Benzine verbruik
niet alleen de bandenspanning...
ook de belading van je eend kan bijdragen tot een hoger benzine gebruik. Als ik mijn boxen uit mijn eend haal zie ik gewoon dat de achterkant een cm of 5 omhoog komt. Kan dus ook nooit goed zijn voor het benzinegebruik, alhoewel de eend ligt wel dichter op de weg en heeft dus minder weerstand
Plop
Plop
Plopperdeplop
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Benzine verbruik
Nee,Afstelln dat hij zuiniger loopt gaat niet,maar als je de snelheid rijdt die je wilt(!120)
probeer dan eens hoe ver je je gaspedaal omhoog kan laten komen zonder snelheids-
verliest.Dat is een stuk zuiniger rijden
probeer dan eens hoe ver je je gaspedaal omhoog kan laten komen zonder snelheids-
verliest.Dat is een stuk zuiniger rijden
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Re: verbruik
De mijne is een 2cv6 club uit 1985, heeft nu 123198 op de teller, heeft 123 ontsteking en liep bij de laatste meeting in april 2003 ongeveer 1:14,90. Ook deels snelweg en deels stadsritjes. Het eerste wat meer dan het tweede. Ik heb tot nu toe niks aan de olie toegevoegd. Wel nu en dan een beetje loodvervanger aan de benzine (als ik er aan denk, meestal niet dus). Het merk olie wisselt regelmatig. Haalt ook de 120 wel maar niet van harte. De 110 gaat wel makkelijk. Ik probeer ook rustig 100 te rijden en ik haal inderdaad mijn voet omhoog als ik op snelheid zit. Rijdt rustiger en toch vlot.Syntax schreef:Ik ben benieuwd of mijn verbruik normaal is, verbuikt 1 op 13, gemixt met snelweg en hoofdzakelijk stadswerk.
2cv6 '87 met 130000 op het tellertje en 123 ignition.
Vraagje, heeft het zin, uit zuinigheids-oogpunt, om bij het afremmen vrij snel je koppeling in te trappen en zo al remmend uit te rollen naar bijvoorbeeld een rood verkeerslicht?
Hanzzl
Ons ben suunig!! Ligt eraan Hanzzl, op de motor afremmen kost dan misschien iets meer brandstof, ontkoppelen en op de remmen remmen, kost meer remblokken en schijven. Denk dat situatie inschatten, en anticiperend rijden t suunnigtste is. Verder denk ik dat Gerard een punt te pakken heeft met zijn verhaal over toleranties. Het ene blok is simpelweg het andere niet. Onder t kopje tuning had ik ook al een topic gepost m.b.t. het zogenaamde "blueprinten". Iets wat in gsi/gti land regelmatig gebeurd, maar blijkbaar in eendenland een nog onbekend verschijnsel. Hierbij worden de maten zoals deze bedoeld zijn zo dicht mogelijk benaderd. M.a.w. de toleranties worden zo klein mogelijk gemaakt. Komt dus neer op het verhaal van Gerard.. Schijnt gruwelijk duur te zijn om te laten doen, dus wil je t terugverdienen met je brandstofverbruik...
Groetjes, Niels
Groetjes, Niels
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
blueprinten, andere luchtfilter, visamotor.. ik vind het allemaal een beetje ver gezocht voor een eend. Probeer geen eer te behalen waar geen eer te behalen valt..
Wat je ook doet aan je eend, iedere andere moderne auto is standaard toch sneller..
Heb je heeel je eend opgevoerd, wordt je toch nog ingehaald door een Deawoo Nexia...
En om je eend nou speciaal te prepareren om er Fiat Panda's mee uit te trekken......
Wat je ook doet aan je eend, iedere andere moderne auto is standaard toch sneller..
Heb je heeel je eend opgevoerd, wordt je toch nog ingehaald door een Deawoo Nexia...
En om je eend nou speciaal te prepareren om er Fiat Panda's mee uit te trekken......
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Over remmen/motorremmen gesproken, ik heb wel eens gehoord dat als je remt op de motor (dus geen gas geven en in een versnelling lager gaan rijden) je dan geen brandstof verbruikt omdat je motor dan niets hoeft te doen. Daarom ben ik toen vol enthausiastme gaan motor-remmen (ik heb ooit eens 70 km/u in z'n 2 gereden ). Later hoorde ik dat dit juist weer enorm veel bnenzine neemt omdat je motor dan wel draait en dus benzine aanzuigt. Wat is nou waar ?
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Benzine verbruik
Remmen op de motor is alleen voor in de bergen,omdat de remmen anders te veel belast
worden.In ons Nederland bestaat zuinig rijden uit altijd poberen zo weinig gas geven.idg.
betekend gas.BENZINE.Dus altijd pobeen of je met minder hetzelfde kan presteren
En als je een stoplicht ziet op rood,gas los en uit laten rijden in de versnelling waar hij
in staat en op het laatste moment koppeling in en evt remmen.Remmen betekend energie
omzetten in warmte(wat zonde)kost dus benzine.Het zuinigste is achter een vrachtauto
gaan hangen,scheelt je misschien een paar minuten op een rit,maar wel in je portemonee
worden.In ons Nederland bestaat zuinig rijden uit altijd poberen zo weinig gas geven.idg.
betekend gas.BENZINE.Dus altijd pobeen of je met minder hetzelfde kan presteren
En als je een stoplicht ziet op rood,gas los en uit laten rijden in de versnelling waar hij
in staat en op het laatste moment koppeling in en evt remmen.Remmen betekend energie
omzetten in warmte(wat zonde)kost dus benzine.Het zuinigste is achter een vrachtauto
gaan hangen,scheelt je misschien een paar minuten op een rit,maar wel in je portemonee
hahahhahaBlueDuck schreef: Volgens mij maak je iedere japanse motorfietsrijder helemaal gek met zulke toerentallen..
Anyway, mijn eend rijdt 1 op 17 bij 110 (getest door een kilometer of 50 110 te rijden en daarna meteen vol te gooien, vrij precies lijkt me dus)
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
Zo precies is dat nou ook weer niet, je auto hoeft maar een fractie scheef te staan en er gaat al minstens een halve liter meer of minder in. Dat maakt dan bij 50 km een verschil van 1 op 14 tot 1 op 20!Anyway, mijn eend rijdt 1 op 17 bij 110 (getest door een kilometer of 50 110 te rijden en daarna meteen vol te gooien, vrij precies lijkt me dus)
Zelfs bij het vergelijken van het verbruik over de hele tank, met dezelfde ritten, rijstijl, enz, krijg je nog verschillen uit van 1km/liter.
Christian
C'est la crème de la crème...