Olieschema Visa
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Olieschema Visa
Heeft iemand ergens het olieschema liggen van de Visa?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Volgens sommige weer niet, zo zit olietoevoer van de koppen bij de 2cv onder en bij een visa aan de bovenzijde van het blok. Blijkbaar zit ook de oliekoeler intern anders. Maar Robin zou tof zijn, kan ik weer verder brainstormen. Als er iets is met de pomp of met het overdruk ventiel kan ik in ieder geval de stappen nagaan waar het fout kan zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Tuub en Robin eerst nog ff dit:
Bedankt
ps tuub was gezelli gister.
Maar nu ben ik dus helemaal aan het twijfelen. Schema van Robin laat zien dat de oliekoeler in serie staat en in het boek van kluwer staat de oliekoeler parallel staat. uuuh?? Wel balen dat in kluwer geen afbeelding staat.
Maar goed ga eerst maar eens olie aftappen en by-pass en ontlastventiel controlleren
Bedankt
ps tuub was gezelli gister.
Maar nu ben ik dus helemaal aan het twijfelen. Schema van Robin laat zien dat de oliekoeler in serie staat en in het boek van kluwer staat de oliekoeler parallel staat. uuuh?? Wel balen dat in kluwer geen afbeelding staat.
Maar goed ga eerst maar eens olie aftappen en by-pass en ontlastventiel controlleren
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
In mijn (ahum haha) schema staat ie toch echt in serie, als je de pijlen volgt.
Ik denk dat ik het al zie. Er zit een bypass ventiel in. Als om 1 of andere reden de koeler verstopt is gaat het bypass ventiel open en stroomt de olie eigenlijk via de andere kant alsnog naar de onderdelen. Als echter nu ook je overdruk ventiel opengaat ben je wel al je olieflow kwijt.
Ik denk dat ik het al zie. Er zit een bypass ventiel in. Als om 1 of andere reden de koeler verstopt is gaat het bypass ventiel open en stroomt de olie eigenlijk via de andere kant alsnog naar de onderdelen. Als echter nu ook je overdruk ventiel opengaat ben je wel al je olieflow kwijt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ja dat weet ik ook niet, ik neem aan dat je alles wat je uit het blok hebt gehaald er ook weer terug in hebt gestopt?!?!backfire schreef:Het zal toch niet zijn dat ik nr 4 niet in mijn blok heb zitten??????
Neeeeeeeeen. Zal eerder5 zijn die niet goed sluit (hoop ik)
heb je problemen met je olieflow dan??
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
niet met de flow maar met de druk. Er komt boven bij de cilinderaansluiting genoeg olie uit, maar druk ho maar, als ik er een losse leiding op zet is de opvoerhoogte +/- 15cm en zakt dan terug.
Ik neem aan dat alles inderdaad terug zit, maar daar het blok ook inwendig is schoongemaakt kan het natuurlijk zijn dat het overdruk ventiel niet helemaal goed zit.
Ik neem aan dat alles inderdaad terug zit, maar daar het blok ook inwendig is schoongemaakt kan het natuurlijk zijn dat het overdruk ventiel niet helemaal goed zit.