Nee, dit past standaard niet. Ami Super bussen zijn wel goed in de rubbers te persen zodat het wel past. (uhhmm.... 90pk... is dat je 1500cc blok?)catscit schreef:die avo schokbreker die jij hebt, passen die op de dikke super schokbreker pennen?
Ik heb onder de 4 cylinder ami 6 die ik zojuist aan m'n vriendin gedoneert heb (na vele weekenden werk, sukkel die ik ben) nieuwe RECORD schokbrekers zitten van de graaf. Die kan ik er net zo goed onderuit halen want die doen helemaal NIKS.
Ja ik heb ze "ontlucht", 20 keer op en neer bewogen, 400km met de auto gereden en nog steeds deint het ding over de weg als een roeiboot op de oceaan. Erg vervelend als je met 160km/h een polo probeert in te halen (90pk is best lekker). Zal vast niet goed zijn voor het bochtenwerk.
Ami Super veerpotten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
da's mooi klote, dan heb ik niks aan die avo's.
Heb jij alle pennen vervangen door die van een eend dan?
Of heb je de ijzeren bus eruit gehaald en de schokbrekers op de dikkere pen geperst?
90pk is een 1300 eco blokkie met andere koppen, verder standaard (wel aangepaste uitlaat en inlaat). Heeft op de rollenbank gestaan. Er zit nu een gasstuk in (lpg) dus zal ie wel geen 90pk meer halen.
Heb jij alle pennen vervangen door die van een eend dan?
Of heb je de ijzeren bus eruit gehaald en de schokbrekers op de dikkere pen geperst?
90pk is een 1300 eco blokkie met andere koppen, verder standaard (wel aangepaste uitlaat en inlaat). Heeft op de rollenbank gestaan. Er zit nu een gasstuk in (lpg) dus zal ie wel geen 90pk meer halen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Ik rijd zelf nog met de AVO's onder m'n 2 cilinder. Frank van duckservice rijdt ook met AVO's onder zijn subaru 4 cilinder eend. Frank heeft de ijzeren bus eruit gehaald en de schokbrekers op dikker bussen geperst. Dit ging volgens hem vrij gemakkelijk en werkte goed.catscit schreef:da's mooi klote, dan heb ik niks aan die avo's.
Heb jij alle pennen vervangen door die van een eend dan?
Of heb je de ijzeren bus eruit gehaald en de schokbrekers op de dikkere pen geperst?
90pk is een 1300 eco blokkie met andere koppen, verder standaard (wel aangepaste uitlaat en inlaat). Heeft op de rollenbank gestaan. Er zit nu een gasstuk in (lpg) dus zal ie wel geen 90pk meer halen.
Ik zie het zelf ook niet zitten om kleinere pennen en Ami 8 platen te gebruiken. Ik heb wel eens gehoord (lees geen ervaring) dat deze nog wel eens af willen breken.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
afbreken of ze worden krom. Alle zware last a types hebben dikke pennen, da's niet voor niks.
Ik heb een setje nieuwe monroe gasdempers liggen voor mijn 4 cylinders. Die zou ik aan de 6 super kunnen doneren en dan avos kopen voor mijn 4cylinder.
Ik heb een setje nieuwe monroe gasdempers liggen voor mijn 4 cylinders. Die zou ik aan de 6 super kunnen doneren en dan avos kopen voor mijn 4cylinder.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Inderdaad! Joke blij en een goede reden om AVO's te kopen.catscit schreef:afbreken of ze worden krom. Alle zware last a types hebben dikke pennen, da's niet voor niks.
Ik heb een setje nieuwe monroe gasdempers liggen voor mijn 4 cylinders. Die zou ik aan de 6 super kunnen doneren en dan avos kopen voor mijn 4cylinder.