verlies van LHM
verlies van LHM
het is heel vreemd maar om de 4 maanden moet ik steeds een beetje LHM bijvullen omdat het lampje dan gaat branden in de bochten ik kan nergens een lek vinden en mijn systeem is er helemaal afgeweest bij de bak wissel dus vroeg ik me af wat dat kan zijn het is dus heel weinig maar toch vreemd ook heb ik als ik rem weinig druk tweede keer veel druk moet altijd twee keer op de rem trappen als ik goed wil remmen. hij is al vaak ontlucht daar ligt het niet aan dus wat is dit hele euvel en hoe kan ik her repareren
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Remolieverlies
Controleer ook eens als je de achterremmen stelt of ze echt muurvast zitten als je ze
vastgesteld heb.Er kan nl.een lekke remcilinder inzitten.
vastgesteld heb.Er kan nl.een lekke remcilinder inzitten.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Remolieverlies
Je schrijft remasjes? Bedoel je daarmee het binnenwerk of de complete remcilinder mee
Als je alleen jet binnenwerk heb vernieuwd zou ik er toch maar is naar gaan kijken
Als je alleen jet binnenwerk heb vernieuwd zou ik er toch maar is naar gaan kijken
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Het 2 x moeten pompen kan duiden op:
-achterremmen die bij gesteld moeten worden,
-immitatie cilindertjes die helemaal ingaan ipv tegen de schoenen aan blijven staan,
-lucht in de leidingen
-bij warme remmen, vocht in je (oude) vloeistof.
-een lek
Bij punt 1,2,3 en 4 verlies je nog steeds geen vloeistof. Oftewel, LHM verlies kun je nooit oplossen door afstellen.
als je een redelijk groot lek hebt voel je je pedaal ook wegzakken, als je er druk op houdt
Als je leiding overigens lekt in je achteras dan zie je dat niet.
-achterremmen die bij gesteld moeten worden,
-immitatie cilindertjes die helemaal ingaan ipv tegen de schoenen aan blijven staan,
-lucht in de leidingen
-bij warme remmen, vocht in je (oude) vloeistof.
-een lek
Bij punt 1,2,3 en 4 verlies je nog steeds geen vloeistof. Oftewel, LHM verlies kun je nooit oplossen door afstellen.
als je een redelijk groot lek hebt voel je je pedaal ook wegzakken, als je er druk op houdt
Als je leiding overigens lekt in je achteras dan zie je dat niet.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Aangezien je remmen het allerebelangrijkste onderdeel in je Eend zijn stel ik een rigoureuze oplossing voor: sloop het hele oude remsysteem er uit en zet er een nieuw, orgineel systeem in. Erg rigoureus, erg duur, maar stel er schiet zomaar een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op en jij moet twee keer remmen voor je auto begint te vertragen ...
Afblijven.
remmen opzich is geen probleem gaat goed maar de 2e keer is gewoon beter. scheef trekken is een kwestie van stellen denk ik, leidingen zijn ook niet erg oud cilinders achter zijn 1 jaar oud heb nieuwe schijven origineel is alleen de hoofdremcilinder. weet je wat me dat kreng alleen al kost. ik mijn schijven voor van de week eerst ff stellen lost dit het probleem niet op ga ik ff met Martien Praten en dan ga ik kijken wat er vervangen moet worden voor een veilige remweg (apk sucks)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
maar om dan meteen je hele remsysteem te vernieuwen lijkt me ook nogal overdreven.. Je zou ook flink op je neus staan te kijken als je je auto naar de garage brengt voor een rammelje, en je krijgt 'm terug met de mededeling: "we hebben de motor, versnellingsbak, en de hele aandrijflijn maar vervangen voor de zekerheid."Lelijke Eend schreef:Aangezien je remmen het allerebelangrijkste onderdeel in je Eend zijn stel ik een rigoureuze oplossing voor: sloop het hele oude remsysteem er uit en zet er een nieuw, orgineel systeem in. Erg rigoureus, erg duur, maar stel er schiet zomaar een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op en jij moet twee keer remmen voor je auto begint te vertragen ...
Kijk eerst eens alles na en vervang wat versleten / lek / kapot is.