voorraam

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Saelie
Beginner
Beginner

voorraam

Bericht door Saelie » vr 3 mar, 2006 13:27

Hoi2cv liefhebbers :oops: ,

Een aantal maanden geleden heb ik een 2cv club uit86 gekocht (een verkleurde rode). Nu zijn er een aantal roest plekjes die ik wil bij werken. Het eerste zit aan de binnen kant onder het rubber van het voorraam. Hoe krijg je dit het makkelijkst verwijderd :?: . Het chassis is zo goed als hard alleen waar de bumpersteunen zitten aan de bovenkant van het chassis is hij wat dorgeroest. is het verstandig hier iets te laten inlassen of de roest te verwijderen en er dan een flinke laag roest beschermer overheen te strijken :?: . Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtjs Saelie.

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Wiebe » vr 3 mar, 2006 20:42

Als de roest onder het rubber rond je voorruit zit, haal je er best de ruit uit, ontroest je waar nodig, goed behandelen, beetje verf erop en ruit er terug in.

Aan je chassis zou k niet lassen als het niet nodig is. Als het meevalt, volstaat ontroesten en behandelen.

Wiebe

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: voorraam

Bericht door Punky » vr 3 mar, 2006 22:51

Saelie schreef:...alleenwaar de bumpersteunen zitten aan de bovenkant van het chassis is hij wat dorgeroest. is het verstandig hier iets te laten inlassen of de roest te verwijderen en er dan een flinke laag roest beschermer overheen te strijken :?: . Alvast bedankt voor jullie advies.

Grtjs Saelie.
Gefeliciteerd met je aanschaf om te beginnnen.

Ontroest de plek bij de bumpersteunen eens. Als er echt veel ijzer weg is, kun je overwegen om het te laten lassen. Bij mij was het namelijk ook aan 1kant helemaal weggerot en dat doet de stijfheid van je chassis aan de voorkant niet veel goeds. Niet dat je bang hoeft te zijn dat er iets gebeurt, maar voorkomen is beter als genezen. Je motorsteun steunt ook in de buurt van dat punt namelijk. Als het nog voldoende steun kan bieden, goed ontroesten en behandelen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Saelie
Beginner
Beginner

Bericht door Saelie » za 4 mar, 2006 20:43

bedankt voor de tip(s) :P

Grtjs saelie

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » zo 5 mar, 2006 10:44

Nog wel een tip voor die ruit. Als je hem er terug inzet, gaat dit makkelijker als je het rubber en het frame even insmeert met blanke vaseline. Het rubber glijd er dan weer lekker in, en bovendien is het moeilijker voor vocht om zich tussen rubber en metaal te nestelen. 2 vliegen in 1 klap zeg maar.
Beter een eend dan geen eend

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 5 mar, 2006 11:10

ik doe het altijd met tectyl, 3 vliegen in 1 klap. Glijd er makkelijk in, kan geen vocht tussen en het beschermt tegen roest.

Saelie
Beginner
Beginner

Bericht door Saelie » ma 6 mar, 2006 21:12

Nogmaals bedankt voor de tip(s) woensdag ben ik vrij en ga dan weer wat knommellen :!: :!: :!: 8)

Grtjs Saelie

Plaats reactie