Here is a new steering pinion ring nut.
Day after day, water, dust or mud are damaging the steering pinion of your 2CV.
As the bearing is built into the pinion itself, you'll have to change the expensive complete assembly.
Don't wait until it's to late !!!
With this new nut, you'll be able to protect and lube the bearing as much as it needs.
It's possible to change the nut without removing the front axle.
The nut has a "normal" 32mm size and a new seal is provided.
Moer stuurinrichting vooras
Moer stuurinrichting vooras
Op die Belgische 2cv site heb ik een moer zien staan voor op de stuurinrichting op de vooras (Zie foto) bij het lezen van het commentaar (Zie Quote) werd mijn interesse gewekt. Nu kijk ik op m'n eigen vooras, die ligt nu toch los, maar daar kan ik de mogelijkheid om een moer in te draaien niet vinden. Wie o wie weet hoe dit hoort en heeft er misschien ook ervaring mee?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dit is een aangepaste creatie van www.2cv.be Dit is dus niet origineel, maar wel te bestellen.
Sommige hebben ook van die nummers op de ogen van de trekstangen. Makkelijk om te smeren.
Sommige hebben ook van die nummers op de ogen van de trekstangen. Makkelijk om te smeren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik snap dat 2cv.be dat uitgevonden heeft en ik vind het een goed idee... alleen snap ik niet hoe dat ie gemonteerd moet worden. Eerst ff checken of het uberhaupt past voordat ik zo'n ding ga kopen. Ik wil namelijk wat van die site bestellen maar met 15,- verzendkosten moet ik alles wat ik wil in 1 keer bestellen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
OPHELDERING!!
Zo zag het eruit...
Dit kwam eruit... (na een halfuurtje weken met WD40 en daarna bateren met een moker)
En zo ziet het er nu uit... (AHAA daar moet die moerachtige bout dus in )
Ik hoop dat ik hiermee niet alleen mezelf maar ook anderen heb geholpen.
Zo zag het eruit...
Dit kwam eruit... (na een halfuurtje weken met WD40 en daarna bateren met een moker)
En zo ziet het er nu uit... (AHAA daar moet die moerachtige bout dus in )
Ik hoop dat ik hiermee niet alleen mezelf maar ook anderen heb geholpen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ik zou het jullie nooit aanraden,want bij die moer of het lager,dat al vet
van de tandheugel krijgt,heeft hij meestal vet genoeg.Het probleem zit
eerder onder de pignon waar een koper busje als lagertje dient en dat wil
nog wel eens geluid maken.Voor die moer met die 2 gleufjes bestaat spec-
iaal gereedschap en hij zit ook gecenterd.
van de tandheugel krijgt,heeft hij meestal vet genoeg.Het probleem zit
eerder onder de pignon waar een koper busje als lagertje dient en dat wil
nog wel eens geluid maken.Voor die moer met die 2 gleufjes bestaat spec-
iaal gereedschap en hij zit ook gecenterd.
Ho!
Acacadabra... ik snap even niet wat je bedoelt Gerard
Als ik nu, zonder de moer met die twee inkepingen, erin kijk zie ik dat er langs de buiten kant een smalle kier zit zodat het vet dat erin gepompt wordt naar beneden (zeg maar de as in) kan. Komt het daar niet op een kwetsbare plek?
Acacadabra... ik snap even niet wat je bedoelt Gerard
Als ik nu, zonder de moer met die twee inkepingen, erin kijk zie ik dat er langs de buiten kant een smalle kier zit zodat het vet dat erin gepompt wordt naar beneden (zeg maar de as in) kan. Komt het daar niet op een kwetsbare plek?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Wat Gerard volgens mij zegt is dat je de onderste lagering van je pignonwiel op deze manier niet smeert en dat is de kwetsbare plek.....
maar het kan mijns inziens nooit kwaad om af een toe nieuw vet in je stuurinrichting te spuiten (ik heb in de Ami een smeernippel
in in het stuurhuis gezet waardoor de pignon/tandreep af en toe gesmeerd kan worden)
maar het kan mijns inziens nooit kwaad om af een toe nieuw vet in je stuurinrichting te spuiten (ik heb in de Ami een smeernippel
in in het stuurhuis gezet waardoor de pignon/tandreep af en toe gesmeerd kan worden)
Ami 8 break