hoeveel vreet jouw eend per jaar?
hoeveel vreet jouw eend per jaar?
Vraag ik me zomaar af: hoeveel rijdt iedereen nou gemiddeld per jaar met zijn 2CV? En hebben veel mensen er nog een auto naast, voor de wintermaanden en de lange afstanden zeg maar?
Ik heb "alleen maar" mijn eend, en rekende net uit dat ik gemiddeld
13.460 km per jaar rij
Ze rijdt dan ook als een zonnetje
Ik heb "alleen maar" mijn eend, en rekende net uit dat ik gemiddeld
13.460 km per jaar rij
Ze rijdt dan ook als een zonnetje
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
heb er nu zo'n 40000 eendkilometers opzitten.
Top was afgelopen jaar, met een dikke 16000.
Veel meetings en vakantie, dus dat tikt aan.
Dit jaar moeten dat er nog meer worden
De meeste km's heb ik echter met de eend van mijn vader gereden. Van november 2004 tot half februari dit jaar heb ik daar mee rondgereden omdat mijn eigen eend niet de weg op mocht (geen apk).
Zit vanaf half februari met mn eigen eend op 3000km...
Top was afgelopen jaar, met een dikke 16000.
Veel meetings en vakantie, dus dat tikt aan.
Dit jaar moeten dat er nog meer worden
De meeste km's heb ik echter met de eend van mijn vader gereden. Van november 2004 tot half februari dit jaar heb ik daar mee rondgereden omdat mijn eigen eend niet de weg op mocht (geen apk).
Zit vanaf half februari met mn eigen eend op 3000km...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Moderator
Heb hem zo'n 8 jaar en de klok al eens dik rondgereden. 2 a 3 x Frankrijk per jaar, wat meetings en dagelijks gebruik. Tom D. woont niet echt centraal dus die maakt wat meer km's voor een meeting dan ik
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Met de eend hebben we de afgelopen jaren niet zo veel gereden kwamen maar net op 2000 km uit, dit jaar komen we veel verder denk ik, rijdt er nu dagelijks mee naar mijn werk en ook naar een aantal meeting. Met onze andere auto Volvo v40 rijden we denk ik 25000 km per jaar. maar datzal wel veel minder worden nu. En onze nieuwe aanwinst de AK moet de woon werk auto gaan worden.
-
- Regelmatige poster
Betekend dat dan dat je met je AK per jaar makkelijk zon 20000km gaat rijden Even wat anders is het nu anders om in een besteleend te rijden ipv normale eend wat wegligging enzo betreft?inmijneendje schreef:Met de eend hebben we de afgelopen jaren niet zo veel gereden kwamen maar net op 2000 km uit, dit jaar komen we veel verder denk ik, rijdt er nu dagelijks mee naar mijn werk en ook naar een aantal meeting. Met onze andere auto Volvo v40 rijden we denk ik 25000 km per jaar. maar datzal wel veel minder worden nu. En onze nieuwe aanwinst de AK moet de woon werk auto gaan worden.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heb met mijn eend ruim 3000 km gereden in drie maand. Zonder problemen!
In mijn kever daarentegen heb ik vorig jaar nog geen 1000 kilometer gereden ....:S
Toch maar weer es uitkijken naar een projectje voor van de zomer!
Rens
In mijn kever daarentegen heb ik vorig jaar nog geen 1000 kilometer gereden ....:S
Toch maar weer es uitkijken naar een projectje voor van de zomer!
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
Tsja ik wil zometeen ook veel km's maken met de eend, maar mijn scooterteller stond vorig jaar maart op 15.000 en staat nu tegen de 24.000 km aan te hikken. Dat is toch 9000 km en dat eigenlijk allemaal afgelegd in de noordoostpolder, met een diameter van ongeveer 30 km ..
Ja ik rij best veel met de scooter al dus zometeen met de eend waarschijnlijk ook!
(en ik denk dat een eend goedkoper in onderhoud is dan een scooter, die van mij heeft hele dikke kosten gemaakt, vooral ivm slijtage, en deze scooters geven ze ongeveer 35000 km en dan zijn ze ongeveer op. Die van mij is ook nog opgevoerd dus zal wel af zijn wanneer ik 18 ben .. )
Frank
Ja ik rij best veel met de scooter al dus zometeen met de eend waarschijnlijk ook!
(en ik denk dat een eend goedkoper in onderhoud is dan een scooter, die van mij heeft hele dikke kosten gemaakt, vooral ivm slijtage, en deze scooters geven ze ongeveer 35000 km en dan zijn ze ongeveer op. Die van mij is ook nog opgevoerd dus zal wel af zijn wanneer ik 18 ben .. )
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Nee het zal geen 20.000 km gaan worden denk ik maar rond de 10.000 en de rest Gewoon met de volvo, gaan regelmatig op familie bezoek door heel nederland met meestal 4 volwassenen en dat is toch lekkerder in de volvo, en voor de snelle vakantie (weekje in het voorjaar naar Frankrijk) gaan we ook met de volvo. Anders zijn we al 3 dagen kwijt met reizen en nu hooguit een paar uur in de nacht.Betekend dat dan dat je met je AK per jaar makkelijk zon 20000km gaat rijden Even wat anders is het nu anders om in een besteleend te rijden ipv normale eend wat wegligging enzo betreft?
En voor mijn gevoel scheel het rijden niet zo veel alleen de top ligt veel lager als onze eend, maar mss komt dat nog wel als de motor een goed beurtje heeft gehad en lekker is afgesteld.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik rij met m'n charleston zo'n 6 á 7000 km per jaar denk ik
en met m'n blauwe special zo'n 8 á 9000 km denk ik..
en met m'n blauwe special zo'n 8 á 9000 km denk ik..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/