Inrijden

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 29 jan, 2006 12:26

het is vooral dat niet afwisselend rijden wat em doet, maar ik verwacht weinig problemen. Gewoon af en toe een beetje doortrekken, dan effe achter een vrachtwagen hangen, en die dan weer inhalen enzo.

100 bij 5000tpm, da's een standaard eendebak met standaard eende wielen?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 29 jan, 2006 12:30

goed naar de avatar kijken, cat ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 29 jan, 2006 12:32

YEP, goed geraden! bakje moet nog een keer iets veranderen (evt. ami of gs bak ofzo...) en burton velgen zoals je ziet, maar die zijn op basis van een eenden velg dus..

heb je nog tips voor wat voor een versnellingsbak goed voor zo'n blok zou zijn?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 29 jan, 2006 12:55

als je goed leest dan voor een gs/a bak gaan ivm de levensduur.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » zo 29 jan, 2006 13:47

nou een gs bak is ook niet geheel probleemloos.
In een gs (en ami super) ligt de bak ver achterover gekantelt.
In een normaal atype chassis gaat dat niet want er zit de balk van de handrem in de weg. (kijk maar eens bij een super chassis wat ze met die balk gedaan hebben, fotos op m'n site).

Omdat de bak dus ahw voorover ligt staat de olie te ver naar voren en hierdoor wordt er nogal wat olie naar buiten geperst, of via de priseas keering (als je die niet vervangt) of anders via het rubber van de pook. Wij rijden hier met 2 autos met visa motor en gs bak en beide hebben dat probleem ter wijle de ami super en gs waar de bakken uitgekomen zijn en ik zelf mee gereden heb dit probleem niet hadden.

Verder mot je zelf een 1e demper maken, het origineel past voor geen kante meer.

Maar behalve dat is het geen probleem, alleen is de bak wat langer en moet je de ophanging achter behoorlijk aanpassen. Sterk zijn ze wel.

ALs je een visa motor van onder de 40pk hebt zou ik zelf voor een dyane bak of een hybride bak met lange overbrengingen EN lange kroonwiel pignon overbrenging (combinatie van 2 bakken) gaan. Dan past alles zonder problemen, hoef je niks aan te passen en bij de hybride bak heb je toch alles uitlekaar dus als je em dan goed reviseert en goeie olie gebruikt kan ie lang meegaan.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 30 jan, 2006 17:45

mm, als ie ingelopen is toch de pk´s is een keer laten meten.... boven de 40 pk is dat schadelijk voor de bak.. :?:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 30 jan, 2006 18:09

moet je cilinder koppen eigenlijk inrijden!!!
dus nieuw kleppen en klepseals

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 30 jan, 2006 18:20

nou ja schadelijk, ik heb een 45pk blok gehad (gemeten op de wielen) en die vrat bakken (en uiteindelijk ook cylinders, waarschijnlijk wegens teveel drijfstanglager speling), en toen met ik aan de gs bakken gegaan. Met 45pk was dat geen probleem maar met 35pk (en lpg) gaat het in een ami nog net, en bij een eend moet je echt een 1015 bak hebben, de andere bakken zijn gewoon te lang.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 30 jan, 2006 18:46

nou ja over het algemeen rij ik toch wel aardig rustig 8) maar soms :shock: even door trekken.... en veel rij ik er ook niet mee.. 6000/7000 km. in het jaar, hoogstens!

PS. super mooie site, boel werk aangehad zo te zien!1
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 19 feb, 2006 20:42

zit er tussen het inrijden van een eendenblok en een Visablok nog verschil kwa inrijden (hoe lang enz.?)

i.v.m. die speciale n. coating van de cilinderwand van de Visa? :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 19 feb, 2006 22:01

Er zal verschil in zitten, bij eend revisie en je vervangt zowel zuiger, veren en cilnder zal meer tijd vergen dan bij een Visa waarbij je alleen zuiger + veren vervangt. Hohnen van een visa ciinder zal je niet doen en nikasil slijt ook niet echt.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 20 feb, 2006 18:22

bij de burton car vertelde hun mij dat het inrijden juist langer duurt met alleen zuigerveren vervangen, dit i.v.m. de cilinder die na al die jaren al super glad was! en dat daarom de zuigerveren minder snel insleten :roll:

maar zal je met een VISA blok langer moeten inrijden omdat bijv. de zuigerveren niet snel genoeg inslijten i.v.m. de nikasil coating, of het hierboven genoemde stukje :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 20 feb, 2006 22:28

ja maar in visa zitten weer zachtere zuigerveren dan in een eend, dus wat slijt sneller in ;)

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 21 feb, 2006 10:39

mm, dat hadden ze er niet bij verteld daar :wink: altijd makkelijk zo'n forum met wat knappe koppen erbij :lol:
Dank!

vandaag mooi even bezig met alles natrekken, en olie verversen enzo!
leuk werk, en nu ongeveer 650 km ingereden..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 21 feb, 2006 17:48

dus straks lekker gassen

Plaats reactie