Drukgroep verstevigen

Gesloten
A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Drukgroep verstevigen

Bericht door A3 » di 14 okt, 2003 11:10

Ik heb een 4 cyl. eend, 109pk :twisted: . Maar mijn koppeling/drukgroep houdt het niet bij. Heeft iemand ervaring met het verstevigen van een diafragma drukgroep?
Koppeling en drukgroep is van 1300 gsa

A3

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 14 okt, 2003 18:22

kleine vraag
welke motor steekt erin? en hoe heb je je chassis verstevigd? en de keuring ?
is het een diafragma koppeling?
robin

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

Drukgroep

Bericht door A3 » wo 15 okt, 2003 22:56

het is een ami-super chassis. 1300cc Gsa motor met dubbele webers en snelle nokkenassen.
Qua keuring is het gewoon het gewone verhaal..

En verder is het idd een diafragma

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 16 okt, 2003 01:50

vertel over keuring?
is het met 2cv kas? of ami?
kan je bij citroentuning.de geen andere koppeling krijgen?
en anders eens bij tuningsbedrijven horen of gaan vergelijken welke kopppelingen ze in een andere auto gebruiken met ongeveer 100 pk en of dat daar geen koppeling van past. als de dikte en de diameter even groot zijn + ook het aantal spiebanen moet dit wel lukken denk ik en dan is het ook niet echt duurder.
robin.
dan gaat je autotje toch hard met 109pk??
en wat heeft dit grapje gekost??

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » do 16 okt, 2003 09:43

Heej a3,

Jij ook hier !!

Over het verhaal van de keuring zie het ccnl-blad. Diederik Struyk heeft hier ooit eens een stuk over geschreven.
Laatst gewijzigd door Jacobus_XIII op do 16 okt, 2003 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

A3
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 14 okt, 2003 11:08
Locatie: Sittard
Contacteer:

drukgroep

Bericht door A3 » do 16 okt, 2003 10:11

Over de keuring.. Tja... laten we dat maar stil houden. 2cv koets.
Bij citroentuning.de zeggen ze wel iets te kunnen krijgen, maar dat zal wel eeuwigheid duren, en niet zo;n goede verhalen over gehoord.
Heb niet zoveel plaats he, anders zou ik ook wel een maatje grotere koppeling gaan zoeken.
Hoe hard dat gaat.. Uhh.. 100pk op 650kg.. Dat gaaat rap!
Astra 1.6i houdt het echt niet bij. Dan is het gewoon rustig schakelen..

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » do 16 okt, 2003 11:39

Mm... diek heeft zijn ami-super-eend RDW moeten keuren aangezien hij een frans kenteken had. Zie 2pktje maart 2002

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 16 okt, 2003 19:58

je kan een moderen koppelingsplaat proberen die dezelfde afmetingen heeft als een gsa koppeling. (beter materiaal) of probeer www.2cv.be eens
wat kost dit grapje eigenlijk? en wat verkruikt je monster?
vindt dit wel een bangelijke gedachten om met je 2cv de meesten het nakijken te geven. ik ben vanwege budget genoodzaakt een visa met hoge compressie en 630 nokkenas te gebruiken maar wie weet in de toekomst??
robin
heb bij 2cv.be mijn stukken gehaald voor visa is zeer nette service doet trouwens al baijna 20jaar mee aan de 24uur voor 2cv hij weet waarover hij klapt.

Gesloten