nieuwe banden

Alles over de wielophanging
AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » di 4 apr, 2006 16:38

Als ik in het blaadje van Cassis kijk zie ik dat de Michelin 135-15 M+S 102 euro kost.
De retread versie kost 72 euro (dan heb je een gebruikte band met nieuw profiel.)
De Michelin 135-15 ZX kost 97 euro

Wie heeft ervaring met deze banden ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » di 4 apr, 2006 20:26

Voor die 30 euro ga ik geen armoe lijden. Ik heb al teveel van die loopvlakken zien verdwijnen door ondeskundig recoveren.
Beter een eend dan geen eend

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 5 apr, 2006 09:11

AK350 schreef:Als ik in het blaadje van Cassis kijk zie ik dat de Michelin 135-15 M+S 102 euro kost.
De retread versie kost 72 euro (dan heb je een gebruikte band met nieuw profiel.)
De Michelin 135-15 ZX kost 97 euro

Wie heeft ervaring met deze banden ?
recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!

135-15 zx was de orginele montage voor mehari en ACAdiane, erg goede banden (maar wel prijzig)
135-15 M+S is echt ideaal voor raids, winter e.t.c. een erg fijne band, maar wel hoge slijtage (zeker als de temperatuur boven de 8 graden celcius komt) en natuurlijk erg prijzig......

iig succes met de keuze (ik blijf bij TOYO :wink: , maar als ik geld genoeg zou hebben zouden er alleen maar michelin 135 ers op komen)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 5 apr, 2006 18:11

Slijten die Toyo's niet hard dan?

Heb ooit Toyo's onder mijn vectra gehad, maar kreeg sterk het idee dat dit delzelfde kwaliteit als Firestone is.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » wo 5 apr, 2006 18:39

Michelin 135-15 ZX is de band die er onder hoort. (eigenlijk 135-15 X maar die is er niet meer)

Dit is echt een geweldig goede band en erg slijtvast. Ik heb ze ook onder de AK350 en de AZU zitten, prima...Ga voor namaak en krijg spijt...
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 5 apr, 2006 21:48

helemaal mee eens!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

huub
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door huub » wo 5 apr, 2006 21:50

recoveren (retreadmag in NL niet meer, teveel loopvlakken die loslieten en klapbanden! al zullen ze het niet snel zien als je ze erop hebt, niemand let er meer op tegenwoordig maar mijn advies is: begin er niet aan!
gecoverde banden is niet zo veel mis mee.
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.

ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur

groet,
hubert

Joen
Beginner
Beginner

Bericht door Joen » vr 7 apr, 2006 15:01

Morgen liggen er bij mij nieuwe velgjes en nieuwe michelins zx voor erop. Vandaag de binnenkant goed getectyleerd... morgen erop leggen. Achter laat ik de firestones gewoon meerollen...

Ben benieuwd naar t verschil. Voelde igg wel iets in mijn portemonnee...
Citroen 2Cv4 Special '78 / Citroen C1

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » vr 7 apr, 2006 16:36

gecoverde banden is niet zo veel mis mee.
de meeste mensen hebben hun persoonlijke hoogste snelheid op gecoverde banden , zonder dit te weten.
Iedere jumbo jet heeft gecoverde banden, het karkas van zo'n band wordt een keer of 12 opnieuw gecoverd voordat hij onder een gierkar verdwijnt.
Toch goed genoeg om met een paar honderd km/uur op schiphol toegelaten te worden........ zonder loslatend loopvlak trouwens.

ik heb ettelijke sets gecoverde banden onder de aca gehad, en het enige wat ik merkte was een vriendelijke vraagprijs.
voor zover ik weet worden er nauwelijks nog eendbanden gecoverd, dit loont alleen in heel hoge oplages, en voor die paar eenden die er nog rondrijden is dat niet meer de moeite, of veel te duur

groet,
hubert[/quote]

Dit is geen juiste info omdat een band van een vliegtuig gemaakt wordt om te recoveren. Het rubber is veel dikker dan een auto band.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » ma 10 apr, 2006 17:20

Ik heb onder mijn eend (zie mijjn avator) gewone Michelin Energy banden. Deze banden zijn dan wel veel duurder als de originele, maar dat is het zeker waard. De banden hebben dan ook een hedendaags profiel en ogen ook een stuk sportiever.

Namelijk Michelin Energy 145/65 R15 (72T-XT1).
Deze passen op een gewone velg, en geven 2keer zo veel grip in de bochten als banden van 125 breed. Dit komt mede doordat ze natuurlijk een breder vlak hebben maar ook veel platter zijn als de normale band

Heb er voorheen firestones f560 en michelins ondergehad in 125 breed.
De Firestones reden beter met nat weer en de michelins beter met droog weer en waren iets comfortabeler.

Achter heb ik nu Firstones F560 155 R15 (82T)
Deze passen nog maar net binnen de achterspatborden en lopen dus niet aan. Deze banden hebben een hele hoge wang maar dat staat juist leuk.
Deze banden slijten amper en zijn een paar mm afgesleten na meerdere 10.000km/ters
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » ma 10 apr, 2006 17:27

Kan me nauwelijks voorstellen dat een eend op normale (brede) banden goed door de bochten wil. Moet toch keertje getest worden kijken of je achter me kan blijven als ik de A16 op draai :lol:
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » ma 10 apr, 2006 17:36

Maar vast niet op een gewone eendvelg...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Revers99
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Revers99 » ma 10 apr, 2006 18:03

De banden zitten gewoon op een originele eenden velg!

En een uitdaging klaverblad racen vind ik geen probleem, aangezien daar het verschil het aanmerkelijkst is! :D
Met andere banden kreeg ik altijd last van onderstuur.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » ma 10 apr, 2006 21:11

Joen schreef:Morgen liggen er bij mij nieuwe velgjes en nieuwe michelins zx voor erop.
Bij mij staat er gewoon "X" op de banden. Is een "ZX" een ander model of zo? :?
Delfosso schreef:Kan me nauwelijks voorstellen dat een eend op normale (brede) banden goed door de bochten wil. Moet toch keertje getest worden kijken of je achter me kan blijven als ik de A16 op draai
Goed idee! Kijken wie d'r het hardst een klaverblad kan nemen! :lol: Ik doe wel mee!

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » ma 10 apr, 2006 21:46

Even doorsparen jongens, dan kunnen jullie een auto kopen die jullie misschien wel mooi vinden. Je vernaggeld natuurlijk je hele stuurinrichting en wielophanging op deze manier. Een eend is gewoon geen racewagen. Nee voor mij niet breder dan 135.
Beter een eend dan geen eend

Plaats reactie