nieuwe banden
-
- Veelvuldig poster
recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!AK350 schreef:Als ik in het blaadje van Cassis kijk zie ik dat de Michelin 135-15 M+S 102 euro kost.
De retread versie kost 72 euro (dan heb je een gebruikte band met nieuw profiel.)
De Michelin 135-15 ZX kost 97 euro
Wie heeft ervaring met deze banden ?
135-15 zx was de orginele montage voor mehari en ACAdiane, erg goede banden (maar wel prijzig)
135-15 M+S is echt ideaal voor raids, winter e.t.c. een erg fijne band, maar wel hoge slijtage (zeker als de temperatuur boven de 8 graden celcius komt) en natuurlijk erg prijzig......
iig succes met de keuze (ik blijf bij TOYO

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
helemaal mee eens!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
gecoverde banden is niet zo veel mis mee.recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.
ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur
groet,
hubert
-
- Regelmatige poster
gecoverde banden is niet zo veel mis mee.
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.
ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur
groet,
hubert[/quote]
Dit is geen juiste info omdat een band van een vliegtuig gemaakt wordt om te recoveren. Het rubber is veel dikker dan een auto band.
groet,
hubert[/quote]
Dit is geen juiste info omdat een band van een vliegtuig gemaakt wordt om te recoveren. Het rubber is veel dikker dan een auto band.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
Ik heb onder mijn eend (zie mijjn avator) gewone Michelin Energy banden. Deze banden zijn dan wel veel duurder als de originele, maar dat is het zeker waard. De banden hebben dan ook een hedendaags profiel en ogen ook een stuk sportiever.
Namelijk Michelin Energy 145/65 R15 (72T-XT1).
Deze passen op een gewone velg, en geven 2keer zo veel grip in de bochten als banden van 125 breed. Dit komt mede doordat ze natuurlijk een breder vlak hebben maar ook veel platter zijn als de normale band
Heb er voorheen firestones f560 en michelins ondergehad in 125 breed.
De Firestones reden beter met nat weer en de michelins beter met droog weer en waren iets comfortabeler.
Achter heb ik nu Firstones F560 155 R15 (82T)
Deze passen nog maar net binnen de achterspatborden en lopen dus niet aan. Deze banden hebben een hele hoge wang maar dat staat juist leuk.
Deze banden slijten amper en zijn een paar mm afgesleten na meerdere 10.000km/ters
Namelijk Michelin Energy 145/65 R15 (72T-XT1).
Deze passen op een gewone velg, en geven 2keer zo veel grip in de bochten als banden van 125 breed. Dit komt mede doordat ze natuurlijk een breder vlak hebben maar ook veel platter zijn als de normale band
Heb er voorheen firestones f560 en michelins ondergehad in 125 breed.
De Firestones reden beter met nat weer en de michelins beter met droog weer en waren iets comfortabeler.
Achter heb ik nu Firstones F560 155 R15 (82T)
Deze passen nog maar net binnen de achterspatborden en lopen dus niet aan. Deze banden hebben een hele hoge wang maar dat staat juist leuk.
Deze banden slijten amper en zijn een paar mm afgesleten na meerdere 10.000km/ters
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
De banden zitten gewoon op een originele eenden velg!
En een uitdaging klaverblad racen vind ik geen probleem, aangezien daar het verschil het aanmerkelijkst is!
Met andere banden kreeg ik altijd last van onderstuur.
En een uitdaging klaverblad racen vind ik geen probleem, aangezien daar het verschil het aanmerkelijkst is!

Met andere banden kreeg ik altijd last van onderstuur.
©COPYWRIGHT
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij mij staat er gewoon "X" op de banden. Is een "ZX" een ander model of zo?Joen schreef:Morgen liggen er bij mij nieuwe velgjes en nieuwe michelins zx voor erop.

Goed idee! Kijken wie d'r het hardst een klaverblad kan nemen!Delfosso schreef:Kan me nauwelijks voorstellen dat een eend op normale (brede) banden goed door de bochten wil. Moet toch keertje getest worden kijken of je achter me kan blijven als ik de A16 op draai