Motorblok schoonmaken
-
- Heavy user
Motorblok schoonmaken
Is er een goede methode om het motorblok helemaal schoon te maken zonder krassen door een staalborstel er op te krijgen ? Ik heb het met stoom (3 bar) geprobeerd en dat lukt maar matig. Ik zit te overwegen om het hele motorblok eerst met stoom schoon te maken zodat de dikke klodders er af zijn en er daarna de hogedrukspuit op te zetten (alle elektriek is er af, contactpuntjes later worden vervangen door 123).
Ohja, hier wat foto's:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/18
Ohja, hier wat foto's:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/18
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Beginner
-
- Heavy user
Ik zal morgen eerst eens wat benzine proberen. Heb ik toch zat van (10 liter in de tank en die moet er uit voor ik de tank onder het chassis vandaan schroef). Lukt dat niet: koudontvetter van de Brezan. Maar met het blok naar de wasstraat rijden gaat niet. Het blok staat namelijk niet meer op het chassis
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
til eerst je koets van het chassis, dan kom je ook makkelijker bij de tank, en hoef je m niet leeg te suckenLelijke Eend schreef:Ik zal morgen eerst eens wat benzine proberen. Heb ik toch zat van (10 liter in de tank en die moet er uit voor ik de tank onder het chassis vandaan schroef). Lukt dat niet: koudontvetter van de Brezan. Maar met het blok naar de wasstraat rijden gaat niet. Het blok staat namelijk niet meer op het chassis
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
-
- Moderator
-
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
benzine er goed hard met een kwast opwrijven. een goede motorcleaner helpt ook.Lelijke Eend schreef:Kruiwagen heb ik niet
Maar helaas, de benzine hielp geen zier. Wat wel een klein beetje hielp was 'schrapen' met het mondstuk van m'n stoomapparaat. En een oud schuursponsje hielp ook een klein beetje. Ik denk dat ik dus maar achter scotch brite aan ga.
Hier hebben we met benzine alles schoongemaakt (draagarmen --> tectyl, tot aan de versnellingsbak --> zooi, olie,troep).
En goed veel benzine, niet de kwast in de benzien, afkloppen en er droog mee het blok gaan schoonmaken. Benzine in laten weken moet ook werken....
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
kunt alles natuurlijk ook vies laten..backfire schreef:Koudontvetter, of inderdaad Dasty van de Wibra, maaaaaaaaaaar niet te lang laten zitten die Dasty is nogal slecht voor alu.
Of laten stralen met meel
wordt het nl vanzelf weer..
Bij mijn eend is ook alleen de bak schoongemaakt, blok is nog mooie vies/zwart aan de onderkant
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Heavy user
Ik heb het precies zo gedaan. En nogmaals en nogmaals en nogmaals. Maar ik krijg morgen wat scotch brite. Daarmee maar even wat boenen.Tom Duckpower schreef:benzine er goed hard met een kwast opwrijven. een goede motorcleaner helpt ook.Lelijke Eend schreef:Kruiwagen heb ik niet
Maar helaas, de benzine hielp geen zier. Wat wel een klein beetje hielp was 'schrapen' met het mondstuk van m'n stoomapparaat. En een oud schuursponsje hielp ook een klein beetje. Ik denk dat ik dus maar achter scotch brite aan ga.
Hier hebben we met benzine alles schoongemaakt (draagarmen --> tectyl, tot aan de versnellingsbak --> zooi, olie,troep).
En goed veel benzine, niet de kwast in de benzien, afkloppen en er droog mee het blok gaan schoonmaken. Benzine in laten weken moet ook werken....
Lukt dat nog niet, dan ga ik over tot de andere mogelijkheden.
Afblijven.
-
- Regelmatige poster