aankoop

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

aankoop

Bericht door Hassie » za 25 feb, 2006 21:49

Bij het te koop zetten van een eend met " eendenfoto" ziet men vaak dat het autonummer onzichtbaar is gemaakt. Waarom doet men dit???
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Hassie. :?:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 26 feb, 2006 10:47

omdat je op die manier wel erg makkelijk een vals kenteken kunt maken, kleur en model auto staan tenslotte op de foto. Ook kun je makkelijk de datum van tenaamstelling achterhalen via RDW. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee. Misschien zijn er nog meer puntjes, maar die weet ik dan niet.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 26 feb, 2006 11:01

Ja bijvoorbeeld als ze erbij zetten "net voorzien van nieuw gegalvaniseerd chassis," zoals op marktplaats wel eens voor wil komen, dan kun je de RDW bellen om te vragen of dat wel snor zit en dan zit het meestal niet snor...
Waardoor je de eend niet koopt ;)

tenminste, dat lijkt mij waarom zou je anders gegevens willen achterhouden?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » zo 26 feb, 2006 11:22

backfire schreef:omdat je op die manier wel erg makkelijk een vals kenteken kunt maken, kleur en model auto staan tenslotte op de foto. Ook kun je makkelijk de datum van tenaamstelling achterhalen via RDW. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee. Misschien zijn er nog meer puntjes, maar die weet ik dan niet.
Dank voor je antwoord "Backfire"!
Begrepen!
Vriendelijke groet van

Hassie.

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » zo 26 feb, 2006 12:46

Andere reden was dat men vroeger zonder kentekenbewijs platen konden laten maken. Als jij toevallig ook een rood eendje had, liet je dus mooi platen maken met hetzelfde kenteken. Elke geflitste boete kwam dan niet bij jou uit. Alleen was je zwaar de l*l als je werd staande gehouden.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » zo 26 feb, 2006 13:46

Beste Daniël, Nu is het mij helemaal duidelijk!
Hartelijk dank!
Hassie.

RodeAca
Beginner
Beginner

Bericht door RodeAca » wo 1 mar, 2006 12:58

Oh....hier wil ik wel even op reageren.... :shock:

Waarschijnlijk wordt er mijn Acadyane mee bedoelt, die te koop staat op marktplaats.
Ik wist niet dat het zo'n bezwaar oplevert voor kopers als het kenteken niet te zien is. :?
Ik heb ze gewoon weggepoetst, omdat ik dat veiliger vondt, je weet nooit wat er kan gebeuren, als mijn buurt weet dat i te koop staat, heb veel kinderen in de buurt, die dan gaan denken dat die auto wel gesloopt kan worden en gaan ze op de motorkap dansen, (is al eerder gebeurt), het zijn ettertjes in mijn buurt, vandaar er nu kleine deukjes in zijn blijven zitten nadat ik de floepdeuk eruit gedrukt had. :shock:

Mijn Acadyane is helemaal orgineel en er is alléén de versnellingsbak vervangen door een occ. bak van ook een acadyane, dus met de juiste overbrengverhoudingen, voor vrachtvervoer, (de vorige was de priseaslager van stuk),
Verder de fuseepennen, remschijven, achtewiellagers, lange remleiding, voorsteunrek zijn vernieuwd.
Er zit ook een nieuwe accu in.

Omdat ik in een stadsflat woon, geen garage heb en wat ouder ben voel ik me niet meer in staat om de Aca zelf op te knappen.
Er moet héél wat gebeuren aan de koets en ook wel wat aan het chasis, mischien wel vervanging ervan en dat zie ik mezelf allemaal niet meer doen, en om dat te laten doen wordt me te begrotelijk.
Ben echt de éérste eigenaar van die Aca, heb de nieuwe aanschaf kwitantie op mijn naam en boekjes erbij.

Als het echt tegenwerkt dat het kentekennummer niet te zien is, wil ik de orginele foto's met het zichtbare kenteken, wel weer terugzetten, maar ik zie ook wel foto's van auto's waarvan het kenteken niet is weggepoetst, maar gewoon niet op de foto te zien is, dus dat is dan toch ook niet verdacht, dacht ik zo.
Maar zo ben ik niet hoor, van mij mag men gewoon bij RDW kijken en dan zullen ze zien dat de eerste registratie en eigenaar op dezelfde datum 1984 staat en sinsdien nooit wat aan veranderd is. 8)

Maar wat vinden jullie ? wel of niet het kenteken zichtbaar, wat is het beste?
Ik wil als het zo bezwaarlijk is, mijn orginele foto's van da Aca wel weer terugzetten, hoor. :)
Ik wil niet dat er verkeert gedacht wordt over mijn Aca. :?
Al 35 jaar bestel-eend rijder, eerst een Witte AZU250, daarna Rode AK400, nu Rode Acadyane. :-)

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » wo 1 mar, 2006 16:00

Meestal worden kentekens weggepoetst door vage handelaren (die wat bijverdienen met in en verkoop van autos). Die zijn namelijk te herkennen aan het feit dat de auto pas heel kort op hun naam staat. Aangezien meeste mensen liever niet bij iemand een eend kopen die net op hun naam is gezet en duurder verkocht wordt (handelaar wil er ook weer aan verdienen) Dit zie je ook veel bij vage verlaagde golfjes en civics.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » wo 1 mar, 2006 16:14

Het is ook een gebruikte handelaarsmethode om de oude eigenaar niet te
laten zien wat ze nu voor de auto vragen

RodeAca
Beginner
Beginner

Bericht door RodeAca » wo 1 mar, 2006 16:22

Ok......ja daar zit wat in.

Nou bij mij is dat niet zo, ik heb die Aca als éérste al 22 jaar in bezit en ben geen vage handelaar, maar gewoon al 35 jaar een besteleend-rijder. :P
Van dat vage handelaren gedoe, is een goed argument, dus ik ga de orginele foto's terugzetten.

Bedankt.
Al 35 jaar bestel-eend rijder, eerst een Witte AZU250, daarna Rode AK400, nu Rode Acadyane. :-)

SanMar
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door SanMar » wo 1 mar, 2006 21:02

Als koper zijnde kan ik je vertellen dat het weglaten van kenteken gegevens mij niets uitmaakt.

(Zou het waarschijnlijk zelf ook doen.) maar buiten dat maakt het me niets uit. Ik vind het persoonlijk contact met de verkoper veel belangrijker. Je merkt immers snel genoeg of iemand je probeert te besodemieteren.

Martijn
My name is Duck.... Ugly Duck!

Voge
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Voge » wo 1 mar, 2006 22:30

Ik vind de bovenstaande reden zeer logisch. Als je weet dat je de auto niet meer veilig op straat kunt zetten als iedereen weet dat 'dat oude ding' toch wordt verkocht, dan kun je beter het kenteken weglaten.

Persoonlijk zet ik foto's van mijn auto's altijd wel met kenteken op het internet maar goed, ik woon dan ook in Zierikzee en niet in Amsterdam.
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 1 mar, 2006 23:15

Ik zou het niet weten- onze auto's hebben altijd te koop gestaan met gewoon een A4-tje voor het achterruit. Ik snap de reden hierboven wel, echter, en waarschijnlijk dat je inderdaad snel doorhebt wanneer iemand je probeert te belazeren.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » do 2 mar, 2006 20:35

Voge schreef:Ik vind de bovenstaande reden zeer logisch. Als je weet dat je de auto niet meer veilig op straat kunt zetten als iedereen weet dat 'dat oude ding' toch wordt verkocht, dan kun je beter het kenteken weglaten.
:?:
Voge schreef:Persoonlijk zet ik foto's van mijn auto's altijd wel met kenteken op het internet maar goed, ik woon dan ook in Zierikzee en niet in Amsterdam.
:?: :?:
Ik geloof dat ik je niet helemaal snap: waarom zou ik m'n kenteken niet laten zien? Omdat ik in A'dam woon? :? Leg es uit... of komt het omdat ik blond ben.. :wink: :lol:

RodeAca
Beginner
Beginner

Bericht door RodeAca » zo 5 mar, 2006 14:54

Nou....hij is verkocht !

Het was toch wel even slikken, toen die wegreed.
Na die 35 jaar besteleenden/dyane gereden te hebben, is er nu een eind gekomen aan mijn 2cv leventje. :cry:
Ik weet nog niet of ik later nog eens iets 2cv related koop, daar het voor mij niet te doen is om zo'n auto ook in de toekomst te ondehouden, daar ik al aardig op leeftijd ben, (tegen de 60), en daarbij gewoon in een stadsflat woon, zonder garage.
Of het moet in bijna nieuwstaat zijn, zodat ik er bijna niets aan hoeft te doen, maar die zijn erg prijzig.
Maar een 2cv is een sleutel auto, dus meer voor jongere mensen.
Heb voor nood om toch een auto te hebben, zo'n klein occ. japje, ik wil toch mobiel blijven, (heb geen zin om nu al achter de geraniums te gaan zitten), maar ik denk dat die me gaat tegenvallen, maar ja....zal het bekijken, van de zomer, hoe dat gaat. :?

Ik blijf toch nog wel geregistreerd op dit forum, want vindt het wel leuk om mee te praten over de 2cv, en mijn avonduren/ervaringen ermee, van de alfgelopen 35 jaar. :)

Heb in de berging van de flat, ook nog een aantal Dyane-6 onderdelen, dus als iemand iets zoekt, heb ik dat waarschijnlijk wel.

De beste groeten, van een ex. 2cv rijder. :?

Plaats reactie