hoogte
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
hoogte
Toch maar even in een apart topic
Wilde net mn eend aan de voorkant wat lager op dr pootjes zetten. Staat me nu te hoog....
Nu dacht ik: als ik de eend opkrik moet de trekstang toch van spanning af zijn. Dan kan mooi het trekoog losgehaald worden en verdraaid worden.
Nou, niet dus. Trekstang blijft op spanning staan.
Ben wel zo "slim" geweest om die borgklipjes van het kantelmes af te trekken en het kantelmes verschoven, wat met veel moeite ging. Dat zit nu dus ook niet helemaal lekker. Aan een kant krijg ik het borgklipje er niet meer op.
Wat doe ik verkeerd, of zie ik over het hoofd??
Wilde net mn eend aan de voorkant wat lager op dr pootjes zetten. Staat me nu te hoog....
Nu dacht ik: als ik de eend opkrik moet de trekstang toch van spanning af zijn. Dan kan mooi het trekoog losgehaald worden en verdraaid worden.
Nou, niet dus. Trekstang blijft op spanning staan.
Ben wel zo "slim" geweest om die borgklipjes van het kantelmes af te trekken en het kantelmes verschoven, wat met veel moeite ging. Dat zit nu dus ook niet helemaal lekker. Aan een kant krijg ik het borgklipje er niet meer op.
Wat doe ik verkeerd, of zie ik over het hoofd??
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
heb net de mogelijke oplossing via msn te horen gekregen:
het kan zijn dat mn eend zo hoog staat, doordat de veren zo kort gesteld staan. Ik heb dus kans dat ie zover gesteld is dat de spanning er niet geheel af kan.
Ga nu/dadelijk met wat banden onder het chassis, en een steen onder het wiel het kantelmes eruit tikken.
En dan draaien maar
Thanx Evan
het kan zijn dat mn eend zo hoog staat, doordat de veren zo kort gesteld staan. Ik heb dus kans dat ie zover gesteld is dat de spanning er niet geheel af kan.
Ga nu/dadelijk met wat banden onder het chassis, en een steen onder het wiel het kantelmes eruit tikken.
En dan draaien maar
Thanx Evan
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Om de vering te verstellen hoef je het kantelmes er niet uit te tikken.
De trekstang staat altijd onder spanning.
Het enige wat je hoeft te doen:
aan de voorzijde van de trekstang zijn twee afgevlakte zijden. zet hier een bacho op en draai om de trekstang te verstellen.
De trekstang staat altijd onder spanning.
Het enige wat je hoeft te doen:
aan de voorzijde van de trekstang zijn twee afgevlakte zijden. zet hier een bacho op en draai om de trekstang te verstellen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Bedenk wel dat je met het verdraaien van de trekstangen beide zijden gelijk moet verstellen.
Nadat ik mijn AK opnieuw in elkaar gezet had stond de wagen keurig horizontaal maar bij het remmen of wegrijden trok de hele handel naar een kant. Dit kan als je de wiel druk niet gelijk laat. Met andere woorden bv het rechter voorwiel en het linkerachterwiel drukte harder omlaag dan de andere wielen (de auto stond keurig horizontaal)
Dit kun je gelijkzetten door de auto aan de achterkant (in het midden) omhoog te krikken en dan door middel van de trekstangen te verdraaien de auto keurig horizontaal staat. Dit zelfde herhalen voor de andere zijde.
Nadat ik mijn AK opnieuw in elkaar gezet had stond de wagen keurig horizontaal maar bij het remmen of wegrijden trok de hele handel naar een kant. Dit kan als je de wiel druk niet gelijk laat. Met andere woorden bv het rechter voorwiel en het linkerachterwiel drukte harder omlaag dan de andere wielen (de auto stond keurig horizontaal)
Dit kun je gelijkzetten door de auto aan de achterkant (in het midden) omhoog te krikken en dan door middel van de trekstangen te verdraaien de auto keurig horizontaal staat. Dit zelfde herhalen voor de andere zijde.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
het is inmiddels al gebeurd.
Aan de linkerzijde ging de trekstang stroef in het trekoog.
Nadat ik alles met 2 bahco's gangbaar had gemaakt was het zo gepiept. Trekogen toch even verwijders en was vet (zelfde als in mn ashoezen) erin gedaan.
Toen alles weer vast.
Daarna rechts (bijrijderskant), daar kon ik de trekstang met de hand draaien. Was dus zo klaar.
Staat nu mooi laag (29 cm van de vloer bij het begin van de dorpel, das evenhoog als de eend van m'n vader)
Aan de linkerzijde ging de trekstang stroef in het trekoog.
Nadat ik alles met 2 bahco's gangbaar had gemaakt was het zo gepiept. Trekogen toch even verwijders en was vet (zelfde als in mn ashoezen) erin gedaan.
Toen alles weer vast.
Daarna rechts (bijrijderskant), daar kon ik de trekstang met de hand draaien. Was dus zo klaar.
Staat nu mooi laag (29 cm van de vloer bij het begin van de dorpel, das evenhoog als de eend van m'n vader)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
als die trekstangen eenmaal lopen, dan is het zo gepiepd! kwartier, en je zet vier wielen hoger of lager
ik kom aan 21,5 cm bij begin dorpel
ik kom aan 21,5 cm bij begin dorpel
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
vandaag even de eend wat hoger geschroefd, om door die dikke sneeuwduinen te rossen ... met de slee achter de eend door het land 50 km/h WHOOW!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/