Alles in, over, rond en op de koets.
-
mavdsteen
- Beginner

- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 5 apr, 2004 15:28
- Locatie: Bunnik
Bericht
door mavdsteen » vr 27 jan, 2006 00:40
Hallo!
De keuring staat weer voor de deur en nu ben ik op wat roestperikelen gestuit. Het gaat om de bodemplaat aan de bijrijderskant en dan met name over het balkje dat in de lengterichting is gemonteerd, over bevestigingspunten van de stoelophanging. Het balkje is in zijn geheel doorgerot en ik heb hem zonder al te veel moeite kunnen verwijderen. Ook de bodemplaat had wat roestschade opgelopen waar het balkje heeft gezeten, maar dat is al voor elkaar. Ik vraag me nu af of dat balkje essentieel is bij de APK keuring. Wordt mijn 2cv afgekeurd als dat balkje afwezig is?
En als ik zo'n balkje wil vervangen, kan dit dat met wat goed geplaatste popnagels zodat ik het niet hoef te laten lassen?
Marcel
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » vr 27 jan, 2006 07:17
Dat balkje zit je stoelrail aan vast, dus wat denk je zelf?
Bovendien zit het ook nog vast aan de 2 dwarsbalkjes die ook in je bodemplaat
geïntegreerd zijn en aan je chassis gebout.
Misschien dat een handige plaatwerker daar nog wat mee kan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Aloha Beach Cruiser
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
-
Contacteer:
Bericht
door Aloha Beach Cruiser » vr 27 jan, 2006 18:23
je kunt hier toch een soortgelijk balkje weer op lassen ( ja geen roestige dan..) desnoods zet je er een plaatje onder voor versteveging
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » za 28 jan, 2006 18:32
Waar haal je dan die balkjes vandaan? Ze zijn bij mij ook aardig rot.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » za 28 jan, 2006 20:36
In principe kan je bij een ijzerboer vierkante stalen buis kopen en die op maat
maken en er tussen lassen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
mavdsteen
- Beginner

- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 5 apr, 2004 15:28
- Locatie: Bunnik
Bericht
door mavdsteen » zo 29 jan, 2006 15:09
De balkjes zijn nog te koop origineel,
maar die mogen dan ook wel weer heel erg veel kosten, dus misschien is een bezoekje aan de ijzerboer beter.
-
catscit
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
-
Contacteer:
Bericht
door catscit » zo 29 jan, 2006 15:43
als ik een eend zie met dat soort problemen dan haal ik 2 nieuwe bodemplaten en als die erin. Want als het daar begint is de rest ook bagger.
Is niet veel meer werk maar dan blijft je auto in goede staat ipv al dat lapwerk. Niks zo erg als een auto repareren waar iemand aan heeft lopen kloten.
-
the Nosepicker
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bericht
door the Nosepicker » zo 29 jan, 2006 15:46
OE! Jeroen! Ik herinner me een Belgische Charleston waar je een NL chassis onder hebt gepletterd. Die bodemplaten zijn nu nog steeds een lapjesdeken.. (Is wel al 5 jaar geleden, je denkt nu duidelijk anders dan toen

)
Maar idd, in een keer alle shit eruit gooien en nieuwe goede plaat erin bakken is de beste remedie tegen rotte stukken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
-
catscit
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
-
Contacteer:
Bericht
door catscit » zo 29 jan, 2006 18:13
die charleston is een koets op een chassis gezet, verder weinig aan gebeurd.
En inderdaad, toen dacht ik er heel anders over als nu.
Veeeeel bijgeleerd sindsdien...
ik ben op 2pk.be een pagina aan het bouwen over hoe ik het nu doe. geef me een paar uurtjes...