Problemen met de elektriek van m'n 2cv4 Special
Problemen met de elektriek van m'n 2cv4 Special
Vandaag naar het magazijn gereden van de 2cv4&6 Club in Amersfoort om daarna nog even door te rijden naar mijn broer in Amstelveen... vertrokken vanuit Zuid-Limburg om daar ook weer naar terug te keren, uiteraard! Paar km. gereden dus... en dat allemaal met de Eend.
Alles ging voorspoedig totdat ik de clignoteurs naar rechts aan had gezet (weinig ingehaald dus niet veel naar links aan gezet), en deze er opeens mee ophield. De richtingaanwijzers deden niets meer, geen klik-klik binnen en geen lampjes buiten.
De dashbord verlichting brandde nog maar moeizaam, evenals de koplampen. Beetje vreemd allemaal...
Uiteindelijk toch veilig in het zuiden des lands geraakt! Gelukkig!
Nu is mijn vraag; wat is hier aan de hand??!? Is het de spanningsregelaar? Of iets anders? De dynamo is onlangs vervangen, als die er al iets mee te maken zou hebben. Daarbij, de radio bleef het gewoon doen... deze is dus wel direct op de accu aangesloten.
Alle tips, adviezen en oplossingen zijn welkom!
Voor iedereen nog een fijn weekend!!!
Alles ging voorspoedig totdat ik de clignoteurs naar rechts aan had gezet (weinig ingehaald dus niet veel naar links aan gezet), en deze er opeens mee ophield. De richtingaanwijzers deden niets meer, geen klik-klik binnen en geen lampjes buiten.
De dashbord verlichting brandde nog maar moeizaam, evenals de koplampen. Beetje vreemd allemaal...
Uiteindelijk toch veilig in het zuiden des lands geraakt! Gelukkig!
Nu is mijn vraag; wat is hier aan de hand??!? Is het de spanningsregelaar? Of iets anders? De dynamo is onlangs vervangen, als die er al iets mee te maken zou hebben. Daarbij, de radio bleef het gewoon doen... deze is dus wel direct op de accu aangesloten.
Alle tips, adviezen en oplossingen zijn welkom!
Voor iedereen nog een fijn weekend!!!
Citroen 2Cv4 Special '78 / Citroen C1
Denk toch dat het uiteindelijk de accu is... aangezien mijn Eendje zondagochtend niet meer wilde starten. De startkabels even te voorschijn gehaald en dankzij de BX startte hij wel... zonder kabels absoluut niets.
Morgen naar de garage en dan maar eens kijken... gelukkig krijg ik veel advies en mag ik zelf ook iets doen. Houd het ook leuk! Zal laten weten wat de oplossing was!
Morgen naar de garage en dan maar eens kijken... gelukkig krijg ik veel advies en mag ik zelf ook iets doen. Houd het ook leuk! Zal laten weten wat de oplossing was!
Citroen 2Cv4 Special '78 / Citroen C1
Het startprobleem is opgelost... nieuwe accu zit er in. Gelukkig! Alleen kom ik net een nieuw probleem tegen... zou er bijna gek van worden!
Clignoteurs doen het uitstekend, totdat ik tegelijkertijd met het rechterknipperlicht de rem intrap. Dan brandt zowel het remlicht als de knipperlichtjes voor en achter. En daarbij stopt ook de verklikker. En om het verhaal helemaal compleet te maken; als ik de rem intrap branden de rechter knipperlichtjes heel zwak.
Heb vandaag wel de achterlichten eraf gehad, maar de kabeltjes heb ik (lees: hoop ik) goed terug gedaan. Hopelijk is dit de laatste vraag die ik voorlopig post. Daarna alleen nog maar leuke post...
MVG
Clignoteurs doen het uitstekend, totdat ik tegelijkertijd met het rechterknipperlicht de rem intrap. Dan brandt zowel het remlicht als de knipperlichtjes voor en achter. En daarbij stopt ook de verklikker. En om het verhaal helemaal compleet te maken; als ik de rem intrap branden de rechter knipperlichtjes heel zwak.
Heb vandaag wel de achterlichten eraf gehad, maar de kabeltjes heb ik (lees: hoop ik) goed terug gedaan. Hopelijk is dit de laatste vraag die ik voorlopig post. Daarna alleen nog maar leuke post...
MVG
Citroen 2Cv4 Special '78 / Citroen C1
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk