ik wil een keer mijn moter blokje gaan bekijken wat er nog allemaal aangedaan moet worden (bv.nieuwe pakkingen keeringen enz.) hij lekt namelijk en ik denk dat het wel te maken valt
is er iemand die denkt oh die jongen wil ik wel helpen om samen naar het blokje te kijkenwant ik heb er geen 100% verstand van.
groetjes Ramon
wie kan mij helpen
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Gewoon de boel schoon maken en kijken waar het vandaan komt, let op de krukaskeeringen en brilrubbers, kan ook nog iets simpels als een lekkende aftapplug of pakking van de olievulpijp zijn. Kijk ook ff goed of het rubber van de versnellingshandel waar hij de bak in gaat er nog goed op zit.
2cv az 1968
Re: wie kan mij helpen
Eerste verdachte: klepdekselpakkingen. Zitten of niet goed, of de klepdeksels zijn te strak aangedraaid en daardoor krom. De olie lekt onder je koppen langs richting midden van de motor.Ramon2cv schreef:ik wil een keer mijn moter blokje gaan bekijken wat er nog allemaal aangedaan moet worden (bv.nieuwe pakkingen keeringen enz.)
Ik neem aan dat je met "wat er nog allemaal aangedaan moet worden" niet bedoeld dat het gewone 10.000 beurtje nog nooit gedaan is?
La vie est belle.
nou boegies zijn weer net vervangen, olie word regelmatig ververst, cabarateur is helemaal aangepakt, lucht filter schoongemaakt verder kan ik niet veel zelf doen had laats mijn spatbord eruit en zag twee dingen uit mijn carter steken naast de oliedruk sensor daar lag veel olie om en zag er vet uit ook de sensor is kapot zie altijd druppels aan mijn carter hangen.