5-bak
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
- Locatie: Spaarndam
5-bak
Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:
http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt
WHOEA!
http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt
WHOEA!
Re: 5-bak
kan iemand vertalenKees-Jan Smit schreef:Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:
http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt
WHOEA!
FR zijn dat franken ? toch geen euro's hé
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 19:45
- Locatie: Hengelo
Zwitserse Franken
Aanezien de postcode in Zitserland is (CH) zal het wel om Zwitserse Franken gaan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Op internet is veel te vinden he:
http://www.winni-the-pooh.de/auto/ente/weber/weber.htm
Misschien van toepassing hierop?
Frank
http://www.winni-the-pooh.de/auto/ente/weber/weber.htm
Misschien van toepassing hierop?
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde wordenLelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278
Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa
Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--
De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--
Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)
flash schreef:heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde wordenLelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278
Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa
Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--
De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--
Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)
\o/ die vertaalmachines zijn echt brak!
vroem vroem
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik wel. Je hebt gewoon meer versnellingen. In z'n 5 ga je met deze nieuwe versnellingsbak ongeveer exact even hard als normaal in z'n 4.
Als je bij gelijk toerental in z'n 5 (iets) harder gaat dan normaal in z'n 4 had ik het interessant gevonden. Nu krijg je het alleen drukker tijdens het rijden.
Als je bij gelijk toerental in z'n 5 (iets) harder gaat dan normaal in z'n 4 had ik het interessant gevonden. Nu krijg je het alleen drukker tijdens het rijden.
Afblijven.
Hoi Crashduk,
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)
Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)
Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?backfire schreef:niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4
Afblijven.