Sensor Visa ontsteking

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Sensor Visa ontsteking

Bericht door citrobe » di 28 mar, 2006 14:58

weet iemand hoe je kan weten wanneer een sensor defect is?
Kan je die meten of zo?
Ik heb de indruk dat die bij mij alleen goed werkt bij koude en warme motor. Tussenin durft ie nogal eens stilvallen, en dan mag ik wachten tot het zootje afgekoeld is. Eens helemaal warm loopt ie verder perfect.
Vreemde toestand vind ik.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 28 mar, 2006 16:02

ja dat kun je meten, ik geloof dattie 1 volt doorgeeft als er geen nok in de buurt is en ongeveer 7 volt als er wel een nok in de buurt is (correct me if i'm wrong) heb je trouwens 2 of 3 draads sensoren? maakt ook eigenlijk niet veel uit, bij de 3 draads is er 1 een massa (schijnt minder storingsgevoelig te zijn)

Het kan ook aan de computer liggen, heb ook wel eens gehoord dat als die warm wordt, de printplaat krom gaat staan en er dan een verbinding wegvalt, met als gevolg de storing die je beschrijft.

als je na het horen van al deze ellende besluit om je blokkie weg te doen: ik houd me aanbevolen :wink:

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 28 mar, 2006 16:04

Als je aan de groene draad en massa meet moet de spanning 0,5-2V zijn
en op het moment dat het plekje van het vliegwiel passeerd 5-7 V zijn
Maar dit probleem kan ook in de bobine zitten.

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Bericht door citrobe » di 28 mar, 2006 18:37

rusty schreef:ja dat kun je meten, ik geloof dattie 1 volt doorgeeft als er geen nok in de buurt is en ongeveer 7 volt als er wel een nok in de buurt is (correct me if i'm wrong) heb je trouwens 2 of 3 draads sensoren? maakt ook eigenlijk niet veel uit, bij de 3 draads is er 1 een massa (schijnt minder storingsgevoelig te zijn)

Het kan ook aan de computer liggen, heb ook wel eens gehoord dat als die warm wordt, de printplaat krom gaat staan en er dan een verbinding wegvalt, met als gevolg de storing die je beschrijft.

als je na het horen van al deze ellende besluit om je blokkie weg te doen: ik houd me aanbevolen :wink:

greetz Rusty
Bedankt voor de tips; het is een drie draad.
Wat is zo'n blokje met 92 000 km nog waard dan?

mvg

Jose B
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

Caroline81
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 00:36

Bericht door Caroline81 » di 28 mar, 2006 19:15

50 á 75 euro toch wel. Aan de andere kant worden ze steeds schaarser omdat de visa's opraken. RaRa hoe kan dat :(

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 28 mar, 2006 20:13

eerst even de sensoren doormeten, je bobine checken, etc
Evt je carburatuer schoonmaken.

en dan kun je altijd je blok nog verkopen.
92k zegt trouwens niet zoveel over het blok, zo'n visa blok kan meer hebben dan een eendeblok
Ami 8 break

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Bericht door citrobe » di 28 mar, 2006 20:20

Evan schreef:eerst even de sensoren doormeten, je bobine checken, etc
Evt je carburatuer schoonmaken.

en dan kun je altijd je blok nog verkopen.
92k zegt trouwens niet zoveel over het blok, zo'n visa blok kan meer hebben dan een eendeblok
Dank voor de tip.

Het gaat er mij juist om hoe ik zo'n losse sensor kan doormeten en/of testen. Het is een driedraads systeem (1986).
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 29 mar, 2006 11:48

mmm ja ik weet t nog wel alleen de kleuren ben ik ff kwijt.

Je hebt een aarde draad, nou das logisch ff aan de min leggen van een 12v accu.
Dan een plus draad, ook makkie he
Dan een signaal draad. Die sluit je aan je mulitmeter, de plus van de multimeter.
De min van de multimeter aan dezelfde min aan de 12V accu.
Dan meet je als het goed is nada noppes.
Dan houd je er iets van metaal bij (of bij het blokje metaal van je vliegweel), nu moet ie 0,7 volt geven, kan iets meer kan iets minder zijn.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 29 mar, 2006 23:47

geen nok van je vliegwiel voor de sensor is 0,5-2V
wel een nok van het vliegwiel voor de sensor is 5-7V (bij een goede sensor)

bron: haynes/kluwer
Ami 8 break

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

ONDERSTE SENSOR

Bericht door Le Patron » do 30 mar, 2006 15:06

Onderste sensor is waarschijnlijk stuk.

Als hij koud wel goed loopt kun je hem niet doormeten, zal koud dan toch goed aangeven.

Sensoren op voorraad!!
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 30 mar, 2006 15:30

Als de onderste sensor defect zou zijn zou hij altijd boven ca 3000t/min slecht gaan lopen

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

SENSOR VISA ONTSTEKING

Bericht door citrobe » do 30 mar, 2006 16:10

Bedankt allemaal.
Ik heb mijn sensoren eens koud gemeten, en alle blijken goed. (ik heb er 4, dus twee reserve) Als de auto stilviel (steeds na +- 1 km) was de enige remedie de twee sensoren vervangen. Zo waren een week lang de vier sensoren om de andere dag in de auto.
Nu heb ik de computer vervangen, en rijdt hij een stuk beter, maar deze morgen kreeg ik hem bijna niet gestart.
Vreemde toestand toch met die VISA.
Ik heb verleden week de onderdruksensor vervangen, nog nieuw gevonden in de doos.
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

Gebruikersavatar
citrobe
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 15 feb, 2005 18:47
Locatie: Izegem
Contacteer:

Re: ONDERSTE SENSOR

Bericht door citrobe » do 30 mar, 2006 16:11

Le Patron schreef:Onderste sensor is waarschijnlijk stuk.

Als hij koud wel goed loopt kun je hem niet doormeten, zal koud dan toch goed aangeven.

Sensoren op voorraad!!

Hoeveel kost zo'n sensor?
CITRoen micrOBE.
********
Mehari 1980
Dyane 1976
AZAM 6 1966

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 30 mar, 2006 17:29

Evan schreef:geen nok van je vliegwiel voor de sensor is 0,5-2V
wel een nok van het vliegwiel voor de sensor is 5-7V (bij een goede sensor)

bron: haynes/kluwer
dat was ie :D

eventueel met een haarphone opwarmen??

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 31 mar, 2006 20:09

sensor is behoorlijk duur dacht ik 30 / 40 euro!?

soms vreemde dingen die visa's ja :?

maar als het eenmaal rijdt...
ik heb als eens probleem gehad met de computer, deze deed alleen als ie koud was.. warm trok waarschijnlijk de printplaat iets krom, waardoor er een contact geen contact meer maakte...
sensor heb ik ook al eens kapot gehad... en een keer smerig
luchtfilter probleem.. het komt allemaal aardig nou
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Plaats reactie