Kenteken ingenomen
Kenteken ingenomen
Sinds kort heb ik een eendje gekocht.
Hiervan is het kenteken ingenomen tijdens een apk keuring, omdat er 2 chassis nummers aanwezig waren en het motor nummer moeilijk/niet terug te vinden was.
Nu is mijn vraag: Zou ik op welke manier dan ook een kenteken weer kunnen aanvragen op deze eend?
Een mogelijke oplossing is een nieuw chassis en daar een chassis nummer inslaan onder schouwing.
Echter zou er geen mogelijkheid zijn in dit chassis een nieuw nummer in te slaan verkregen door het rdw? en dan een nieuw kenteken erbij?
Jos
Hiervan is het kenteken ingenomen tijdens een apk keuring, omdat er 2 chassis nummers aanwezig waren en het motor nummer moeilijk/niet terug te vinden was.
Nu is mijn vraag: Zou ik op welke manier dan ook een kenteken weer kunnen aanvragen op deze eend?
Een mogelijke oplossing is een nieuw chassis en daar een chassis nummer inslaan onder schouwing.
Echter zou er geen mogelijkheid zijn in dit chassis een nieuw nummer in te slaan verkregen door het rdw? en dan een nieuw kenteken erbij?
Jos
-
- Veelvuldig poster
Re: Kenteken ingenomen
....dik probleem dus.er zal nu eerst een identiteitsonderzoek gedaan worden. Welk chassisnummer hoort er nu bij..? Vorge eigenaar kun je aanspreken op"verborgen gebreken". Ik zou proberen de koop ongedaan te maken en men centen terug vragen. Heb je een rechtsbijstandverzekering.... Ben bang dat je eend niet meer de weg op krijgt....206548 schreef:Sinds kort heb ik een eendje gekocht.
Jos
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Re: Kenteken ingenomen
Eminence Grise schreef:....dik probleem dus.er zal nu eerst een identiteitsonderzoek gedaan worden. Welk chassisnummer hoort er nu bij..? Vorge eigenaar kun je aanspreken op"verborgen gebreken". Ik zou proberen de koop ongedaan te maken en men centen terug vragen. Heb je een rechtsbijstandverzekering.... Ben bang dat je eend niet meer de weg op krijgt....206548 schreef:Sinds kort heb ik een eendje gekocht.
Jos
Heb hem voor een paar centen gekocht, voornamelijk voor onderdelen.
Maar ik ben toch benieuwd of ik hem weer op de weg kan krijgen, zoals duckie er nu staat.
Vorige eigenaar heeft het probleem ondervonden, omdat hij hem wou keuren en had er toen nog wel papieren bij. Echter was het chassis nummer niet leesbaar of er zaten er 2 in. Zodoende is de boel ingenomen.
De vorige eigenaar heeft er dus een vlik paar centen op laten vallen, en voor mij de uitdaging.
Jos
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het is niet mogelijk om met het originele kenteken van deze auto weer de weg op te komen. Als het kenteken ingenomen is, is dat gebeurt bij een voertuigonderzoek door de politie. Die levert dan de papieren weer bij de RDW in en die vernietigen de papieren. Het is nog een geluk dan dat de auto ook niet in beslag genomen is! Het kan immers gaan om een gestolen voertuig, normaal gesproken worden deze in beslag genomen en uiteindelijk vernietigd.
Je kunt geen nieuw kenteken aanvragen bij de RDW, dan zou je een uitgebreidde test moeten doen en dan moet de auto voldoen aan alle huidige emissie en veiligheidseisen. Dat kun je dus op je buik schrijven.
Vind je het de moeite waard, dan zoek je andere papieren op en krijg je op een of andere manier dat chassisnummer in een nieuw chassis, of dit chassis en rij je weer rond. Dit is uiteraard illegaal!
Je zou ook een sloopeend kunnen aanschaffen, heb je meteen reserveonderdelen. Deze eend eens uit elkaar schroeven, naar de RDW gaan en vragen of je op dat chassis wat je nu hebt het derde chassis nummer mag laten inslaan. Zeker als je kunt aantonen dat de auto geen kenteken meer heeft. Dan zal het misschien mogelijk zijn, maar ik denk dat ze hier ook heel moeilijk over gaan doen.
Succes
Je kunt geen nieuw kenteken aanvragen bij de RDW, dan zou je een uitgebreidde test moeten doen en dan moet de auto voldoen aan alle huidige emissie en veiligheidseisen. Dat kun je dus op je buik schrijven.
Vind je het de moeite waard, dan zoek je andere papieren op en krijg je op een of andere manier dat chassisnummer in een nieuw chassis, of dit chassis en rij je weer rond. Dit is uiteraard illegaal!
Je zou ook een sloopeend kunnen aanschaffen, heb je meteen reserveonderdelen. Deze eend eens uit elkaar schroeven, naar de RDW gaan en vragen of je op dat chassis wat je nu hebt het derde chassis nummer mag laten inslaan. Zeker als je kunt aantonen dat de auto geen kenteken meer heeft. Dan zal het misschien mogelijk zijn, maar ik denk dat ze hier ook heel moeilijk over gaan doen.
Succes
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als je een ander kenteken op de kop tikt, staan er wel eens te koop hier en daar, inslaan op de plek waar het hoort, en je kunt rijden toch??
Ik zal niet zeggen dat het helemaal legaal is, maar in principe doet een ieder met een nieuw chassies hetzelfde.
Greatnix Spookeend
Ik zal niet zeggen dat het helemaal legaal is, maar in principe doet een ieder met een nieuw chassies hetzelfde.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
kijk eerst eens wat voor nummers het zijn. Is het 2x hetzelfde nummer??
Is dat het geval moet je kijken wat het nummer is wat op het plaatje wat op je koets zit. (VIN..)
Is dat ook hetzelfde kun je in ieder geval aantonen dat alles bij elkaar hoort. Dan bij de RDW informeren hoe je dit probleem kunt tackelen.
Is dat het geval moet je kijken wat het nummer is wat op het plaatje wat op je koets zit. (VIN..)
Is dat ook hetzelfde kun je in ieder geval aantonen dat alles bij elkaar hoort. Dan bij de RDW informeren hoe je dit probleem kunt tackelen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
'k heb ook m'n oude chassis nr. uitgeslepen en in ander chassis geplakt geen haan die er naar kraait..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
tenzij je per ongeluk het haasje bent. Staat maximaal 6 jaar op...dus duimen maar.....!charleston tuning schreef:'k heb ook m'n oude chassis nr. uitgeslepen en in ander chassis geplakt geen haan die er naar kraait..