Probleempje met starten :-(

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Probleempje met starten :-(

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 00:26

Hoi allemaal

Ik zit met een probleempje. Ik heb een hele tijd geleden mijn contactpuntjes vervangen door een 123 ontsteking, maar sindsdien staat mijn eendje stil. Ik heb deze erop gezet en sindsdien werkt mijn eendje niet goed meer. Sindsdien ook de carborateur helemaal uitelkaar gehaald en schoon gemaakt, kleppen gesteld en boegie's vervangen en dat was het wel zo'n beetje, maar als ik de auto nu wil starten, slaat ie moeilijk aan en als ie bijna aanslaat is het ineens chiep, waarna er een steekvlam uit de carberateur vliegt en valt de motor zo goed als uit (soms gaat ie door) Ik had dit probleem ook al toen ik de kleppen nog niet had gestelt. Zou het kunnen dat het probleem ligt bij mijn electronische ontsteking of is er iets anders wat ik niet goed afgesteld heb? Alvast bedankt voor jullie reactie's
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 mar, 2006 00:38

Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.

Staat de 123 goed afgesteld??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 00:40

Punky schreef:Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.

Staat de 123 goed afgesteld??? :roll:
Heb ik net voor de 3e keer gedaan, volgens mij doe ik het goed. Ik denk dat ik maar eens naar een andere 123 ontsteking moet gaan kijken, vermoed dat deze defect is.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 00:46

Stukje uit publicaties, zomaar een electronische ontsteking deel 1 schreef:Stap 6
Plaats de minpool van de accu en zet het contact aan. Zet het vliegwiel op 8 graden voor 't BDP. Draai nu de behuizing naar links tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts totdat de LED juist aangaat. Zet de ontsteking behuizing vast met de M7-boutjes.
Bedoelen ze hiermee linksom draaien of rechtsomdraaien?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 mar, 2006 00:57

Neem aan van wel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 00:59

Punky schreef:Neem aan van wel.
Dan ben ik bang dat ik de verkeerde kant op heb gedraait ;-)
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 mar, 2006 01:04

Laat ff weten of het opnieuw afstellen het probleem heeft verholpen.
Misschien moet ik het dan bij mij ook eens nakijken ofzo. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 01:12

Punky schreef:Laat ff weten of het opnieuw afstellen het probleem heeft verholpen.
Misschien moet ik het dan bij mij ook eens nakijken ofzo. :roll:
Nee, ik heb hem wel de goede kant opgedraait, heb het net eventjes nagekeken. :-( Als ik de oplossing heb gevonden laat ik het je zeker eventjes weten.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 6 mar, 2006 08:12

ajoh, je weet het nooit bij die dingen ik rijd nu met w ignition die is precies het zelfde, maar die start super goed,

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 6 mar, 2006 08:48

Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 6 mar, 2006 08:51

nee niet echt maar wat grappig dan!

wel erg raar ook

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:00

Charly schreef:Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
Oke dan, maar waar heb je ze weg gekocht? Of zijn zulke boegies overal te krijgen?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 6 mar, 2006 09:03

Gewoon even proberen bij de betere automaterialenzaak, en anders even Frank van Duckservice bellen.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:18

ik heb zelfde met de W.. even andere bougies ingedaan, en hij start beter!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:20

Maar heeft dat dan ook te maken met het tsjip geluid en gelijktijdig een steekvlam uit de carberateur? Dat lijkt mij een kleppen - ontstekingsprobleem toch? Of zou ie door andere boegie's eerder ontsteken?
Laatst gewijzigd door deusjefoo op ma 6 mar, 2006 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Plaats reactie