Probleempje met starten :-(

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:22

is het een soort harde plof dan wat er uit komt?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 6 mar, 2006 09:29

Mijn Dyane plofte inderdaad behoorlijk!
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:31

direckt na het starten zeker.. :roll:
te late ontsteking kan een oorzaak zijn
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:31

charleston tuning schreef:is het een soort harde plof dan wat er uit komt?
Ja, misschien kan ik het wel opnemen met de recorder op mijn telefoon, kunnen jullie het horen. Echt een heel vaag geluid.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:32

even off topic.. kun je filmpjes posten dan?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:32

charleston tuning schreef:direckt na het starten zeker.. :roll:
te late ontsteking kan een oorzaak zijn
Maar die heb ik gister gesteld. Lijkt mij trouwens een te vroege ontsteking, omdat het uit de carbareteur komt en dus de inlaatklep nog niet dicht zit lijkt mij.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:33

charleston tuning schreef:even off topic.. kun je filmpjes posten dan?
Vast wel d.m.v. een link. Moet geen probleem zijn lijkt me ;-)
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:42

bij m'n visa was het goed te zien, toen ik de draadjes (van de vaccuum vervroeger) uit elkaar trok, dan start ie en PLOF.. uit, draadjes weer aanelkaar, en probleem is over..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 09:46

charleston tuning schreef:bij m'n visa was het goed te zien, toen ik de draadjes (van de vaccuum vervroeger) uit elkaar trok, dan start ie en PLOF.. uit, draadjes weer aanelkaar, en probleem is over..
Misschien domme vraag, maar waar zit de vaccuum vervroeger en wat is het?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 mar, 2006 09:51

Die heeft een eend niet, of je moet de luxere uitvoering van de 123 hebben. Die heeft dat wil.

Ik ga dat bougie verhaal zo eens proberen. Laat wel weten als ik meer weet. Heb vorig jaar namelijk alles zowat een keer vervangen (bougiekabels, bobine, massa schoonmaken) maar bougies heb ik alleen nagekeken en zagen er toen nog goed uit.
Laatst gewijzigd door Punky op ma 6 mar, 2006 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 09:52

dit rooie ding, door vacuum van de carb. bij het gas geven, wordt er in het pompje contackt gemaakt, (zo via computer vervroegd)

Afbeelding

zoals je kunt zien heb ik hem niet aangesloten, motor loopt ook best als je de draden gewoon samen bundelt..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 10:26

charleston tuning schreef:dit rooie ding, door vacuum van de carb. bij het gas geven, wordt er in het pompje contackt gemaakt, (zo via computer vervroegd)

Afbeelding

zoals je kunt zien heb ik hem niet aangesloten, motor loopt ook best als je de draden gewoon samen bundelt..
Aha, heb ik dat ook weer geleerd.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 mar, 2006 11:21

ja van zo'n forum kun je veel leren! :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » ma 6 mar, 2006 12:05

charleston tuning schreef:ja van zo'n forum kun je veel leren! :wink:
Zonder dit forum zou ik geen eendje hebben ben ik bang ;-) Althans niet een rijdende. ;-)
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 7 mar, 2006 10:02

Charly schreef:Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
Ik heb gisteren eens gekeken naar mijn bougies. De oude die ik eruit gehaald heb, waren inderdaad van Equum. Ik had nog 2 nieuwe liggen van een ander merk. Deze erin gedraaid. Gisteren startte die goed, maar dat was ook niet zo bijzonder, omdat ie al gelopen had.
Ik ga het zo nog een keer proberen en als e dan sneller aanslaat is dit inderdaad het euvel geweest.

Laat het nog weten. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie