ik kan me niet echt voorstellen dat dit verschil uitmaakt in backfires...deusjefoo schreef:Dat zal ik vanavond maar eventjes doen danPunky schreef:Ik zou ook de uitlaat eens goed aansluiten. Bij mij was het euvel toen over namelijk.
Probleempje met starten :-(
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Ik zal ze eventjes nakijken, dankje voor de tip. Enigzins hoop ik dat ze gebroken zijnflusc schreef:zoals ik al dachtdeusjefoo schreef:Als ik mijn luchtfilter er vanaf heb komen er inderdaad vlammen uit de carbarateur.flusc schreef: als je backfires krijgt wil dit niet altijd zeggen dat je ontstekling verkeerd staat of je kleppen slecht gesteld. Je krijgt evengoed backfires als je een te arm mengsel hebt (moet je maar eens bij een koude motor plankgas geven zonder choke, zul je hem ook horen knallen).
als je er zeker van wil zijn dat het backfires zijn, haal de luchtfilter ervan en kijk of er geen vlammen uit je carb komen. Als hij al enkele malen geploft heeft dan zou je ook een zwarte aanslag in je carb moeten zien.
ALS het backfires zijn zou ik beginnen met je carb eens goed te reinigen (dan ga ik er wel vanuit dat je kleppen en onsteking goed staat)
Greetz
Niels
nou ja, aangezien je je ontsteking hebt veranderd zou ik in de eerste plaats ontsteking zeggen...
voor de zekerheid nog eens de werkwijze:
Gebruik een tijdpen (of een boortje van 6 mm) om in het gat aan de linkerzijde van het motorhuis tussen uitlaatpijp en cilinderkop te steken.
Houd de pen tegen het vliegwiel aangedrukt. Schakel de eerste versnelling in. Duw de wagen waardoor het vliegwiel draait zodat de pen in het gat in het vliegwiel valt
zet het contact aan
Draai nu de behuizing naar links (tegen de klok) tot de LED dooft. Draai vervolgens voorzichtig naar rechts (met de klok mee) totdat de LED juist aangaat. Zet de ontsteking behuizing vast met de M7-boutjes,
let wel! bij het vastzetten van de boutjes dat je niet opnieuw draait aan je onsteking...
Ik zou voor de zekerheid toch eens onder je 1-2-3 kijken ( dus weer helemaal er eens uitnemen) ik heb gehad dat er een van de 2 stiftjes was afgebroken...
indien dit allemaal niet helpt zal je je mengsel moeten nakijken.
Niels
Officiele eigenaar van een deusjefoo
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wel typerend dan, dat het bij mij ophield toen de uitlaat dichtgekit was dan. Heb je daar een andere verklaring voor???flusc schreef:ik kan me niet echt voorstellen dat dit verschil uitmaakt in backfires...deusjefoo schreef:Dat zal ik vanavond maar eventjes doen danPunky schreef:Ik zou ook de uitlaat eens goed aansluiten. Bij mij was het euvel toen over namelijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
nee de wonderen zijn de wereld nog niet uit zekerPunky schreef:Wel typerend dan, dat het bij mij ophield toen de uitlaat dichtgekit was dan. Heb je daar een andere verklaring voor???flusc schreef:ik kan me niet echt voorstellen dat dit verschil uitmaakt in backfires...deusjefoo schreef: Dat zal ik vanavond maar eventjes doen dan
vroem vroem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Geen pinnetje gebroken helaas, ik denk alleen dat mijn ontsteking defect is. Is had hem gisteren draaien, en het toerental gaat ook steeds hoger en dan weer lager. Dus ik zal mijn oude puntjes er weer eens opzetten. Weet ook iemand hoelang er garantie zit op een 123???
Officiele eigenaar van een deusjefoo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
op de citromobile !!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Weet je zeker dat je niet ergens valse lucht hebt??deusjefoo schreef:Geen pinnetje gebroken helaas, ik denk alleen dat mijn ontsteking defect is. Is had hem gisteren draaien, en het toerental gaat ook steeds hoger en dan weer lager. Dus ik zal mijn oude puntjes er weer eens opzetten. Weet ook iemand hoelang er garantie zit op een 123???
Het probleem die je beschrijft komen me enigzins bekent voor. Wel goed starten maar daarna willen afslaan. En die fluit herken ik ook, bij mij was deze dan minder schel.
De oplossing bleek te zitten in valse lucht langse de in-(en uit)laat pakkingen.
Heb je hier al naar gekeken??