eendje afgekeurd :'-S
eendje afgekeurd :'-S
hoi,
gisteren met men eendje naar de keuring gegaan, en rode kaart gekregen voor mijn vering langs de rechter zijde. Wat kan er stuk gaan aan een veerpot? of kan ik dit gewoon bijregelen?
thnx
gisteren met men eendje naar de keuring gegaan, en rode kaart gekregen voor mijn vering langs de rechter zijde. Wat kan er stuk gaan aan een veerpot? of kan ik dit gewoon bijregelen?
thnx
vroem vroem
Re: eendje afgekeurd :'-S
er lag 50 kg in ...Handjes schreef:Schokdempertest mislukt? Leg even wat zwaars achterin.
en alleen de rechter kant? dat vind ik zo raar
vroem vroem
Hebben ze bij de keuring niet wat duidelijker vertelt wat er aan de veering mankeerde?
Er kan niet echt veel stuk gaan aan de veerpot, als een trekstang of veer breekt, merk je dit meteen.
De pot kan doorroesten dit zie je meestal, en er kan te weinig wonder-olie inzitten, dit hoor je.
Ook kan het stelstuk (centreerbus) die voor en achter de pot ingaan doorroesten en afbreken.
De veering is niet echt af te stellen, de wagenhoogte wel.
Ligt het probleem bij de veerpot, of de schokdempers???
Er kan niet echt veel stuk gaan aan de veerpot, als een trekstang of veer breekt, merk je dit meteen.
De pot kan doorroesten dit zie je meestal, en er kan te weinig wonder-olie inzitten, dit hoor je.
Ook kan het stelstuk (centreerbus) die voor en achter de pot ingaan doorroesten en afbreken.
De veering is niet echt af te stellen, de wagenhoogte wel.
Ligt het probleem bij de veerpot, of de schokdempers???
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Heavy user
-
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
waar? Daar zijn 2 manieren voor:flusc schreef:ik heb net nog wat met men eendje gereden en er zit een zeehond in mijn rechter veerpot, nu ben ik van die wonderolie gaan halen, maar is mijn vraag waar en hoeveel van dat spul erin?
1) Door de bussen van de veerpot een slangtje steken (rubber weghalen).
2) Gaatje in veerpot boren en het daardoor naar binnen spuiten.
Hoeveel? Ik heb een 10cc spuit gebruikt.
Met de eerste manier betekent dat (voor mij) 20cc wonderolie per veerpot, 10cc aan voorste veer en 10cc bij de achterste veer.
Olie erin zitten, eend paar keer alle kanten op veren, veerpot ronddraaien kan ook, of gewoon in de eend stappen en stukje rijden met een aantal drempels in de route
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black