clignoteur automaat in een AZ aansluiten

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Gesloten
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

clignoteur automaat in een AZ aansluiten

Bericht door Evan » di 18 okt, 2005 13:51

ik heb niet zo vaak vraagjes, maar nu kom ik er echt niet zelf uit, er is ook nergens een bedradingsschema te vinden van die oude AZ´s .

ik ben bezig met een kabelboom aante sluiten/ te maken in een AZ uit 59. Alles werkt ondertussen, de verlichting en de claxon, alleen de richtingaanwijzers krijg ik niet aan de praat.
Nu heb ik al gezien dat er twee soorten clignoteuratomaten zijn, de eerste heeft een apart knopje op t dashbord om links of rechts te kiezen.
De tweede heeft alles in zichzelf zitten en heeft ook een lanpje dat aangaat als je de verlichting aan zet zodat ie ook in het donker te vinden is.

Het gaat mij om de 2e soort, kan iemand mij enig idee geven hoe die aan te sluiten is?

ik dacht zelf, voedingsdraad op t middelste aanluitpunt en de twee aanvoerdraaden voor dse ricxhtingaanwijzers elk aan een kant op de aansluitpunten... maar dit werkt dus niet .
er staat spanning op de aanvoerdraad.
:(
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 1 nov, 2005 16:38

Heb je het nu over de clignoteurautomaat of de schakelaar,dat zijn 2 aparte dingen.
de plus gaat naar de automaat en een contole aansluiting en een naar de schakelaar
waar de knipperende plus naar de rechter of de linkerkant gaat.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 2 nov, 2005 09:49

Hoi Gerard,

volgens mij is het de automaat en schakelaar in een? ik heb m opengemaakt en daar leek het veel op. op het dashbordje is ook geen ruimte gemaakt voor een schakelaar...
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 2 nov, 2005 10:09

Die richtingwijzer is toch dat schakelaartje wat op je dashboord gemonteerd zit,met dat
doorzichtige handeltje?

Gast

Bericht door Gast » wo 2 nov, 2005 12:39

het lastige is dat de auto al uitelkaar lag toen ik eraan begon en ik dus niet met alles geheel zeker weet waar het zat, maar volgens mij hoort de clignoteurschakelaar/automaat in de buurt van de uitzetknop van het luchtklepje..?

oranje doorzichtig handeltje, "draaihandeltje"

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 2 nov, 2005 14:19

Volgens mij zat hij in het dashboordpaneel rechts onderaan,dus de draden zullen ook
achter het dashboordplaatje zitten

Gesloten