hoe krijg ik de pedalen los?
hoe krijg ik de pedalen los?
Afgelopen weekend was het zover. Eindelijk weer eens klussen aan de eend. Ik ben bezig om de gehele carrosserie te demonteren. Nu het probleem: ik heb alle bouten los om te carrosserie van het chassis te halen, maar nu zitten de pedalen in de weg. Ik heb al geprobeerd om deze te demonteren, maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Waarschijnlijk kom ik dat probleem ook tegen bij de versnellingspook.
Wie kan mijn helpen?
Wie kan mijn helpen?
- André Post
- Heavy user
-
- Gebruiker
Inderdaad. Die bouten van de hoofdremcilinder eruit draaien. Gaat vrij gemakkelijk. Reservoirtje eraf trekken. Vervolgens het geheel van hoofdremcilinder en pedalen naar binnen toe trekken en het is los. Wel gas en koppelingskabel even loshalen alsmede de remleidingen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Foto heb ik ontvangen. Ik weet nu in ieder geval wat er in één geheel uitgebouwd dient te worden. Ben even bezig geweest woensdagavond, maar heb hem er nog niet uit. Bleef steken bij de remleidingen; ik heb één van de wartels losgedraaid, maar kreeg de remleiding er niet goed uit. Ben dus maar gestopt, omdat ik bang was om iets kapot te maken.
Ik las dat ik, voordat het remsysteem gedemonteerd wordt, eerst de fuseedelen los moet maken (?). Daar dus eerst maar eens goed naar kijken, hoe ik dat in godsnaam moet gaan doen. Je ziet het, ik ben er nog niet zo handig in.
Ik heb al wel een nieuw chassis gekocht; daar moet dus alles op worden overgeplaatst. Iemand tips? Altijd welkom!
Ik heb al wel een nieuw chassis gekocht; daar moet dus alles op worden overgeplaatst. Iemand tips? Altijd welkom!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
fuseedelen hoeven niet los.
Als de wartels helemaal los zijn en omhoog geschoven kunnen worden, de remleiding eruit trekken, en die kunnen best vast zitten.
Het reservoir naar de zijkant eraf drukken.
De 2 bouten van links naar rechts eruit, en het geheel naar binnen duwen.
Eitje van 5 minuten!
Als de wartels helemaal los zijn en omhoog geschoven kunnen worden, de remleiding eruit trekken, en die kunnen best vast zitten.
Het reservoir naar de zijkant eraf drukken.
De 2 bouten van links naar rechts eruit, en het geheel naar binnen duwen.
Eitje van 5 minuten!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net