Olieschema Visa

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Olieschema Visa

Bericht door backfire » wo 16 nov, 2005 10:44

Heeft iemand ergens het olieschema liggen van de Visa?

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 16 nov, 2005 21:53

hey
wel ik heb dat in een vraagbaak liggen maar zal daar ten vroegste dit weekend aangeraken en dan zal ik het proberen in te scannen. Nu komt overeen met dat van 2cv blok dacht ik
cu

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 16 nov, 2005 22:52

Volgens sommige weer niet, zo zit olietoevoer van de koppen bij de 2cv onder en bij een visa aan de bovenzijde van het blok. Blijkbaar zit ook de oliekoeler intern anders. Maar Robin zou tof zijn, kan ik weer verder brainstormen. Als er iets is met de pomp of met het overdruk ventiel kan ik in ieder geval de stappen nagaan waar het fout kan zitten.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 17 nov, 2005 12:22

hello

wel is ingescand en goed leesbaar. Kan je je mail adres enes geven dan mail ik het door.

greets robin

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 17 nov, 2005 18:08

Ik heb een vraagbaak voor de Visa, die ligt in Vught.
Ik meel mijn tel.no en adres naar je PM, ik hoor wel als je hem nog nodig hebt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 nov, 2005 11:33

Tuub en Robin eerst nog ff dit:

Bedankt :lol: :DD

ps tuub was gezelli gister.

Maar nu ben ik dus helemaal aan het twijfelen. Schema van Robin laat zien dat de oliekoeler in serie staat en in het boek van kluwer staat de oliekoeler parallel staat. uuuh?? Wel balen dat in kluwer geen afbeelding staat.

Maar goed ga eerst maar eens olie aftappen en by-pass en ontlastventiel controlleren

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 18:41

Nu breekt mijn klomp

Heb nu dus 2e schema, identiek overigens, waarvoor dank. Alleen klopt dit schema dus niet met de tekst in het boek.

Op het schema staat de koeler in serie en volgens het boek staat ie parallel.

Waarom, waarom boehoe. Nou ja dan maar zelf testen, haha.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 21 nov, 2005 18:57

in 't schema zittie ook parallel! als je em af zou sluiten stroomt er nogsteeds olie rond door de essientiele delen!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 19:10

In mijn (ahum haha) schema staat ie toch echt in serie, als je de pijlen volgt.

Ik denk dat ik het al zie. Er zit een bypass ventiel in. Als om 1 of andere reden de koeler verstopt is gaat het bypass ventiel open en stroomt de olie eigenlijk via de andere kant alsnog naar de onderdelen. Als echter nu ook je overdruk ventiel opengaat ben je wel al je olieflow kwijt.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 19:13

Het zal toch niet zijn dat ik nr 4 niet in mijn blok heb zitten??????

Neeeeeeeeen. Zal eerder5 zijn die niet goed sluit (hoop ik)

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 21 nov, 2005 19:26

backfire schreef:Het zal toch niet zijn dat ik nr 4 niet in mijn blok heb zitten??????

Neeeeeeeeen. Zal eerder5 zijn die niet goed sluit (hoop ik)
ja dat weet ik ook niet, ik neem aan dat je alles wat je uit het blok hebt gehaald er ook weer terug in hebt gestopt?!?!

heb je problemen met je olieflow dan??

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 nov, 2005 20:36

niet met de flow ;) maar met de druk. Er komt boven bij de cilinderaansluiting genoeg olie uit, maar druk ho maar, als ik er een losse leiding op zet is de opvoerhoogte +/- 15cm en zakt dan terug.

Ik neem aan dat alles inderdaad terug zit, maar daar het blok ook inwendig is schoongemaakt kan het natuurlijk zijn dat het overdruk ventiel niet helemaal goed zit.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 22 nov, 2005 11:47

lijkt er idd op dat je overdrukventiel niet helemaal OK is

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 31 dec, 2005 13:45

zo deze is er uit nu nog de plunjer er uit zien te krijgen, ik heb het idee dat hij vastzit.

Afbeelding

Plaats reactie