Stank + inhouden
-
- Regelmatige poster
Stank + inhouden
Hallo,
Normaal rij ik in mijn eend naar mijn werk dat is ongeweer 20km waar het grootste deel niet harder dan 20 km kan rijden ivm file, stoplichten ed.
Nu ben ik vandaag met mijn eend naar zeewolde gereden deed ik voorheen wel vaker naar mijn school is ruim 100KM. Nu deed me eend niet zo goed als anders. Ik heb het volgende probleem.
Wanneer de motor goed warm is en ik rij plankgas en ga zo rond 120km dan stokt de motor ineens even, dan hikt ie een keer. Als ik dan wat gas afneem gaat het weer goed. Ze heeft het tijdens de rit zowel heen als terug gehad.
Wanneer ik mijn verwarming open heb staan (doet het goed overigens want je krijgt het vet warm binnen) komt er wanneer ik lekker doorrij over de snelweg een vage geur naar binnen geen benzine lucht maar een soort teerdamp.
Wanneer ik de verwarming dicht draai heb ik geen last meer van.
Wanneer ik het dan weer openzet krijg ik ineens de volle laag van die stank alsof ie het opgespaart heeft en blij is om het interieur te gooien. De lucht is ook heel erg warm die uit de kachel komt je kan hem niet volluit laten staan want dat krijg je het bloedheet.
Verder is er niets te zien aan mijn eend. Mijn uitlaat is niet echt nieuw (verre van dat) maar ik kan geen lek ontdekken alleen wat roestschilfers. Luchtfilter, bougies, olie ed zijn allemaal 3500km geleden nog vervangen.
Kan iemand mij verder helpen? Heb een A06/635 blok
Normaal rij ik in mijn eend naar mijn werk dat is ongeweer 20km waar het grootste deel niet harder dan 20 km kan rijden ivm file, stoplichten ed.
Nu ben ik vandaag met mijn eend naar zeewolde gereden deed ik voorheen wel vaker naar mijn school is ruim 100KM. Nu deed me eend niet zo goed als anders. Ik heb het volgende probleem.
Wanneer de motor goed warm is en ik rij plankgas en ga zo rond 120km dan stokt de motor ineens even, dan hikt ie een keer. Als ik dan wat gas afneem gaat het weer goed. Ze heeft het tijdens de rit zowel heen als terug gehad.
Wanneer ik mijn verwarming open heb staan (doet het goed overigens want je krijgt het vet warm binnen) komt er wanneer ik lekker doorrij over de snelweg een vage geur naar binnen geen benzine lucht maar een soort teerdamp.
Wanneer ik de verwarming dicht draai heb ik geen last meer van.
Wanneer ik het dan weer openzet krijg ik ineens de volle laag van die stank alsof ie het opgespaart heeft en blij is om het interieur te gooien. De lucht is ook heel erg warm die uit de kachel komt je kan hem niet volluit laten staan want dat krijg je het bloedheet.
Verder is er niets te zien aan mijn eend. Mijn uitlaat is niet echt nieuw (verre van dat) maar ik kan geen lek ontdekken alleen wat roestschilfers. Luchtfilter, bougies, olie ed zijn allemaal 3500km geleden nog vervangen.
Kan iemand mij verder helpen? Heb een A06/635 blok
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
eeh hoe noem je dat ding die bij je ontsteking zit condensator volgens mij
kijk wel effe..
vervang die maar es... kleinig heid! misschien dat ie daar beter van wordt
en dat van die stank..
er zit waarschijnlijk veel vette rotzooi tussen de koelribben van de cilinder, als je eend goed warm word kan die rommel gaan stinken...

vervang die maar es... kleinig heid! misschien dat ie daar beter van wordt
en dat van die stank..
er zit waarschijnlijk veel vette rotzooi tussen de koelribben van de cilinder, als je eend goed warm word kan die rommel gaan stinken...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Kijk ook eens of je spruitstukpakkingen nog goed zijn en niet lekken. Dit kan door de hete lucht die daarlangs ontsnapt ook een vreemde verbrande lucht geven, uitlaatgassen komen pas in een later stadium. Nog later kan het zelfs gloeiende deeltjes je verwarmings systeem inblazen. Ik heb dit nog niet zo lang geleden zelf ervaren. En de valse lucht langs de inlaat zou het inhouden kunnen verklaren.
dat verklaard het volgende-> "Wanneer ik mijn verwarming open heb staan (doet het goed overigens want je krijgt het vet warm binnen)"backfire schreef:das niet slim op zo'n lange rit, zal motorke lekker warm zijn geworden en jij ook.Delfosso schreef:Ik heb idd met mijn winterlapje voor gereden
vroem vroem