Inrijden
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
het is vooral dat niet afwisselend rijden wat em doet, maar ik verwacht weinig problemen. Gewoon af en toe een beetje doortrekken, dan effe achter een vrachtwagen hangen, en die dan weer inhalen enzo.
100 bij 5000tpm, da's een standaard eendebak met standaard eende wielen?
100 bij 5000tpm, da's een standaard eendebak met standaard eende wielen?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
YEP, goed geraden! bakje moet nog een keer iets veranderen (evt. ami of gs bak ofzo...) en burton velgen zoals je ziet, maar die zijn op basis van een eenden velg dus..
heb je nog tips voor wat voor een versnellingsbak goed voor zo'n blok zou zijn?
heb je nog tips voor wat voor een versnellingsbak goed voor zo'n blok zou zijn?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou een gs bak is ook niet geheel probleemloos.
In een gs (en ami super) ligt de bak ver achterover gekantelt.
In een normaal atype chassis gaat dat niet want er zit de balk van de handrem in de weg. (kijk maar eens bij een super chassis wat ze met die balk gedaan hebben, fotos op m'n site).
Omdat de bak dus ahw voorover ligt staat de olie te ver naar voren en hierdoor wordt er nogal wat olie naar buiten geperst, of via de priseas keering (als je die niet vervangt) of anders via het rubber van de pook. Wij rijden hier met 2 autos met visa motor en gs bak en beide hebben dat probleem ter wijle de ami super en gs waar de bakken uitgekomen zijn en ik zelf mee gereden heb dit probleem niet hadden.
Verder mot je zelf een 1e demper maken, het origineel past voor geen kante meer.
Maar behalve dat is het geen probleem, alleen is de bak wat langer en moet je de ophanging achter behoorlijk aanpassen. Sterk zijn ze wel.
ALs je een visa motor van onder de 40pk hebt zou ik zelf voor een dyane bak of een hybride bak met lange overbrengingen EN lange kroonwiel pignon overbrenging (combinatie van 2 bakken) gaan. Dan past alles zonder problemen, hoef je niks aan te passen en bij de hybride bak heb je toch alles uitlekaar dus als je em dan goed reviseert en goeie olie gebruikt kan ie lang meegaan.
In een gs (en ami super) ligt de bak ver achterover gekantelt.
In een normaal atype chassis gaat dat niet want er zit de balk van de handrem in de weg. (kijk maar eens bij een super chassis wat ze met die balk gedaan hebben, fotos op m'n site).
Omdat de bak dus ahw voorover ligt staat de olie te ver naar voren en hierdoor wordt er nogal wat olie naar buiten geperst, of via de priseas keering (als je die niet vervangt) of anders via het rubber van de pook. Wij rijden hier met 2 autos met visa motor en gs bak en beide hebben dat probleem ter wijle de ami super en gs waar de bakken uitgekomen zijn en ik zelf mee gereden heb dit probleem niet hadden.
Verder mot je zelf een 1e demper maken, het origineel past voor geen kante meer.
Maar behalve dat is het geen probleem, alleen is de bak wat langer en moet je de ophanging achter behoorlijk aanpassen. Sterk zijn ze wel.
ALs je een visa motor van onder de 40pk hebt zou ik zelf voor een dyane bak of een hybride bak met lange overbrengingen EN lange kroonwiel pignon overbrenging (combinatie van 2 bakken) gaan. Dan past alles zonder problemen, hoef je niks aan te passen en bij de hybride bak heb je toch alles uitlekaar dus als je em dan goed reviseert en goeie olie gebruikt kan ie lang meegaan.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mm, als ie ingelopen is toch de pk´s is een keer laten meten.... boven de 40 pk is dat schadelijk voor de bak..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nou ja schadelijk, ik heb een 45pk blok gehad (gemeten op de wielen) en die vrat bakken (en uiteindelijk ook cylinders, waarschijnlijk wegens teveel drijfstanglager speling), en toen met ik aan de gs bakken gegaan. Met 45pk was dat geen probleem maar met 35pk (en lpg) gaat het in een ami nog net, en bij een eend moet je echt een 1015 bak hebben, de andere bakken zijn gewoon te lang.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
nou ja over het algemeen rij ik toch wel aardig rustig maar soms even door trekken.... en veel rij ik er ook niet mee.. 6000/7000 km. in het jaar, hoogstens!
PS. super mooie site, boel werk aangehad zo te zien!1
PS. super mooie site, boel werk aangehad zo te zien!1
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
zit er tussen het inrijden van een eendenblok en een Visablok nog verschil kwa inrijden (hoe lang enz.?)
i.v.m. die speciale n. coating van de cilinderwand van de Visa?
i.v.m. die speciale n. coating van de cilinderwand van de Visa?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
bij de burton car vertelde hun mij dat het inrijden juist langer duurt met alleen zuigerveren vervangen, dit i.v.m. de cilinder die na al die jaren al super glad was! en dat daarom de zuigerveren minder snel insleten
maar zal je met een VISA blok langer moeten inrijden omdat bijv. de zuigerveren niet snel genoeg inslijten i.v.m. de nikasil coating, of het hierboven genoemde stukje
maar zal je met een VISA blok langer moeten inrijden omdat bijv. de zuigerveren niet snel genoeg inslijten i.v.m. de nikasil coating, of het hierboven genoemde stukje
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mm, dat hadden ze er niet bij verteld daar altijd makkelijk zo'n forum met wat knappe koppen erbij
Dank!
vandaag mooi even bezig met alles natrekken, en olie verversen enzo!
leuk werk, en nu ongeveer 650 km ingereden..
Dank!
vandaag mooi even bezig met alles natrekken, en olie verversen enzo!
leuk werk, en nu ongeveer 650 km ingereden..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/