Bij het losnemen van mijn stuur en stuurstang heb ik ook een rubber ter afdichting van het schutbord/voetenbak en een ring, bestaande uit twee halfronde metalen stukken, die met imbusboutjes aan elkaar worden gehouden gehaald. Hierbij hoort ook een metalen afdekkokertje dat over de metalen ring heenschuift.
Ik kan nu niet mijn sleutel van het contactslot omdraaien en ik denk dat ik eest mijn stuurstanng en de ring/afdekkokertje moet monteren. Kan iemand mij advies geven hoe ik dit moet doen en wat de functie hiervan is??
Voor de renovatie van mijn 2cv6 werkte het startslot prima en dit zou ik graag weer terug willen.
Bij voorbaat dank,
Henny Damen
Contactslot
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Die ring in 2 delen is is een deel van je stuurslot. Er zit een rechthoekige inkeping in. In je contactslot zit een rechthoekige pen die in dat gat valt, waarna je stuur in 't stuurslot staat. Dat metalen afdekplaatje schermt het slot af aan de onderkant. Uit je bericht lees ik dat die ring er nog niet op zit, dus hij kan niet op stuurslot staan. Als je je sleutel niet kan draaien moet je eens checken of het busje dat normaal draait in het contactslot (busje waar je sleutel in gaat) niet gebroken is . Dan vallen de pennetjes in het slot niet meer op de juiste plek en krijg je je sleutel niet gedraaid. (of pennetjes schieten er zelfs uit..)Henny schreef:Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb inmiddels mijn stuurstang gemonteerd en ik kan het stuur gewoon draaien, dus ik denk niet dat het stuurslot erop zit.
Henny
een ring, bestaande uit twee halfronde metalen stukken, die met imbusboutjes aan elkaar worden gehouden gehaald. Hierbij hoort ook een metalen afdekkokertje dat over de metalen ring heenschuift.
Ik kan nu niet mijn sleutel van het contactslot omdraaien en ik denk dat ik eest mijn stuurstanng en de ring/afdekkokertje moet monteren. Kan iemand mij advies geven hoe ik dit moet doen en wat de functie hiervan is??
Idd, zoals Backfire schrijft: een contactslot sneuvelt vrij makkelijk. Ik heb pas ook mijn 2e slot gesloopt..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Beste nosepicker,
Ik denk dat het laatste het geval is, of in ieder geval dat mijn slot erg moeizaam draaide. Ik had al besloten om de u-draad door te boren en het stuurslot en contactrol te demonteren. Ik heb toen ook wat kruipolie in het sleutelgat gepoten, maar er was geen beweging in te krijgen. Daarna een paar lichtre tikjes met een rubberen hamer er opgegeven, maar dit hielp op dat moment ook niet.
Toen ik een kant van het u-draad doorgeboord had, draaide ik aan de sleutel, die opeens weer draaide. Morgen boor ik de andere kant van de u-draad door en dat hoop ik het slot redelijk onbeschadigd eruit te krijgen. Een nieuwe u-draad, het slot goed schoonmaken en dan proberen het geheel weer te monteren. Echter wat ik niet begrijp is hoe ik de imbus-schroefjes kan aandraaien als ik het weer monteer, wat ik heb het idee dat je daar niet bij kunt. Mijn technisch onbenul begrijpt iik niet hoe ik dan vervolgens het afschermdekseltje moet vastzetten, want het heeft nooit goet vastgezeten, het schoof regelmatig langs mijn stuurpijp naar beneden en uiteindelijk heb ik een tie-rib om de stuurpijp gedaan om het dekseltje te fixeren.
Misschien dat jij, of iemand anders, ondanks dit lange verhaal toch advies kan geven,
groet,
Henny
Ik denk dat het laatste het geval is, of in ieder geval dat mijn slot erg moeizaam draaide. Ik had al besloten om de u-draad door te boren en het stuurslot en contactrol te demonteren. Ik heb toen ook wat kruipolie in het sleutelgat gepoten, maar er was geen beweging in te krijgen. Daarna een paar lichtre tikjes met een rubberen hamer er opgegeven, maar dit hielp op dat moment ook niet.
Toen ik een kant van het u-draad doorgeboord had, draaide ik aan de sleutel, die opeens weer draaide. Morgen boor ik de andere kant van de u-draad door en dat hoop ik het slot redelijk onbeschadigd eruit te krijgen. Een nieuwe u-draad, het slot goed schoonmaken en dan proberen het geheel weer te monteren. Echter wat ik niet begrijp is hoe ik de imbus-schroefjes kan aandraaien als ik het weer monteer, wat ik heb het idee dat je daar niet bij kunt. Mijn technisch onbenul begrijpt iik niet hoe ik dan vervolgens het afschermdekseltje moet vastzetten, want het heeft nooit goet vastgezeten, het schoof regelmatig langs mijn stuurpijp naar beneden en uiteindelijk heb ik een tie-rib om de stuurpijp gedaan om het dekseltje te fixeren.
Misschien dat jij, of iemand anders, ondanks dit lange verhaal toch advies kan geven,
groet,
Henny
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Stuurslotring kun je vastzetten door je imbussleutel aan de onderkant van het contactslothuis (scrabble!! 3x woordwaarde) door een gat in de imbusboutjes te steken. Dat afdekkapje zit met en klein kort boutje (M6 meen ik) vast in het contactslothuis. Deze wordt bevestigd aan de bovenkant van je slot (onder je dashboard). Het boutje gaat door het kleine lipje aan de zijkant van het afdekkapje. Je moet dus effe op je knieën en je nek een beetje dubbelvouwen..
Succes!
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
En sloten smeren met grafietpoeder, niet met vloeibare smeermiddelen: deze houden vuil vast, waardoor je je slot vaker moet schoonmaken (als ie nog niet gesneuveld is door het vuil..)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams