Geen contact?
Geen contact?
Hallo,
Ik krijg m'n Mehari niet aan de praat. Batterij is opgeladen en OK maar ik krijg geen contact en de startmotor draait uiteraard ook niet rond.
Waar begin ik te kijken? Sorry voor de misschien domme vraag maar ik ben echt een leek . Ik wil echter graag bijleren en niet zomaar gewoon naar de garagist duwen.
Alvast bedankt.
Ik krijg m'n Mehari niet aan de praat. Batterij is opgeladen en OK maar ik krijg geen contact en de startmotor draait uiteraard ook niet rond.
Waar begin ik te kijken? Sorry voor de misschien domme vraag maar ik ben echt een leek . Ik wil echter graag bijleren en niet zomaar gewoon naar de garagist duwen.
Alvast bedankt.
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Het zou kunnen dat het relais in je startmotor blijft plakken. Tik eens een paar keer met beleid (dus niet al te hard) met een hamer op je startmotor.
Soms komt het relais dan weer los en gaat hij weer rond.
Als dat niet helpt zul je moeten weten of er wel spanning op de startmotor staat. Zo niet, dan zul je de bedrading moeten nalopen.
Nog iets om te checken: zitten alle draadjes onder je contactslot nog aangesloten ?
Soms komt het relais dan weer los en gaat hij weer rond.
Als dat niet helpt zul je moeten weten of er wel spanning op de startmotor staat. Zo niet, dan zul je de bedrading moeten nalopen.
Nog iets om te checken: zitten alle draadjes onder je contactslot nog aangesloten ?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
accuklemmen goed op de accu vastgezet?
als de pluspool-klem ook maar een beetje loszit, doet ie niks.
Had ik van de week ook last van.
klemmen moeten echt goed contact maken.
eventueel wat zuurvrije vaseline tussen de klemmen en polen smeren...
als de pluspool-klem ook maar een beetje loszit, doet ie niks.
Had ik van de week ook last van.
klemmen moeten echt goed contact maken.
eventueel wat zuurvrije vaseline tussen de klemmen en polen smeren...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
Haal de startmotor er uit en sluit deze met startkabels eens op een volle accu aan. Dan weet je of je startmotor werkt!manonella schreef:Het is een '71 maar ik vermoed dat het niet meer het originele contactslot is. Ik moet het contactslot omdraaien en starten met een drukknop op het dashbord.
Zaterdag ga ik verder proberen en hou jullie op de hoogte.
Voor de rest zou je de boel eens door moeten meten. Je zou op de schakelaar 12 volt moeten meten als je deze op contact zet. Zo ook op de startknop als je hem in drukt.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Zie ik inderdaad maar het originele slot is afgekoppeld en daarnaast is een zelfbouw gehangen.
Ik had al begrepen dat je gewoon contact moet maken en dan de knop indrukken om te starten maar hij doet gewoon niks...
Toch even melden dat jullie allemaal al van harte bedankt zijn voor de tips Zoveel reacties op zo'n korte tijd is echt fantastisch.
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ik zelf ook wat tips kan geven maar zover zijn we nog lang niet
Ik had al begrepen dat je gewoon contact moet maken en dan de knop indrukken om te starten maar hij doet gewoon niks...
Toch even melden dat jullie allemaal al van harte bedankt zijn voor de tips Zoveel reacties op zo'n korte tijd is echt fantastisch.
Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ik zelf ook wat tips kan geven maar zover zijn we nog lang niet
Hoi Manonella,
Ik heb ook een appart contactslot en startknop op mijn Mehari.
Je zou kunnen proberen de 2 draadjes die naar het contactslot lopen met elkaar te verbinden, dan weet je in ieder geval of je dit kunt uitsluiten.
Als je de lichtschakelaar omzet branden de lampen dan wel?, deze zouden het moeten doen zonder dat de auto op contact staat.
Ik heb ook een appart contactslot en startknop op mijn Mehari.
Je zou kunnen proberen de 2 draadjes die naar het contactslot lopen met elkaar te verbinden, dan weet je in ieder geval of je dit kunt uitsluiten.
Als je de lichtschakelaar omzet branden de lampen dan wel?, deze zouden het moeten doen zonder dat de auto op contact staat.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987