Problemen met de elektriek van m'n 2cv4 Special

Gesloten
Joen
Beginner
Beginner

Problemen met de elektriek van m'n 2cv4 Special

Bericht door Joen » za 5 nov, 2005 22:45

Vandaag naar het magazijn gereden van de 2cv4&6 Club in Amersfoort om daarna nog even door te rijden naar mijn broer in Amstelveen... vertrokken vanuit Zuid-Limburg om daar ook weer naar terug te keren, uiteraard! Paar km. gereden dus... en dat allemaal met de Eend.

Alles ging voorspoedig totdat ik de clignoteurs naar rechts aan had gezet (weinig ingehaald dus niet veel naar links aan gezet), en deze er opeens mee ophield. De richtingaanwijzers deden niets meer, geen klik-klik binnen en geen lampjes buiten.
De dashbord verlichting brandde nog maar moeizaam, evenals de koplampen. Beetje vreemd allemaal...

Uiteindelijk toch veilig in het zuiden des lands geraakt! Gelukkig!

Nu is mijn vraag; wat is hier aan de hand??!? Is het de spanningsregelaar? Of iets anders? De dynamo is onlangs vervangen, als die er al iets mee te maken zou hebben. Daarbij, de radio bleef het gewoon doen... deze is dus wel direct op de accu aangesloten.

Alle tips, adviezen en oplossingen zijn welkom!

Voor iedereen nog een fijn weekend!!!
Citroen 2Cv4 Special '78 / Citroen C1

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » za 5 nov, 2005 23:36

Heb je de dynamo vervangen door een nieuwe of 2e hands?, Deze zou er wat mee te maken kunnen hebben.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » za 5 nov, 2005 23:40

Mijn knipperlicht doet dat ook wel eens. Dat komt dan doordat deze slecht of geen aarde maakt. Kijk even of de knipperlichten aan de voorzijde goed vast zitten en ook aarde maken.

Gast

Bericht door Gast » zo 6 nov, 2005 18:03

kijk de accupolen eens na of een slecht massacontact op de min kabel
op de versnellingsbak, met een universeel meter moet het probleem wel
te achterhalen zijn

Joen
Beginner
Beginner

Bericht door Joen » ma 7 nov, 2005 21:02

Denk toch dat het uiteindelijk de accu is... aangezien mijn Eendje zondagochtend niet meer wilde starten. De startkabels even te voorschijn gehaald en dankzij de BX startte hij wel... zonder kabels absoluut niets.

Morgen naar de garage en dan maar eens kijken... gelukkig krijg ik veel advies en mag ik zelf ook iets doen. Houd het ook leuk! Zal laten weten wat de oplossing was!

Joen
Beginner
Beginner

Bericht door Joen » di 8 nov, 2005 17:01

Het startprobleem is opgelost... nieuwe accu zit er in. Gelukkig! Alleen kom ik net een nieuw probleem tegen... zou er bijna gek van worden! :shock:

Clignoteurs doen het uitstekend, totdat ik tegelijkertijd met het rechterknipperlicht de rem intrap. Dan brandt zowel het remlicht als de knipperlichtjes voor en achter. :idea: En daarbij stopt ook de verklikker. En om het verhaal helemaal compleet te maken; als ik de rem intrap branden de rechter knipperlichtjes heel zwak. :?

Heb vandaag wel de achterlichten eraf gehad, maar de kabeltjes heb ik (lees: hoop ik) goed terug gedaan. Hopelijk is dit de laatste vraag die ik voorlopig post. Daarna alleen nog maar leuke post... :D

MVG

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » di 8 nov, 2005 18:24

Massa kontakt slecht.
Eén van de draden van je achterlicht zit ergens vast aan de koets, ter plaatse
ontroesten en weer goed vastzetten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Joen
Beginner
Beginner

Bericht door Joen » do 10 nov, 2005 20:03

Alle problemen zijn uit de wereld cq. Eend! Alles functioneert weer naar behoren! :P

Gesloten