Probleempje met starten :-(
-
- Regelmatige poster
Probleempje met starten :-(
Hoi allemaal
Ik zit met een probleempje. Ik heb een hele tijd geleden mijn contactpuntjes vervangen door een 123 ontsteking, maar sindsdien staat mijn eendje stil. Ik heb deze erop gezet en sindsdien werkt mijn eendje niet goed meer. Sindsdien ook de carborateur helemaal uitelkaar gehaald en schoon gemaakt, kleppen gesteld en boegie's vervangen en dat was het wel zo'n beetje, maar als ik de auto nu wil starten, slaat ie moeilijk aan en als ie bijna aanslaat is het ineens chiep, waarna er een steekvlam uit de carberateur vliegt en valt de motor zo goed als uit (soms gaat ie door) Ik had dit probleem ook al toen ik de kleppen nog niet had gestelt. Zou het kunnen dat het probleem ligt bij mijn electronische ontsteking of is er iets anders wat ik niet goed afgesteld heb? Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik zit met een probleempje. Ik heb een hele tijd geleden mijn contactpuntjes vervangen door een 123 ontsteking, maar sindsdien staat mijn eendje stil. Ik heb deze erop gezet en sindsdien werkt mijn eendje niet goed meer. Sindsdien ook de carborateur helemaal uitelkaar gehaald en schoon gemaakt, kleppen gesteld en boegie's vervangen en dat was het wel zo'n beetje, maar als ik de auto nu wil starten, slaat ie moeilijk aan en als ie bijna aanslaat is het ineens chiep, waarna er een steekvlam uit de carberateur vliegt en valt de motor zo goed als uit (soms gaat ie door) Ik had dit probleem ook al toen ik de kleppen nog niet had gestelt. Zou het kunnen dat het probleem ligt bij mijn electronische ontsteking of is er iets anders wat ik niet goed afgesteld heb? Alvast bedankt voor jullie reactie's
Officiele eigenaar van een deusjefoo
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.
Staat de 123 goed afgesteld???
Als het bij mij loopt en warm is zijn alle problemen ook over. Ook als ik hem dan start.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Heb ik net voor de 3e keer gedaan, volgens mij doe ik het goed. Ik denk dat ik maar eens naar een andere 123 ontsteking moet gaan kijken, vermoed dat deze defect is.Punky schreef:Klinkt redelijk herkenbaar, heb ook een 123 erop zitten. Deed het goed, alleen in de winter last van startproblemen, zoals hierboven omschreven.
-
- Regelmatige poster
Bedoelen ze hiermee linksom draaien of rechtsomdraaien?Stukje uit publicaties, zomaar een electronische ontsteking deel 1 schreef:Stap 6
Plaats de minpool van de accu en zet het contact aan. Zet het vliegwiel op 8 graden voor 't BDP. Draai nu de behuizing naar links tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts totdat de LED juist aangaat. Zet de ontsteking behuizing vast met de M7-boutjes.
-
- Regelmatige poster
Nee, ik heb hem wel de goede kant opgedraait, heb het net eventjes nagekeken. Als ik de oplossing heb gevonden laat ik het je zeker eventjes weten.Punky schreef:Laat ff weten of het opnieuw afstellen het probleem heeft verholpen.
Misschien moet ik het dan bij mij ook eens nakijken ofzo.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Regelmatige poster
Oke dan, maar waar heb je ze weg gekocht? Of zijn zulke boegies overal te krijgen?Charly schreef:Ik had dus ook een heel slecht startende en lopende motor in de Dyane die ik net gekocht heb. Vond dit al vreemd omdat er ook 1-2-3 in zit, net als in m'n Charleston, en die loopt er fantastisch op! Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik heb zelfde met de W.. even andere bougies ingedaan, en hij start beter!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
Maar heeft dat dan ook te maken met het tsjip geluid en gelijktijdig een steekvlam uit de carberateur? Dat lijkt mij een kleppen - ontstekingsprobleem toch? Of zou ie door andere boegie's eerder ontsteken?
Laatst gewijzigd door deusjefoo op ma 6 mar, 2006 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.