2cv meets Kever! :)

Foto's en nabesprekingen van meetings.

Duo 2cv-kevermeeting leuk?

Ja leuk!
44
77%
Nee, nix an!
13
23%

Totaal aantal stemmen: 57

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » za 17 dec, 2005 00:18

EEND - KEVER wat maakt het ook uit allebei leuk als je er van houd

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 17 dec, 2005 00:21

Nou, mij heel veel, maar.. eh.. wat kan ik zeggen slechte ervaringen met volkswagens :P

Opels Kadet ook trouwens.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Marius

Bericht door Marius » za 17 dec, 2005 18:34

wat voor ervaringen dan ?

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 18 dec, 2005 01:55

Wij hadden een witte volkswagen passat, die door een opel kadett ongeveer anderhalve meter korter is gemaakt, ik was toen vier jaar oud en vloog uit de gordel over me moeder heen...

me moeder voelde zich trouwens ook niet al te fit toen we uitstapten.

Later is er voor ons huis een kever onthoofd, inclusief bestuurder.

En op weg naar school is in de kadett van onze buren een keer de achterruit er zomaar uit gevallen terwijl ik in de achterbak zat...
MyAmi Spring Break

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 dec, 2005 11:28

thomaaas schreef:Wij hadden een witte volkswagen passat, die door een opel kadett ongeveer anderhalve meter korter is gemaakt
Da's knap voor een kadett :shock:
thomaaas schreef: ik was toen vier jaar oud en vloog uit de gordel over me moeder heen...
Wow! droeg je je gordel?
thomaaas schreef:Later is er voor ons huis een kever onthoofd, inclusief bestuurder.
Gebeurt met een andere auto net zo vlug denk ik, als je met 60 per uur onder een veewagen doorrijdt, blift er van de dakconstructie niet meer veel over (tenzij je die dag je méhari helemaal open rijdt en de beugels thuis liggen)
thomaaas schreef:En op weg naar school is in de kadett van onze buren een keer de achterruit er zomaar uit gevallen terwijl ik in de achterbak zat...
typisch gevalletje van roest, 80cm lager begonnen bij de wielkasten :lol:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 18 dec, 2005 11:38

@thomaas: Ik snap niet wat al die ongelukken moeten zeggen over de kwaliteit van een VW. Lijkt me meer iets zeggen over de rijvaardigheid van de bestuurders. Als ze er allemaal weer heelhuids uit zijn gekomen, dan lijkt een VW me zelfs een goede wagen. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 18 dec, 2005 11:39

Iig wel een spannende jeugd gehad ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » zo 18 dec, 2005 11:51

:D Nu we toch bezig zijn...

Mijn vader heeft het ooit eens in z'n kop gehaald de Acadiane Mixta te verkopen voor een nieuwe Ford Fiesta, dit omdat het achteraan in de bak toch iets te koud was voor mij en m'n broer. (Dit vlak na mijn geboorte in '89)

Nu, ik had het liever net iets kouder gehad in de Acadiane dan dat ik zeiknat werd in dat Fordgeval als het eens regende. Niet te vergeten dat er mos op de hoedenplank groeide... :?

Dit even ter zijde :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 18 dec, 2005 12:24

Punky schreef:@thomaas: Ik snap niet wat al die ongelukken moeten zeggen over de kwaliteit van een VW. Lijkt me meer iets zeggen over de rijvaardigheid van de bestuurders. Als ze er allemaal weer heelhuids uit zijn gekomen, dan lijkt een VW me zelfs een goede wagen. :roll:
Ik zei dat ik er slechte ervaringen mee gehad heb, daarom zou k niet zo graag nog eens in een vw of een kadett rijden...
..Maar ik vind 't wel knap dat we er toen levend uitgestap zijn ja, 't gaat gewoon om een slechte herrinering.

Ik heb trouwens met wel meer auto's slechte ervaringen, maar die zijn minder erg... lekke brandstofleiding, doorgebrande zekeringen onderweg, lekke banden etc etc etc etc

Owja! en een Laguna (nieuwe model) waarbij op wintersport spontaan de rugleuning van de bestuurder afbrak en de airbag afging!!! (bleek een omgekatte auto te zijn)
MyAmi Spring Break

plop
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door plop » zo 18 dec, 2005 14:24

Duintje schreef:Heeee Plop.....

Hoe is het met jou ? Hoest leven in Drenthe ?

En pas nog even je woonplaats aan, je woont helemaal niet meer in het Westland.
Sorry hoor....ik wist niet dat het zo gevoelig lag 8)

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 dec, 2005 14:29

Yannick schreef:Mijn vader heeft het ooit eens in z'n kop gehaald de Acadiane Mixta te verkopen voor een nieuwe Ford Fiesta
Vaders begaan altijd de verkeerde fouten...
zo had de mijne nooit zijn eend mogen wegdoen voor een CX...
twee auto's later de 85'er BX19TRD nooit mogen wegdoen voor een CX,
en die 25TRD Evasion nooit mogen wegdoen voor een XM :)

wat hij wel mag? de XM wegdoen voor een a-type :D

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 18 dec, 2005 14:37

M'n pa ruilde zijn rode 2cv in en is vervolgens op de Ren@ult tour gegaan, R4, R4, R4, R4, R11 undsoweiter.
En de afgelopen jaren moest ie natuurlijk af en toe mijn eend lenen om toch nog eens echt lekker te toeren, gna. ;) Van ruilen komt huilen, dat blijkt wel weer!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 18 dec, 2005 14:39

een BMW 1803 touring wegdoen voor tweedehands honda accord, mag dat wel? of moet t persé om citroëns gaan? Dan gaat het alleen om een BX voor een, eh.. ja, een KIA pregio...
MyAmi Spring Break

plop
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door plop » ma 19 dec, 2005 21:27

zo de kever rijders willen wel heel graag een gezellig meeting hebben zeg met ons.....tja als ik van mijn broertje hoor wat een miereneukers die keverrijders soms zijn.....

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Gast

Bericht door Gast » ma 26 dec, 2005 15:24

Sorry dat ik me in deze discusie meng, maar ik zit al even te lezen wat er gezegd wordt maar waarom zijn keverrijders ineens mierenneukers? Wij zijn ook gewoon met onze hobby bezig net zoals jullie. Mierenneukers zijn degene die deze hobby voor anderen verknallen door bijvoorbeeld auto´s te beschadigen, stelen, etc. Zo´n meeting kan erg gezellig worden als iedereen daaraan bijdraagd, dat doe je dus niet door elkaar voor mierenneukers uit te maken. Overigens rij ik kever voor mijn plezier omdat ik het toevallig een leuke auto vind, zelf ook voor een eend gekeken, maar 5 auto´s is een beetje veel van het goede.
Wat ik hiermee wil zeggen er zullen vast personen zijn die de andere auto niet leuk vinden, maar we zijn hier allemaal met een zelfde soort hobby bezig, maak er iets leuks van en er is echt wel wederzijdsrespect voor elkaars auto. We rijden immers allemaal klassiekers of semi-klassiekers, dan is eht leuker en in sommige opzichte ook makkelijker om het leuk te houden dan om het elkaar moeilijk te maken.

Groetjes een mierenneuker met respect voor jullie auto´s

Gesloten