Bericht
door backfire » zo 19 feb, 2006 17:16
Mijn eigen inbreng tot dusver:
daar mijn broer veel spuit zijn advies pak een spuit met nozzle 1.4 - 1.5 kun je veel mee spuiten. Dit heeft betrekking op lak en primer daar primer normaal een wat grotere nozzle nodig heeft.
Nu heb ik zelf een compressor met 265L/min en max 8 bar. Dus beetje wezen kijken op internet naar geshikt verfspuiten.
Je komt al snel op Eminent en Devillbiss uit. Belangrijk is natuurlijk de prijs en hoeveel liter per minuut hij nodig heeft.
Nu viel mijn oog op de Devillbiss flg hlvp. Luchtverbruik wordt kritiek, maar je kunt spuiten met 1,6 bar, wat erg laag is. Naald is een 1.5 en je krijgt er een 1.8 bij. Laagste prijs die ik zag op internet is 80 euro ex btw.
Natuurlijk ook de Eminent E13 HTE, hier heb ik helaas nog geen details van kunnen vinden maar wel de prijs, 10 euro duurder. Wel kun je bij bestelling aangeven welke maat naald je wilt.
Geen ervaring met de producten op mijn compressor, alleen met de Eminent bij ons op het werk, maar ja die compressor daar zit genoeg liters in en ook meer dan genoeg druk. Zelfs ik kan daar mooi werk mee afleveren.