Visa ontstekingscomputer

Alles over visa-conversies.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 5 feb, 2006 14:34

om nog ff terug te komen waarom de ombouw. Je hoeft dan niet uit een visa bak de sensorbevestiging in je 2cv bak te lassen, of heb je geen sensorbeugel meer nodig, waardoor koppeling geen last meer heeft van die extra 5mm opvulbussen, je hoeft geen computer ergens te plaatsen. Enige wat dan blijft is verplaatsen van starterkrans. Is dus niet omdat de visa computer zo slecht zou zijn, maar ook vanuit praktisch oogpunt. En in de nabije toekomst andere vervroegingskromme downloaden om op E85 te kunnen rijden.:)

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 feb, 2006 09:07

charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.

Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 6 feb, 2006 13:01

huub schreef: dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.
fine tuning kan met de sleuven van de 123/w/puntjesdoos.
als je een passend asje kunt laten draaien is het afstellen niet moeilijker als bij een gewoon puntjessysteem.

groet,
Huub
maar hoe weet je dan wanneer het onstekingstijdstip goed staat???? zit er dan net als bij een eend een gat in het vliegwiel en in het carter, anders wordt het afstellen toch lastig.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 feb, 2006 13:33

strobo?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 6 feb, 2006 15:40

Heb je nog een gat of iets dergelijks nodig, je kan ook met tippex een punte aanstippen misschien?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 feb, 2006 15:48

zoek bovenste dode punt op, markeren op vliegwiel, dan mbv aantal tanden en 360 graden uittellen hoeveel graden 1 tand is. etc etc...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 6 feb, 2006 17:42

markeren van het vliegwiel is inderdaad zelfs beschreven in kluwer.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 feb, 2006 18:08

catscit schreef:
charleston tuning schreef:ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??
Hier wordt weer een veel gemaakte fout gemaakt.
Je zegt niet voor loodvrij maar je bedoelt niet voor 95. De va1 werkt uitstekend op loodvrij 98 namelijk.

Ik heb wel ergens een plaatje van de 2cv6, va1 en va4 curves.
:oops: tuurlijk ja..

als ik bijv een W ign. monteer en ik vraag hem de juiste curve erin te zetten, kan ik dan wel op 95 rijden? en gaat dit ten koste van het rendament dan als ik dit doe?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 7 feb, 2006 19:24

Als je blok voor 98 bestemd is, dan heeft dat te maken met de compressie. Die verander je niet met je ontsteking. Dus een andere curve zorgt er niet voor dat je plotseling met euro95 kan rijden.
Afblijven.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 7 feb, 2006 20:04

Lelijke Eend schreef:Als je blok voor 98 bestemd is, dan heeft dat te maken met de compressie. Die verander je niet met je ontsteking. Dus een andere curve zorgt er niet voor dat je plotseling met euro95 kan rijden.
je hebt niet helemaal gelijk, met aangepaste ontstekingscurve/tijdstip is het wel degelijk mogelijk om met brandstof met een lager octaangetal te rijden.
Vroeger was de techniek daar echter nog niet op berekend.
Ami 8 break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 7 feb, 2006 20:57

Ik meende dat als je in een Eenenblok dat bestemd is op super98 te rijden je euro95 gooit (nou even niet al te letterlijk opvatten), je dan gepingel krijgt doordat de benzine al ontsteekt voor de bougie vonkt. En als die benzine ontsteekt voor de bougie vonkt, wat kan je dan aan het ontstekingstijdstip veranderen om dit te voorkomen ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 7 feb, 2006 21:02

ontsteking vroeger zetten ;)..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 7 feb, 2006 21:02

iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 7 feb, 2006 21:16

charleston tuning schreef:iets later zetten misschien... gaat alleen ten koste van je rendament!
lijkt me dat vroeger zetten beter helpt, je moet het pingelen, dus de zelfontbranding voor zijn, t enige wat je kunt doen om de zelfontbranding voor te zijn is het mengsel aan te zetten tot verbranding lijkt me....?
Ami 8 break

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 7 feb, 2006 21:51

Een motor gaat juist pingelen als de ontsteking te vroeg staat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie