onderdelen visablok herkennen?
onderdelen visablok herkennen?
weet iemand hoe je de onderdelen van een visablok van de verschillende typen blok uitelkaar kan houden?
ik ga van de week kijken voor een stapeltje onderdelen en zou graag weten wat het is als ik het koop.
Ik heb begrepen dat tussen de cilinders en koppen verschillen zitten, en ook tussen de nokkenasssen.... maar welke verschillen zijn dat en zijn die zo op het oog te herkennen?
kun je trouwens een van een visablok (Zonder typeplaatje) zien welk type het is? ben bang van niet.....?
alvast dank
Groetjes Evan
ik ga van de week kijken voor een stapeltje onderdelen en zou graag weten wat het is als ik het koop.
Ik heb begrepen dat tussen de cilinders en koppen verschillen zitten, en ook tussen de nokkenasssen.... maar welke verschillen zijn dat en zijn die zo op het oog te herkennen?
kun je trouwens een van een visablok (Zonder typeplaatje) zien welk type het is? ben bang van niet.....?
alvast dank
Groetjes Evan
Ami 8 break
2cv nokkenas hheft de vervroeging voor platinnekes visa niet .
blok te herkennen vanschter bovenaan waar het type plaatje zit bij 2cv lopen deze kanten schuin af bijvisa is dit rechte kant.
zwarte bobijn 2cv
bruine bobijn visa.
Motorsteunen
visa kleinere oliekoeler.
luchtfilters
carbu bij visa kan j extra elektronisch fiche opzetten( dient om nadieselen tegen te gaan.
robin
blok te herkennen vanschter bovenaan waar het type plaatje zit bij 2cv lopen deze kanten schuin af bijvisa is dit rechte kant.
zwarte bobijn 2cv
bruine bobijn visa.
Motorsteunen
visa kleinere oliekoeler.
luchtfilters
carbu bij visa kan j extra elektronisch fiche opzetten( dient om nadieselen tegen te gaan.
robin
het antwoord is dus: JA, want op de net gehaalde losse zuigers staat keurig "9,5"
Dus dat zouden de zuigers van een 644 moeten zijn.
volgende vraag, ik heb nu dus ook een blok met metalen koelbepalting over de cilinders, zijn die in de 630 en 644 variant geleverd?
OF had alleen de 630 metalen koelbeplating?
vraag 2: kan een blok met 630 krukas en 644 hoge compressie zuigers op LPG lopen of is de compressie dan te hoog?
en welke ontstekingscomputer is dan aan te raden?
vraag 3: hoeveel pinnen voor de sensoren zitten er op het vliegwiel? ik heb hier 2 losse vliegwielen liggen waarvan 1 met een pin en 1 met geen pin, en er zitten daar 2 gaten in. Mij lijkt 1 pin voldoende......?
ik heb nu 8 sensoren, en een type VD4 computer erbij, een motorblok zonder carb en vliegwiel en een motorblok zonder carter, dwz wel dus krukas, zuiger/cilinders en koppen en nokkenas en oliezeef. en een losse carb in onderdelen.
Dus dat zouden de zuigers van een 644 moeten zijn.
volgende vraag, ik heb nu dus ook een blok met metalen koelbepalting over de cilinders, zijn die in de 630 en 644 variant geleverd?
OF had alleen de 630 metalen koelbeplating?
vraag 2: kan een blok met 630 krukas en 644 hoge compressie zuigers op LPG lopen of is de compressie dan te hoog?
en welke ontstekingscomputer is dan aan te raden?
vraag 3: hoeveel pinnen voor de sensoren zitten er op het vliegwiel? ik heb hier 2 losse vliegwielen liggen waarvan 1 met een pin en 1 met geen pin, en er zitten daar 2 gaten in. Mij lijkt 1 pin voldoende......?
ik heb nu 8 sensoren, en een type VD4 computer erbij, een motorblok zonder carb en vliegwiel en een motorblok zonder carter, dwz wel dus krukas, zuiger/cilinders en koppen en nokkenas en oliezeef. en een losse carb in onderdelen.
Ami 8 break
ok dan is het een gat om te balanceren, en het zijn idd de 6 gats vliegwielen.
ik van morgen of overmorgen eens de kop van dat blok trekken en kijken wat er op de zuiger staat. Als er 9,0 op staat zal het in alle waarschijnlijkheid wel een 630 blok zijn en heb ik mazzel, kan ik er een 40 pk blokje van maken. andrs zal het ook een 644 zijn en heb ik dus reserve cilinders en koppen ervoor.
ik van morgen of overmorgen eens de kop van dat blok trekken en kijken wat er op de zuiger staat. Als er 9,0 op staat zal het in alle waarschijnlijkheid wel een 630 blok zijn en heb ik mazzel, kan ik er een 40 pk blokje van maken. andrs zal het ook een 644 zijn en heb ik dus reserve cilinders en koppen ervoor.
Ami 8 break