nokkenas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
nokkenas
goh, alweer een vraag?! ja nog maar een..
ik heb mijn nokken as laten slijpen van de visa, nu ik hem terug heb heb ik het idee dat mijn lager (glijlager) schuurt. het is net of er rommel tussen de gaatjes is gekomen. soms als ik hem goed ondersteun, (recht hou) doet hij dit niet heb ik het idee!
kan het wezen dat als ik hem zo ronddraai dat de zijkanten aanlopen, omdat hij niet in het blok ligt?..
(Er staat niets in de vraagbaak hoe ik dit lager er af kan pakken i.v.m. het tandwiel)
ik heb mijn nokken as laten slijpen van de visa, nu ik hem terug heb heb ik het idee dat mijn lager (glijlager) schuurt. het is net of er rommel tussen de gaatjes is gekomen. soms als ik hem goed ondersteun, (recht hou) doet hij dit niet heb ik het idee!
kan het wezen dat als ik hem zo ronddraai dat de zijkanten aanlopen, omdat hij niet in het blok ligt?..
(Er staat niets in de vraagbaak hoe ik dit lager er af kan pakken i.v.m. het tandwiel)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
shitt..mijn hoop blijft
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je hebt het antwoord al gegeven Johannes, tandwielen moeten er dan af. Maar als je daar toch al mee bezig bent, misschien idee om nok er aan te krimpen om zo de w-ignition te kunnen gebruiken?
Tandwielen,als ik me niet vergis kun je de nokkenas in de oven leggen op 200 graden en dan uurtje of zo later met goede handschoenen de tandwielen er af tikken met kunstof hamer. Omgekeerd tandwielen in de oven en idem 200 graden en dan terug zetten. MAar kan me vergissen, is al weer tijdje terug dat ik nokkenas in mijn handen had.
Heb je ook al geprobeerd om te spoelen met koudontvetter of diesel? Wie weet beetje vuil klinkt al snel als erg geschraap
Tandwielen,als ik me niet vergis kun je de nokkenas in de oven leggen op 200 graden en dan uurtje of zo later met goede handschoenen de tandwielen er af tikken met kunstof hamer. Omgekeerd tandwielen in de oven en idem 200 graden en dan terug zetten. MAar kan me vergissen, is al weer tijdje terug dat ik nokkenas in mijn handen had.
Heb je ook al geprobeerd om te spoelen met koudontvetter of diesel? Wie weet beetje vuil klinkt al snel als erg geschraap
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
nokkenas
het geluid moet ik zeggen valt mee, het is meer dat je met de vingertoppen kunt voelen dat het niet helemaal zuiver loopt.
Het ligt er dus niet aan dat de as niet in het blok ligt?..
Het ligt er dus niet aan dat de as niet in het blok ligt?..

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
hey
wel als de lager "zingt" als er aan draait dan is de lager versleten.
het zou kunnen dat er vuil inzit met het slijpen maar dat zou niet mogen denk ik. Het bedrijf waar je heb tlaten doen zou hier toch voor moeten oppassen.
Welke specificaties heb je nu ?
wat ben je vanplan om allemaal te doen ? en wat is het het doel met oog op power output ?
robin
wel als de lager "zingt" als er aan draait dan is de lager versleten.
het zou kunnen dat er vuil inzit met het slijpen maar dat zou niet mogen denk ik. Het bedrijf waar je heb tlaten doen zou hier toch voor moeten oppassen.
Welke specificaties heb je nu ?
wat ben je vanplan om allemaal te doen ? en wat is het het doel met oog op power output ?
robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb de nokken as laten slijpen bij de mannen van Le Patron.. ze zeiden dat je met een snelle een pk of 6 / 7 zou kunnen pakken. ze hebben mij eveneens een uitgebalanceerd & afgedraaid vliegwiel geleverd, ook komt er een grotere sproeier in de caburator. zuigerveren worden vervangen voor nieuwe, cilinders zien er nog puik uit. koppen heb ik helemaal schoongemaakt zo ook de zuigers. kleppen zijn opnieuw geslepen en pas geschuurd. Groter olie filter. K&N filter (van golf VR6) Uitlaat word: een Y stuk als vervanger van de eerste demper, en twede demper gaat weg daar komt een universele sportdemper voor in de plaats. En 'k wil graag nog een W ignition... op den duur.
onder de kap wordt het straks een leuke kerst sfeer met kleuren rood, geel en RVS.
(toerenteller, oliedruk, temp, voltmeter zatten er nog in)
onder de kap wordt het straks een leuke kerst sfeer met kleuren rood, geel en RVS.
(toerenteller, oliedruk, temp, voltmeter zatten er nog in)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/