Ik lees op het forum verschillende meningen......de ene zegt dat je de plus én de min zo kan aansluiten op de accu en de ander zegt dat je de - beter kan aansluiten op de koets......
Maakt het nou verschil of maakt het werkelijk geen hol uit?
En dan nog een vraag......ik heb een gele en een rode + draad....ik weet dat de ene voor constant stroom is en de ander voor wissel. Hoe kan ik dit het best aanluiten....moet ik ze allebei aansluiten of kan ik kiezen?
+ en - allebei op de accu of beter op de koets?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
waar heeft die man t over?
als je het over je audioversterker hebt, gewoon + en - rechstreeks op de accu, dan heb je zeker geen last van een slechte massa. Maar gebruik dan wel 4 tot 6mm2 voor je versterker.
als je het verder over je radio hebt, rode over contact schakelen en dan is de gele voor het geheugen van de radio, die dus rechstreeks op de accu.
als je het over je audioversterker hebt, gewoon + en - rechstreeks op de accu, dan heb je zeker geen last van een slechte massa. Maar gebruik dan wel 4 tot 6mm2 voor je versterker.
als je het verder over je radio hebt, rode over contact schakelen en dan is de gele voor het geheugen van de radio, die dus rechstreeks op de accu.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De - en + van de accu geeft over het algemeen minder storing op je radio, maar je kunt hem ook ergens anders aftappen. Bijvoorbeeld geschakeld aan je stuur. Sommige radio's kunnen dan wel gaan brommen.
die constant stroom en wisseldraad moet je ff kijken hoe je dat doet, hangt van je + draad af. Vaak zet ik ze samen op 1 draad van de accu. De constant stroom zorgt voor het geheugen en de schakkel dat de radio bijvoorbeeld op je stuurstroom aan en uit gaat.
die constant stroom en wisseldraad moet je ff kijken hoe je dat doet, hangt van je + draad af. Vaak zet ik ze samen op 1 draad van de accu. De constant stroom zorgt voor het geheugen en de schakkel dat de radio bijvoorbeeld op je stuurstroom aan en uit gaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Als je het toerental van je motor terug hoort komen door je boxen, kun je ook een ontstoorder tussen je + zetten.
Hoor je dat ook niet meer
Heb ik nu ook geen last meer van
Hoor je dat ook niet meer
Heb ik nu ook geen last meer van
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
bij mij is de radio-plus ergens bij een zekering afgetapt. heeft de vorige (of die daarvoor) eigenaar gedaan.
heb het ook zo gelaten.
de min zit bij in de koets, onder het aflegvak vlakbij de verwarmingsopening.
heb geen last van storingen enzo.
je kunt de plus voor de radio ook bij 1 van de 2 aansluitingen van je remlcihten pakken (wel de juiste, anders gaat je radio alleen aan als je remt).
Bij mij zitten de constante en geschakelde plus samen, kan ik de radio ook gebruiken als ie niet op contact staat
heb het ook zo gelaten.
de min zit bij in de koets, onder het aflegvak vlakbij de verwarmingsopening.
heb geen last van storingen enzo.
je kunt de plus voor de radio ook bij 1 van de 2 aansluitingen van je remlcihten pakken (wel de juiste, anders gaat je radio alleen aan als je remt).
Bij mij zitten de constante en geschakelde plus samen, kan ik de radio ook gebruiken als ie niet op contact staat
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black