Inrijden
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Inrijden
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is m'n blokki weer klaar voor gebruik
Nu moet ik hem inrijden, heeft iemand hier nog tips voor?
-hoeveel km (dacht 500)
-welke toerentallen is het beste? (of van alles wat?)
-wanneer word het blok "lui" zoals ik wel eens gehoord heb.. kan ik dit voorkomen? (ja volluit trappen! maar hij moet nog inrijden !?
en na mijn inloop km. kan ik dan voluit trekken, of moet ik dan eerst de koppen bij langs om evt. met de moment sleutel de bouten aan te trekken?
olie verversen? kleppen stellen (opnieuw)
wie mij kan helpen...DANK!
Nu moet ik hem inrijden, heeft iemand hier nog tips voor?
-hoeveel km (dacht 500)
-welke toerentallen is het beste? (of van alles wat?)
-wanneer word het blok "lui" zoals ik wel eens gehoord heb.. kan ik dit voorkomen? (ja volluit trappen! maar hij moet nog inrijden !?
en na mijn inloop km. kan ik dan voluit trekken, of moet ik dan eerst de koppen bij langs om evt. met de moment sleutel de bouten aan te trekken?
olie verversen? kleppen stellen (opnieuw)
wie mij kan helpen...DANK!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mijn moter heeft alleen nieuwe zuigerveren die ingereden moeten worden, ik gebruik de oude cilinders.... de nokkenas is geslepen.. maar die hpeft niet ingereden hoeft te worden
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Ramon2cv schreef:ja ach je merkt het wel na 3000 km krijgt ie een inzinken daarna gewoon goed doortrekken dan rijd ie bij de 7000 km wweer zoals je gewend bent
Technisch onder te bouwen.???
1000 km wisselend rijden met verschillende toerentallen en daarna pas vol open.
na die 1000 km de boel nastellen en olie verwisselen..
Succes
Wat brengt morgen.???
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
af en toe boven de 4000 trm. is dat slecht? m'n voet tintelt zo
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik heb nu ongeveer 280 km, ingereden...
af en toe heel even naar de 5000 trm. dan weer afzakken naar 3500. DIT IS ECHT FUN!!!!!
dat ding trekt als een leeuw! mooi geluid, en als ik bijv: 3500 trm. draai en dan heel even gas bij geeft begint hij bij 4500 trm te trekken ROOOAAARRR! echt gaaf, ik verheug me op de zomer...(en als ie dan volledig is ingelopen )
af en toe heel even naar de 5000 trm. dan weer afzakken naar 3500. DIT IS ECHT FUN!!!!!
dat ding trekt als een leeuw! mooi geluid, en als ik bijv: 3500 trm. draai en dan heel even gas bij geeft begint hij bij 4500 trm te trekken ROOOAAARRR! echt gaaf, ik verheug me op de zomer...(en als ie dan volledig is ingelopen )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
uit ervaring (dan wel zonder turbotje tuurlijk.
inrijden, eerste 1000 km echt rustig rijden, niet even op het gas enz, voorzichtig. Nu met deze lage tmeperaturen, echt even de tijd nemen om em warm te laten worden. Beter te voorzichtig als dat je straks wat naar de klote rijdt, na een HELEBOEL werk.
Na 1000 km olie en filter vervangen, echt doen, je zult zien wat een slijpsel er meekomt, vergeet ook niet je magneetje op je aftap plug goed schoon te maken.
na die 1000 km, nog steeds voorzichtig zijn. en tot de 5000 liefst niet boven de 4000 toeren uitkomen uit komen, is enorm lastig, ik weet het. Na die 5000 km olie en filter verversen, kleppen stellen, cylinderkoppen nastellen met moment sleutel, niet te strak, anders kan ie echt wel naar de klote gaan (ervaring gedeeld met mijn maatje, 1 tapend uit zijn blok gebroken na stellen) Na die 5000 km geld gewoon nog steeds, niet koud op het blok gas geven enz, zo verleidelijk, ook niet in de zomer. Omdat een eend erg "overcooled" is duurt het best erg lang voor alles echt op bedrijfs temperatuur is.
Gewoon voorzichtig doen, het was zo'n berg werk, hoop knaken, zou zonde zijn dat het allemaal voor nix was omdat je je niet in kon houden toch??
Het komt echt wel goed, als je straks wel lekker kunt trekken, tot de 6500 toeren ofzo, hehehehe, of als je bij 95 terug gaat naar zijn 3 en het gas loslaat, heerlijk, dat nageklapper van de uitlaat
eventjes geduld nog joh
Greatnix Spookeend
inrijden, eerste 1000 km echt rustig rijden, niet even op het gas enz, voorzichtig. Nu met deze lage tmeperaturen, echt even de tijd nemen om em warm te laten worden. Beter te voorzichtig als dat je straks wat naar de klote rijdt, na een HELEBOEL werk.
Na 1000 km olie en filter vervangen, echt doen, je zult zien wat een slijpsel er meekomt, vergeet ook niet je magneetje op je aftap plug goed schoon te maken.
na die 1000 km, nog steeds voorzichtig zijn. en tot de 5000 liefst niet boven de 4000 toeren uitkomen uit komen, is enorm lastig, ik weet het. Na die 5000 km olie en filter verversen, kleppen stellen, cylinderkoppen nastellen met moment sleutel, niet te strak, anders kan ie echt wel naar de klote gaan (ervaring gedeeld met mijn maatje, 1 tapend uit zijn blok gebroken na stellen) Na die 5000 km geld gewoon nog steeds, niet koud op het blok gas geven enz, zo verleidelijk, ook niet in de zomer. Omdat een eend erg "overcooled" is duurt het best erg lang voor alles echt op bedrijfs temperatuur is.
Gewoon voorzichtig doen, het was zo'n berg werk, hoop knaken, zou zonde zijn dat het allemaal voor nix was omdat je je niet in kon houden toch??
Het komt echt wel goed, als je straks wel lekker kunt trekken, tot de 6500 toeren ofzo, hehehehe, of als je bij 95 terug gaat naar zijn 3 en het gas loslaat, heerlijk, dat nageklapper van de uitlaat
eventjes geduld nog joh
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
oke je kan niet voorzichtig genoeg zijn idd, maar het is wel belangrijk om je blok een beetje fit te houden als je zo weinig rijd als chtuning,
ik merk idd nu pas na 6000 km te hebben gereden dat ie echt lekker begint te rijden,
en dan kan je ook lekker 130 rijden zonder dat het veel herrie maakt maar het isniet erg goed voor je blokkie!
ik merk idd nu pas na 6000 km te hebben gereden dat ie echt lekker begint te rijden,
en dan kan je ook lekker 130 rijden zonder dat het veel herrie maakt maar het isniet erg goed voor je blokkie!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
zolang je blokkie maar blijft werken, is het niet erg hoor, loze toeren zijn veel erger, heuevel af, en tunnel in bv.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Ik rij altijd bij al m'n eenden eerst de moter GOED! warm!! , bij het nieuwe blok lees ik dan van de meter 75 C. olie temp. af voordat ik de moter wat krachtiger laat trekken.
ik moet zeggen dat ik toch wel degelijk verschillende antwoorden krijg!
de een zegt 500 km, dan kun je wel redelijk doortrekken, en nu zie ik dat je na 5000 nog beter niet boven de 4000 trm. mag komen
ik moet zeggen dat ik toch wel degelijk verschillende antwoorden krijg!
de een zegt 500 km, dan kun je wel redelijk doortrekken, en nu zie ik dat je na 5000 nog beter niet boven de 4000 trm. mag komen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/