alternatief voor besteleendenchassis?
vooralsnog is het nog steeds zo dat voor oldtimers een aparte regeling gold.supercees schreef:dus evan, als ik het goed begrijp heb je geen papieren nodig om een belgische eend in te voeren in nl en op kenteken te krijgen? hoe weet de rdw dan dat ik 'm niet gejat heb?
als je je project zonder papieren had aangekocht kon je nog steeds zonder veel problemen m zonder papieren invoeren. DIT GELDT ALLEEN VOOR OLDTIMERS (dus ook voor AK350's enzo)
JE hebt er dan liever wel het type plaatje bij, dan is het namelijk al aannemelijker dat het chassisnummer origineel is.
ik moet even op zoek, maar had hier namelijk nog papieren van de RDW liggen waar het allemaal op uitgelegd staat.
wat je moet hebben om te laten zien dat het jouw auto is, is een aankoopsbewijs, daar heb je in principe genoeg aan.
dus gewoon een papiertje waar op staat dat je deze auto met dit chassisnummer van die persoon hebt overgenomen.
zie ook: RDW/historische voertuigen
Ami 8 break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
mensen, een besteleend heeft ECHT een ander chassis als een eend.
De azu(250) heeft uitliggers zoals oude eenden dat hebben, dus uitsteeksels op het chassis waar de bodemplaat op komt ipv balkjes onder de bodemplaat zoals een eend. Maar dit is om te bouwen. Veerpotten zijn anders maar die kun je omzetten.
AK350 en AK400 zijn gebaseerd op de ami. En dat zijn echt andere chassis als een eend. Het zijn aangepaste ami chassis maar zonder aanpassingen past dus ook een ami chassis er niet onder!
Assen (met name achter) zijn altijd anders als een eend, dus ook daar even opletten.
De azu(250) heeft uitliggers zoals oude eenden dat hebben, dus uitsteeksels op het chassis waar de bodemplaat op komt ipv balkjes onder de bodemplaat zoals een eend. Maar dit is om te bouwen. Veerpotten zijn anders maar die kun je omzetten.
AK350 en AK400 zijn gebaseerd op de ami. En dat zijn echt andere chassis als een eend. Het zijn aangepaste ami chassis maar zonder aanpassingen past dus ook een ami chassis er niet onder!
Assen (met name achter) zijn altijd anders als een eend, dus ook daar even opletten.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Ik zei het al, alleen niet met zoveel woorden.
Maarja baas boven baas, he Jeroen
zoals ik al zei het makkelijkste is dus gewoon een nieuw chassis van een AK400 eronder stoppen en met het originele nummer invoeren.
als je inderdaad papieren van de rijkswacht erbij krijgt waarin melding gemaakt wordt van een verloren kentekenbewijs is dat weer mooi meegenomen.
Regel ook even een aankoopsbewijs,....
en je kunt m zo invoeren
en Cees,.... een auto wordt steeds restauratiewaardiger hoe langer je in de eendenhobby zit
Dus als ie nu niks lijkt,.... gewoon laten staan totdat t wel wat is.
btw zet je m in voorburg neer? Woon in dezelfde gemeente, ik wil m dan wel een keertje zien
Maarja baas boven baas, he Jeroen

zoals ik al zei het makkelijkste is dus gewoon een nieuw chassis van een AK400 eronder stoppen en met het originele nummer invoeren.
als je inderdaad papieren van de rijkswacht erbij krijgt waarin melding gemaakt wordt van een verloren kentekenbewijs is dat weer mooi meegenomen.
Regel ook even een aankoopsbewijs,....
en je kunt m zo invoeren
en Cees,.... een auto wordt steeds restauratiewaardiger hoe langer je in de eendenhobby zit

Dus als ie nu niks lijkt,.... gewoon laten staan totdat t wel wat is.
btw zet je m in voorburg neer? Woon in dezelfde gemeente, ik wil m dan wel een keertje zien

Ami 8 break
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
Kan ook interesant zijn een ami 8 break chassis te scoren ergens.
Als de break er nog op staat heb ik wel interesse.
Ik weet er nog wel 1, 600 euro wordt gevraagd, en indien interesse kunnen we wel wat delen.
Doe maar een pbtje indien interesse.
Ik heb altijd interesse in ami onderdelen (koets, interieur, plaatwerk)
Als de break er nog op staat heb ik wel interesse.
Ik weet er nog wel 1, 600 euro wordt gevraagd, en indien interesse kunnen we wel wat delen.
Doe maar een pbtje indien interesse.
Ik heb altijd interesse in ami onderdelen (koets, interieur, plaatwerk)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
-
- Veelvuldig poster
ok, hij staat nu in de garage in voorburg. chassis inderdaad compleet verrot, net als de uitlaat. ik denk dat er een 115 km lang roestspoor van belgië naar voorburg loopt nu. wat ontbreekt zijn voorspatborden, de driehoekjes, de koplampen, de voordeuren, de achterdeuren, de achterlichten, de rechterstoel en de dynamo. valt wel mee dus...
er blijven nu voor het chassis 3 opties, denk ik: als de rdw het proces verbaal van de belgische rijksdienst accepteert dat de papieren verloren zijn een nieuw chassis eronder (ik heb een koopovereenkomst), of gebruik maken van een nederlands ak400 chassis met papieren, of een ami 8 break chassis, maar dan moet je toch weer papieren hebben.
en geïnteresseerden mogen altijd even komen kijken natuurlijk.
er blijven nu voor het chassis 3 opties, denk ik: als de rdw het proces verbaal van de belgische rijksdienst accepteert dat de papieren verloren zijn een nieuw chassis eronder (ik heb een koopovereenkomst), of gebruik maken van een nederlands ak400 chassis met papieren, of een ami 8 break chassis, maar dan moet je toch weer papieren hebben.
en geïnteresseerden mogen altijd even komen kijken natuurlijk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Dat lijstje is nog best makkelijk aan te komen, alleen de achterdeuren zullen wat moeilijker zijn.
origineel nederlandse AK400 chassis zullen (net als de origineel nederlandse Acadiane chassis, en ik heb er ondertussen al velen gezien) ook allemaal wel slecht zijn. Maar je kunt natuurlijk een keer mazzel hebben.
ik kom binnenkort wel een keertje langs, lijkt me leuk
origineel nederlandse AK400 chassis zullen (net als de origineel nederlandse Acadiane chassis, en ik heb er ondertussen al velen gezien) ook allemaal wel slecht zijn. Maar je kunt natuurlijk een keer mazzel hebben.
ik kom binnenkort wel een keertje langs, lijkt me leuk
Ami 8 break
-
- Veelvuldig poster
ik heb het idee dat de achterdeuren van een acadiane ook passen, even geprobeerd met een deur die ik nog had liggen, maar de scharnieren ontbreken, dus weet het nog niet zeker. daarnaast heb ik nog 2 bodemplaten en de dorpels links en rechts nodig. een meevaller: de achterruiten in de laadruimte ontbreken ook, maar de ramen die ik bewaard heb van een acadiane passen precies. een tegenvaller: spanband kwijtgeraakt van de gehuurde trailer, ophaalkosten nu € 137,- ipv € 62,-.
evan, ga jij zaterdag nog naar citromobile? dan kunnen we wellicht bij mij afspreken, eendjes kijken en dan naar utrecht.
evan, ga jij zaterdag nog naar citromobile? dan kunnen we wellicht bij mij afspreken, eendjes kijken en dan naar utrecht.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
Die passen wel, maar hebben niet de "uitslagbegrenzer" van de AK deur.
en er zit bij de acadiane deur links een setje gaten voor kentekenplaatverlichting, terwijl origineel die bij de ak boven de deurtjes zit.
scharnieren van aca deuren heb ik nog wel liggen hier in L'dam
ik ga zaterdam naar Citromobile maar met iemand anders al. Ik heb begrepen dat we er om 10 uur gingen zijn
en er zit bij de acadiane deur links een setje gaten voor kentekenplaatverlichting, terwijl origineel die bij de ak boven de deurtjes zit.
scharnieren van aca deuren heb ik nog wel liggen hier in L'dam
ik ga zaterdam naar Citromobile maar met iemand anders al. Ik heb begrepen dat we er om 10 uur gingen zijn

komt wel vaker voor bij die oudere bouwjaren, dat kan heeeel goed de originele plaats zijn: voor de bijrijdersstoel op de verstevigting die daar onder de bodemplaat loopt (let maar op de puntlassen)Jheronimus schreef: In mijn AKs400 uit '71 (origineel NL) is geen nummer in het chassis te vinden maar staat dit op de bodemplaat.
Ami 8 break