Wat te doen met balkje onder bodemplaat
Wat te doen met balkje onder bodemplaat
Hallo!
De keuring staat weer voor de deur en nu ben ik op wat roestperikelen gestuit. Het gaat om de bodemplaat aan de bijrijderskant en dan met name over het balkje dat in de lengterichting is gemonteerd, over bevestigingspunten van de stoelophanging. Het balkje is in zijn geheel doorgerot en ik heb hem zonder al te veel moeite kunnen verwijderen. Ook de bodemplaat had wat roestschade opgelopen waar het balkje heeft gezeten, maar dat is al voor elkaar. Ik vraag me nu af of dat balkje essentieel is bij de APK keuring. Wordt mijn 2cv afgekeurd als dat balkje afwezig is?
En als ik zo'n balkje wil vervangen, kan dit dat met wat goed geplaatste popnagels zodat ik het niet hoef te laten lassen?
Marcel
De keuring staat weer voor de deur en nu ben ik op wat roestperikelen gestuit. Het gaat om de bodemplaat aan de bijrijderskant en dan met name over het balkje dat in de lengterichting is gemonteerd, over bevestigingspunten van de stoelophanging. Het balkje is in zijn geheel doorgerot en ik heb hem zonder al te veel moeite kunnen verwijderen. Ook de bodemplaat had wat roestschade opgelopen waar het balkje heeft gezeten, maar dat is al voor elkaar. Ik vraag me nu af of dat balkje essentieel is bij de APK keuring. Wordt mijn 2cv afgekeurd als dat balkje afwezig is?
En als ik zo'n balkje wil vervangen, kan dit dat met wat goed geplaatste popnagels zodat ik het niet hoef te laten lassen?
Marcel
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Dat balkje zit je stoelrail aan vast, dus wat denk je zelf?
Bovendien zit het ook nog vast aan de 2 dwarsbalkjes die ook in je bodemplaat
geïntegreerd zijn en aan je chassis gebout.
Misschien dat een handige plaatwerker daar nog wat mee kan.
Bovendien zit het ook nog vast aan de 2 dwarsbalkjes die ook in je bodemplaat
geïntegreerd zijn en aan je chassis gebout.
Misschien dat een handige plaatwerker daar nog wat mee kan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
je kunt hier toch een soortgelijk balkje weer op lassen ( ja geen roestige dan..) desnoods zet je er een plaatje onder voor versteveging
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als ik een eend zie met dat soort problemen dan haal ik 2 nieuwe bodemplaten en als die erin. Want als het daar begint is de rest ook bagger.
Is niet veel meer werk maar dan blijft je auto in goede staat ipv al dat lapwerk. Niks zo erg als een auto repareren waar iemand aan heeft lopen kloten.
Is niet veel meer werk maar dan blijft je auto in goede staat ipv al dat lapwerk. Niks zo erg als een auto repareren waar iemand aan heeft lopen kloten.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
OE! Jeroen! Ik herinner me een Belgische Charleston waar je een NL chassis onder hebt gepletterd. Die bodemplaten zijn nu nog steeds een lapjesdeken.. (Is wel al 5 jaar geleden, je denkt nu duidelijk anders dan toen )
Maar idd, in een keer alle shit eruit gooien en nieuwe goede plaat erin bakken is de beste remedie tegen rotte stukken.
Maar idd, in een keer alle shit eruit gooien en nieuwe goede plaat erin bakken is de beste remedie tegen rotte stukken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
die charleston is een koets op een chassis gezet, verder weinig aan gebeurd.
En inderdaad, toen dacht ik er heel anders over als nu.
Veeeeel bijgeleerd sindsdien...
ik ben op 2pk.be een pagina aan het bouwen over hoe ik het nu doe. geef me een paar uurtjes...
En inderdaad, toen dacht ik er heel anders over als nu.
Veeeeel bijgeleerd sindsdien...
ik ben op 2pk.be een pagina aan het bouwen over hoe ik het nu doe. geef me een paar uurtjes...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net