhuis
-?

Voor het spuitstuk twijfel ik nog tussen lichtgrijs of zwart. Volgens mij steekt dat grijs mooi af tegen al het zwart wat er al is (o.a. cilinderbeplating en kachelpotten)
Kijk eens op www.motip.nl ik heb het hele spruitstuk gestraald en ook de kachelpotten en kleppendeksels en in de spuitlak zilver van Motip gezet. Hittebestendig tot 600 gr C. Spruitstuk heeft 4 lagen.

Succes!
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Rik
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 31 jul, 2005 21:07
Locatie: Sleeuwijk
Contacteer:

Bericht door Rik » vr 28 okt, 2005 17:37

Bedankt voor de tip maar zoals je in mn laatste post kon lezen zit de motor al weer in elkaar :wink:

Gesloten