positie antenne (27MC)

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Gesloten
Auke Gerrits
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 16:57
Locatie: Nieuwleusen

positie antenne (27MC)

Bericht door Auke Gerrits » do 2 mar, 2006 21:22

Ik heb zelf een 2cv spécial, en daar heb ik ook een 27 mc bakkie ingebouwd. Ik zat ook met het antennedilemma, maar ben toch niet voor de magneetantenne gegaan.

Ik heb een gewone lange cb-spriet gehaald van 1.30m (pan-international) en vastgezet op de bumper. Ik heb daarvoor geen gaten hoeven boren 8) . Als het goed is heb je 2 gaatjes over op de eindpunten van de bumper. Hier zitten soms die bumperblokken van een club op. Aan dit gaatje heb ik een beugeltje gemaakt van RVS, waar de antenne opstaat. Dit werkt perfect en de ontvangst is goed.

De kabel van de antenne heb ik door het gat van het mistachterlichtkabeltje laten lopen, de kofferbak in.

Het bakkie zelf heb ik onderop de radio geschroefd, zodat ik ook geen ongewenste gaten in het dasboardvak hoefde te boren.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 2 mar, 2006 23:53

Ik kreeg mijn SWR waarde niet omlaag met de spriet op de bumper, op het dak gezet, meteen bijna 0. Ik heb altijd begrepen dat voor goede ontvangst en bereik je antenne zo hoog mogelijk moet staan. Maar daarover lopen al 3 of 4 lijntjes lopen op 't forum.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gesloten