uitlaten en sproeiers
uitlaten en sproeiers
Ik heb bij mijn eend met visa-blok de uitlaten aangepast: elke cilinder een eigen sidepipe bestaande uit een originele tweede demper. Nu knalt hij alleen nogal als ik mijn gas loslaat en ik heb het idee dat hij iets minder vermogen heeft. Nu heb ik eens ergens gehoord dat je de sproeiers kunt vervangen, maar moeten ze dan groter of kleiner?
-
- Gebruiker
- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
- Locatie: Vianen
Lekkage ergens in het uitlaatsysteem. Kan ook een gaatje zijn. Zelf gehad met m'n motor.
Dat je vermogen mist kan ook doordat je als ik het goed begrijp geen verbinding meer hebt in het uitlaatsysteem tussen de 2 cilinders. Bij alle 2 cil die ik ken zit altijd een punt waar 2 2 cilinders bij elkaar komen en dat zit er net voor niks. Bij motOren bijv BMW kun je dit goed zien. Dit zorgt voor een betere vullingsgraad en dus meer koppel en vermogen als ik me goed herinner. Iets met gebruik maken van pulsaties in het uitlaatsysteem.[/b]
Dat je vermogen mist kan ook doordat je als ik het goed begrijp geen verbinding meer hebt in het uitlaatsysteem tussen de 2 cilinders. Bij alle 2 cil die ik ken zit altijd een punt waar 2 2 cilinders bij elkaar komen en dat zit er net voor niks. Bij motOren bijv BMW kun je dit goed zien. Dit zorgt voor een betere vullingsgraad en dus meer koppel en vermogen als ik me goed herinner. Iets met gebruik maken van pulsaties in het uitlaatsysteem.[/b]
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
maar hoog in de toeren zou dit dan weer goed moeten maken zo'n uitlaat lijkt me dan... maar bij een standaard blok ...
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
het vermogens verlies komt doordat je bij lage toeren de 2e cylinder nodig hebt om de uitlaatgassen uit de cylinder te trekken.
Met 2 enkele uitlaten heb je aanmerkelijk minder koppel onderin als met de standaard uitlaat. Een goeie 2in1 uitlaat zoals je ziet op de 24uurs racers geeft over het hele bereik koppelwinst en geeft aanmerkelijk minder herrie.
Maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Knallen kan ook zijn omdat je 2 "losse" uitlaten hebt.
Met 2 enkele uitlaten heb je aanmerkelijk minder koppel onderin als met de standaard uitlaat. Een goeie 2in1 uitlaat zoals je ziet op de 24uurs racers geeft over het hele bereik koppelwinst en geeft aanmerkelijk minder herrie.
Maar het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Knallen kan ook zijn omdat je 2 "losse" uitlaten hebt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Er zit toch in het spruitstuk een verbinding tussen de twee cilinders? Of is dit niet genoeg. Het liefst had ik de originele uilaat gehouden, maar ik heb het visablok in een AZ zitten met staande pedalen en die wilde ik behouden. Met andere woorden de uitlaat zit in de weg voor mijn hoofdremcilinder. De uilaten koppelen onder het chassis lijkt me iets te laag uit te komen.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
modern blok met staande pedalen:
http://www.cats-citroen.net/citroen_fea ... index.html
uitlaat staat er ook bij.
De verbinding onder de carbu is niet genoeg, zit meestal ook helemaal dicht ook.
http://www.cats-citroen.net/citroen_fea ... index.html
uitlaat staat er ook bij.
De verbinding onder de carbu is niet genoeg, zit meestal ook helemaal dicht ook.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net