Ik heb vandaag geprobeerd de stuuras (tussen stuur en wielophanging) te verwijderen.
Ik heb de bout onder bij de wielophanging eraf gedraaid, maar kan hem niet eruit trekken. Tevens zit het blok waar de as doorheen loopt en waar het contactslot in zit. Muur vast. Deze zit vastgezet met van de afbreekbouten. hoe kan ik deze verwijderen en hoe kan de as eruit. Ik wil het stuk in de wielophanging het liefts heel laten, maar de as moet eraf ivm demonteren van de koets.
Stuuras verwijderen
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Stuuras verwijderen
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
stuuras
Als ik het goed begrijp probeer je de stuuras van het rondseltje (asje met tandwieltje) van de vooras af te krijgen.
Kan namelijk behoorlijk vast zitten. Het is echter wel zaak dat je dar boutje waarmee de boel bevestigd zit los en er uit krijgt, anders kan de as er echt niet af.
Doe nu dat plastik kapje van je stuur (2cv club) en laat behoorlijk wat kruipolie in de buis stromen.
Daarna kan je er proberen of he met wat tikjes met een hamer de boel los kan krijgen. Lukt het echt niet, dan kan je een stuk verwarmingsbuis in de buis van het stuur gooien, naar een paar flinke tikken komt het meestal echt wel los.
Ook kan wrikken met een baco of een grote steeksleutel tussen de stuurinrichting en de stuuras wel es helpen.
Succes.
Tja.....duzzz
Het is zonde om de stang door te flexen. Ik heb het stuur eraf geschroefd, kruipolie erin laten lopen, een blokje hout onder tegen de stuur-bevestiging gehouden en er flink tegen gemept met een zware hamer. Uiteindelijk kwam hij wel los.
De afbreekboutjes van het contactslot heb ik makkelijk los gekregen met een waterpomptang. Natuurlijk wel even het plaatje wegbuigen.
Christian
De afbreekboutjes van het contactslot heb ik makkelijk los gekregen met een waterpomptang. Natuurlijk wel even het plaatje wegbuigen.
Christian
C'est la crème de la crème...
Aanvulling ff op de reply van Stieno. Ik was erbij met t loshalen van die stang. We hebben toen de koets al losgeschroefd gehad en de koets op bokjes ondersteund zodat ie voor iets uit zn veren kwam. Toen pas hebben we de truuk met de stang uitgevoerd. Kruipolie erin, en rammen maar.
suc6 ermee.
groetjes Niels
suc6 ermee.
groetjes Niels
stuurstang
Jullie hebben het nu over de procedure na het vervangen van 't stuurslot, neem ik aan? Als je eerst het stuurslot demonteert, dan gaat het verwijderen van de stang vrij makkelijk, zonder dat je de afbreekmoeren hoeft los te draaien. Neem het ijzeren 'kapje', dat met boutje 7(?) vast zit los, laat dat naar beneden zakken en je kan nu door het gleufje in het zwarte blok de inbusbout van de twee halve manen van het stuurslot zien. Draai deze inbus los en het 'slot' valt vanzelf naar beneden. Daarna, inderdaad na het verwijderen van de bout in de klem boven de vooras, kan je spuiten en beuken. Eerst met een grote beitel in de gleuf onderaan de stuurbuis tikken wil ook wel helpen (na het verwijderen van de klem).