
Maar goed, 't is een eend

Vreemd dat Martien de motor niet netjes heeft afgesleld voor dat ie de eend aan je heeft meegegevenVoge schreef: - de koude start is heel erg slecht! Hij slaat steeds net aan en meteen weer af. Soms komt er een plof uit de carburateur. Als 'ie eenmaal één keer op toeren is geweest blijft 'ie lopen, soms valt 'ie wel sterk terug in toeren en ploft 'ie nog een keer. (Tips???)
- Bij het inveren rechts en bij het nemen van een scherpe bocht naar links maakt de vering aan de rechterkant wat bijgeluiden. Tom heeft me net wonderolie aangeraden, ik zal morgen kijken of ze dat hier hebben!
- Hij loopt iets te laag stationair zodat 'ie bij warme motor met lampen aan bijna afslaat. Waar zit de luchtschroef en waar de CO schroef? Zal 'm eens iets helpen morgen..
Verder rijdt 't prima!!!
Eend rijden is echt leuk!!
Wel deurpanelen van de Special. Bietje rare mix?Yannick schreef:Mooi maar da's geen 2cv6 Special, da's een Club...Zwarte strip onder de deuren, Dyane stuur, grote kilometerteller,...en de chrome koplampen verraden dat daar ooit rechthoekige stondenMaar in ieder geval veel plezier ermee, ziet er nog goed uit!
Normaal zou olie in het luchtfilter betekenen dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...Voge schreef:
Edit: in mijn luchtfilterhuis lag vanmiddag een klein beetje olie. De bougies zijn nieuw, heb ze er nog niet uit gehad eigenlijk![]()
Die olie kan komen doordat ik wat te snel olie heb bijgevuld, vulbuis is nogal traag geloof ik...
Is die klep op één of andere manier te zien? Er gaat een slang vanaf de olievulpijp naar het luchtfilter, dit heeft iets met ventilatie / overdruk te maken neem ik aan? Komt die olie niet door deze slang binnen?Delfosso schreef:dat je klep in je olievulpijp verstopt zit. Ook omdat ie nogal traag is...