2CV AZ 1955 begin restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » za 11 feb, 2006 12:32

zo ik heb een plaatje gevonden zoals mijn project ongeveer worden moet, ik denk dat dit wel ongeveer het mooiste is...........
Wat denken jullie???

Afbeelding

Afgezien van enkele details op deze foto, zoals de velgen, spiegels. koplampen, ruitenwissers, en knipperlichten, die moeten toch echt wel anders, enfin origineler, vind ik dit wel een prima eindgedachte...
:twisted: afgezien van de robris op dit fotootje die wil ik wel heeeeeeeeeel graag in die mooie oude vorm, maar ik vind ze helaas nergens meer, zal ook wel zeldzaam zijn, meestal als ik ze vind, hangt er nog een auto aan, wat teveel van het goede is...... :? :D
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 11 feb, 2006 13:11

wow mooi! maar ik vind de velgen enzo best wel mooi zo, enkel zijn ze wat te wit. maar de combinatie van zwart, beige en chroom zijn natuurlijk mooi.
Verbruik: Afbeelding

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 12 feb, 2006 10:01

OmenSinistrum schreef: :twisted: afgezien van de robris op dit fotootje die wil ik wel heeeeeeeeeel graag in die mooie oude vorm, maar ik vind ze helaas nergens meer, zal ook wel zeldzaam zijn, meestal als ik ze vind, hangt er nog een auto aan, wat teveel van het goede is...... :? :D
Magazijn EEEC??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 9 mar, 2006 13:54

Punky schreef:
OmenSinistrum schreef: :twisted: afgezien van de robris op dit fotootje die wil ik wel heeeeeeeeeel graag in die mooie oude vorm, maar ik vind ze helaas nergens meer, zal ook wel zeldzaam zijn, meestal als ik ze vind, hangt er nog een auto aan, wat teveel van het goede is...... :? :D
Magazijn EEEC??? :roll:
Al jaren lid van de EEEC maar ik ben nog nooit in het mgazijn geweest ( :oops: )
Ik zag de Robri´s op ebay staan voor 50 euro, niet echt zoooooooo heel errug duur, maar ik was uiteraard te laat (*huil*)
Toch maar eens gaan binnenkort naar dat magazijn, maar dat wordt niet goedkoop vrees ik hahahaha :D

Vandaag is ook door een firma mijn chassis opgehaald en wordt nu gestraald, in de epoxy gezet, en opnieuw chassislak opgespoten, ik ben errug benieuwd naar het resultaat!!!
Begin volgende week komt ie terug!!!

eindelijk weer wat vooruitgang!!!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 9 mar, 2006 15:34

dr horen toch 16 inch wielen onder?
ik weet er evt nog wel een stel te liggen, als je wilt kan ik er naar vragen
Ami 8 break

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 9 mar, 2006 15:53

Evan schreef:dr horen toch 16 inch wielen onder?
ik weet er evt nog wel een stel te liggen, als je wilt kan ik er naar vragen
Bedoel je de banden of de velgjes???
ik heb nog alle 5 de velgjes (met de 4 luchtgaatjes erin) van 1955 en ik heb 2 nieuwe michelin banden voor op de velgjes, nog 3 te gaan dus.
Maar eerst worden de velgjes ook gestraald, in epoxy gezet en opnieuw gespoten, aangezien er door de jaren heen er wat opgekwakt is met de kwast...........

Dus als iemand weet waar gunstig banden te krijgen zijn voor op die velgjes, nieuw zijn ze behoorlijk duur!! :?

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 20 apr, 2006 02:52

Joehoeee!! :lol: Vandaag mijn chassis terug gekregen, het is gezandstraald, in de epoxy gezet en zwart gespoten met chassis-lak.
Ziet er mooi uit!!
Hopelijk is het van het weekend mooi weer dan kan ik de assen verder afwerken zodat er binnenkort begonnen kan worden met de wederopbouw van mijn chassis.

weet iemand in de buurt van zuid-Limburg een bedrijf wat mijn schroefjes en bouten en alle andere ijzerzooi schoonmaakt en passiveerd??? wil graag alles mooi zilverkleurig laten passiveren, maar weet er geen in de buurt, het dichtsbijzijnde was er 1 in Belgie, 15 euro voor een emmer vol, kan me alleen de naam niet meer herinneren :roll: ... grrrrr. maar ik kom er wel achter, of weet iemand van jullie het toevallig? :?:

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » do 20 apr, 2006 08:12

terugkomend op je vraag over witte zijvlakken: customs en classics verkoopt ze (http://www.customs-classics.nl).
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 20 apr, 2006 10:02

supercees schreef:terugkomend op je vraag over witte zijvlakken: customs en classics verkoopt ze (http://www.customs-classics.nl).
AAAhh mercy voor je tip.
Maar ik heb inmiddels besloten de velgjes in een oude ivoor kleur terug te gaan spuiten...
Maar ik blijf het superleuk vinden die witte randen, ziet zo lekker elegant en nostalgies uit, soms zelfs sportief (als je bij een eend daarvan spreken kan) :lol:

HHmmm misschien dat ik ze toch nog maar eens ooit aanschaf voor de AZ......alleen heb ik al vaker gehoord dat de witte randen die tussen velg en band geklemd worden toch wel behoorlijk schade aan de band kunne aanbrengen, soms wel leidend tot klapband... :?

Dat idee is iets minder....... :roll: komt iemand dit bekend voor?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 apr, 2006 10:22

Ik heb wel eens gehoord dat ze er bij hogere snelheden afgeslingerd worden. :roll: Dat was niet bij een eend, maar bij een andere wagen, maar het systeem van bevestigen is hetzelfde.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » do 20 apr, 2006 20:00

Die dingen heten trouwens White Walls!

Ik heb ze er nu een jaar opzitten en kan geen sporen van slijtage vinden....

Ja, wel op de white walls zelf, maar dat komt omdat ik wel eens te strak langs het stoeprandje parkeer :oops:

Heb ze voor 15 euri gekocht op Citromobile vorig jaar. Denk dat ik een reserve setje haal dit jaar als ik ze kan vinden....

Het eropzetten is een leuke klus, ze moeten inderdaad tussen je band en de velg in. Tijdens het oppompen van de band wil de white wall er nog wel eens tussenuit glippen. Maar als ze eenmaal zitten heb je nergens last van.

Ziet er stak uit, toch?
Afbeelding
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » do 20 apr, 2006 20:03

Ja idd! Maar ik dacht dat het een soort van witte bandenverf is (dat bestaat ook) daar kan je merken/logos mee verduidelijken en ik dacht dat je daarmee ook zo'n baan erop kon maken! Maar het is dus een stuk rubber oid dat je tussen de velg en de band klemt?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » do 20 apr, 2006 20:09

klopt het is een rubber ring.

En als je met van die verf aan de gang wil gaan, moet je een strakke hand hebben....
www.robdehaan.com

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » do 20 apr, 2006 20:12

oja. is dat stug spul dan oid? En is het dik, zon white wall? Ik vind het wel mooi (net zoals yannick die op zijn avatar had staan, dat miniatuureendje)! Dat zou ik ook wel willen. moet nog even zien wat het mooiste is een white wall of verf ..

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » do 20 apr, 2006 20:25

Frank Deusjevoo schreef:oja. is dat stug spul dan oid? En is het dik, zon white wall? Ik vind het wel mooi (net zoals yannick die op zijn avatar had staan, dat miniatuureendje)! Dat zou ik ook wel willen. moet nog even zien wat het mooiste is een white wall of verf ..

Frank
Nee is best zacht rubber/plastic. Je kan het vergelijken met een dunne fietsband? (weet ff niet beters)

En Frank, voor whitewalls heb je allereerst WEL een 2cv nodig he! :wink:
www.robdehaan.com

Gesloten