Heb ik weer (Bstijl krom)
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Lees eens goed!!!
De voordeur is krom door de schade onderaan. Hieraan is niks gedaan. Tekst heb ik er zelf opgeschreven voordat ie naar de lasser ging. Komt trouwens een andere deur in.
Alleen de achterdeur is gedaan en die past goed, maar komt misschien een beter exemplaar voor in de plaats.
De voordeur is krom door de schade onderaan. Hieraan is niks gedaan. Tekst heb ik er zelf opgeschreven voordat ie naar de lasser ging. Komt trouwens een andere deur in.
Alleen de achterdeur is gedaan en die past goed, maar komt misschien een beter exemplaar voor in de plaats.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Ja ik zag je "gezocht" advertentie op www.eendenmarkt.nl , voor een grijze achterdeur!!!
(jaja ik zat weer eens te kijken... kan het niet laten... )
Frank
(jaja ik zat weer eens te kijken... kan het niet laten... )
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zo deze weer ff nieuw leven inblazen.
Zoals bekend is in Bovember 2005 alleen het laswerk gedaan en is alles in de Owatrol RLS gezet. Ik moest nog steeds een keer het plamuur en spuitwerk gaan doen. Daar ben ik vandaag dus mee begonnen.
Eend staat nu gestript in de garage en de staartstukken zitten al in de plamuur. Moet ze alleen nog bijwerken met dunnere spuitplamuur. B stijlen zijn al iets geschuurd en zullen samen met de dorpels zwart gaan worden. De staartstukken spuit ik straks trouwens bij met een op kleur gemaakte 2k spuitbus. De B stijlen krijgen dezelfde lak die al op de dorpels zat en dat was ordinaire 1k lak. Ik meen van Auto-K lak. Spuit in iedergeval beter als die pruts Motip.
Ook meteen de bodem eens kunnen bekijken en ondanks alle roestbeschermers is er toch wat lichte roestvorming. Die gaan we dus weghalen met een staalborstel, alles dik in de Owatrol en vervolgens een nieuwe Tectyl 190 laag erover. Alle lasnaden smeer ik preventief ook maar in met Owatrol Olie Puur.
Hieronder wat foto's. (Ik zag dat ik de vorige foto's in dit topic al gewist had, dus heb ik er enkele hieronder gezet om te laten zien wat er aan de hand was.)
Rechter B stijl na aanraking met blok.
Nieuwe B stijl
Staartrot
Laswerk in de RLS
Plamuur
Na grof schuren
Rechterhoek ziet er erger uit, maar dat is stof en losgekomen roest, wat in de hoek opgehoopt ligt. Vergeten te zuigen.
Zo kan je eend eruit zien na 1 uurtje sleutelen.
Foto's in het groot: Link
P.S.: Onder de achterbank zat ook wat oppervlakte roest. Deze was 2 1/2 jaar ingesmeerd in de Comma Anti Roest. Dat is een oranje verf.
De RLS is er in November opgesmeerd en heeft meerdere pekkelritten en zomermeetings overleefd. RLS lijkt mij dus beter als die Comma-zooi. Al lijkt die Comma het op andere plekken wel goed te doen.
Nu kan het komen, doordat er wat water door het schroefgat van de gordel door het achterscherm komt en op die plek blijft staan. Eens wat bouten in die gaten draaien dus.
Zoals bekend is in Bovember 2005 alleen het laswerk gedaan en is alles in de Owatrol RLS gezet. Ik moest nog steeds een keer het plamuur en spuitwerk gaan doen. Daar ben ik vandaag dus mee begonnen.
Eend staat nu gestript in de garage en de staartstukken zitten al in de plamuur. Moet ze alleen nog bijwerken met dunnere spuitplamuur. B stijlen zijn al iets geschuurd en zullen samen met de dorpels zwart gaan worden. De staartstukken spuit ik straks trouwens bij met een op kleur gemaakte 2k spuitbus. De B stijlen krijgen dezelfde lak die al op de dorpels zat en dat was ordinaire 1k lak. Ik meen van Auto-K lak. Spuit in iedergeval beter als die pruts Motip.
Ook meteen de bodem eens kunnen bekijken en ondanks alle roestbeschermers is er toch wat lichte roestvorming. Die gaan we dus weghalen met een staalborstel, alles dik in de Owatrol en vervolgens een nieuwe Tectyl 190 laag erover. Alle lasnaden smeer ik preventief ook maar in met Owatrol Olie Puur.
Hieronder wat foto's. (Ik zag dat ik de vorige foto's in dit topic al gewist had, dus heb ik er enkele hieronder gezet om te laten zien wat er aan de hand was.)
Rechter B stijl na aanraking met blok.
Nieuwe B stijl
Staartrot
Laswerk in de RLS
Plamuur
Na grof schuren
Rechterhoek ziet er erger uit, maar dat is stof en losgekomen roest, wat in de hoek opgehoopt ligt. Vergeten te zuigen.
Zo kan je eend eruit zien na 1 uurtje sleutelen.
Foto's in het groot: Link
P.S.: Onder de achterbank zat ook wat oppervlakte roest. Deze was 2 1/2 jaar ingesmeerd in de Comma Anti Roest. Dat is een oranje verf.
De RLS is er in November opgesmeerd en heeft meerdere pekkelritten en zomermeetings overleefd. RLS lijkt mij dus beter als die Comma-zooi. Al lijkt die Comma het op andere plekken wel goed te doen.
Nu kan het komen, doordat er wat water door het schroefgat van de gordel door het achterscherm komt en op die plek blijft staan. Eens wat bouten in die gaten draaien dus.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!