heeft iemand wel eens gehoord van een trafficlutch ?
heeft iemand wel eens gehoord van een trafficlutch ?
Ik ben op zoek naar een trafficlutch. Een soort van centrifugaalkoppeling voor in de eend. Wellicht dat ze nog gewoon te koop zijn, maar ik kon er zo snel even niets over vinden.
Lijkt me errug gaaf met al het nederlandse filerijden.
Dus. weet iemand waar die dingen te koop zijn en wat er de voor/nadelen van zijn ?
Wout
Lijkt me errug gaaf met al het nederlandse filerijden.
Dus. weet iemand waar die dingen te koop zijn en wat er de voor/nadelen van zijn ?
Wout
centrifugaalkoppelijng
hoi
deze zijn ook bij de dyane 4 gebruikt met een speciaal vliegwiel heb er nog eentje liggen
deze zijn ook bij de dyane 4 gebruikt met een speciaal vliegwiel heb er nog eentje liggen
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
Koppeling vervangen is zo moeilijk nog niet, ik heb het ooit gedaan (eerste reparatie ooit aan een auto!) met behulp van een vraagbaak. Het koste mij 2 1/2 dag, waarvan een dag gereedschap zoeken/maken, maar het was de moeite waard. Is niet zo moeilijk:
schermen en motorkap verwijderen
koplampsteun (en bumper) verwijderen
alles wat aan de motor zit losmaken: benzineleiding (boutje M7 erin tegen lekken), uilaten na de veerpotten, eerste demper weghalen, luchtfilter weghalen. motorsteunen (2 voorste) loshalen, vier bouten losmaken waarmee motor aan versnellingsbak vastzit. Motor uittrekken, koppeling vervangen en achterstevoren weer vastzetten.
Tegenwoordig kan ik het (denk ik) in een halve dag.
schermen en motorkap verwijderen
koplampsteun (en bumper) verwijderen
alles wat aan de motor zit losmaken: benzineleiding (boutje M7 erin tegen lekken), uilaten na de veerpotten, eerste demper weghalen, luchtfilter weghalen. motorsteunen (2 voorste) loshalen, vier bouten losmaken waarmee motor aan versnellingsbak vastzit. Motor uittrekken, koppeling vervangen en achterstevoren weer vastzetten.
Tegenwoordig kan ik het (denk ik) in een halve dag.
Eend goed, al goed.
koppeling
Nog een tip: Zorg dat je de koppeling wel centreert anders krijg je je blok niet meer aan je versnellingsbak. Ging bij mij de eerste keer mis. Als je een oude versnellingsbak hebt kun je de as daaruit gebruiken om te centreren.
Waarschijnlijk wisten jullie dit al lang.
Waarschijnlijk wisten jullie dit al lang.